Gå til innhold

Kjæresten tok hunden min i nakkeskinnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg ble forbanna!

Han ble irritert fordi hunden min satt og peip da vi spiste mat, han snakket strengt til han, men hunden min som er litt matvrak fortsatte og pipe. Så plutselig reiser kjæresten min seg og tar tak i nakkeskinnet til hunden min så den piper! Det svartna for meg og jeg tok hunden min i armene for å trøste mens jeg skreik til han hva faen han dreiv med! Han sa at han lærte hunden min dressur for det hadde tydeligvis ikke jeg gjort?!! Jeg sier at hunden min har jeg aldri tatt i nakkeskinnet og det skal ikke du gjøre heller! Han så ikke selv hva han hadde gjort gærent og jeg sa han til helvete fikk komme seg ut av leiligheten min! 

Har fått meldinger av han nå om at det var litt av en Valentines day og at jeg overdriver noe sinnssykt! 

Det var jo han som gikk totalt over streken!!

Anonymkode: 08139...789

• Liker 15
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kaiminator
Skrevet

Jeg er både enig og uenig. Har man en "matvrak" av en hund så har man forutsaket det selv med å ødelegge den med å bortkjemme den og den kommer alltid å tigge mat.

Men det er din hund og han har ingenting han skulle sagt.

Skrevet

Nei. Hundefor hadde også tatt ungen i nakkeskinnet om den var frekk og tagg åpenlyst på noe. 

Anonymkode: 93ce2...1dd

• Liker 27
Skrevet

***hundemor *. 

Du burde oppdra hunden din. Og takke samboer som hjelper deg

Anonymkode: 93ce2...1dd

• Liker 29
Skrevet

Er ikke noe ille at en hund piper når man spiser. Om man vil ha en nærve vrak hund så kan man gi den smerte når den piper. Men synes selv det er best og ha gode snille hunder. Og ikke kuet ynkelige hunder. Som de ofte blir av smerte dressur.

Anonymkode: b4ba9...a56

• Liker 20
Skrevet

Gratulerer, du har både en hund du ikke har oppdratt (til å ligge rolig i egen seng mens dere spiser, for eksempel) og en mann som tror at vold mot hunder er greit og bra.

Anonymkode: ff932...6a7

• Liker 16
Skrevet

Du er helt på jordet. 

Her syntes jeg heller ikke noe om dry da jeg fikk kjæreste og han tok hunden i nakkeskinnet. Men du verden, så mye bedre hunden oppførte seg etter en stund. Hunden forsto at mennesket er sjefen, og alle nykker ble plukket av hunden. Skulle ha gjort det sjøl fra da hunden var valp, for maken til effekt har jeg ikke vært borti verken med «positiv forsterkning» eller klikkertrening. Det varte en kort stund også fattet hunden poenget, og det var aldri noe knuffing mellom mann og hund igjen. 

Anonymkode: 31985...00c

• Liker 27
Skrevet

Dette er 100% din feil TS. Om ikke du gidder oppdra bikkja di må noen andre gjøre det for deg. At du attpåtil blir sint for det er latterlig. 

Send han en mld og beklager oppførselen din og bikkjas.

• Liker 39
Skrevet

Hadde en kjæreste lagt hånd på hundene mine, hadde han røket ut av huset og samlivet fortere enn han kunne telle til ti. 

Han måtte gjerne ha sagt fra om at hunden bør få mer trening, men å ta den i nakkeskinnet, gjør man bare ikke. Det tilsvarer å slå et barn i min verden. 

• Liker 46
Skrevet

Min x hadde også en latterlig uoppdragen hund. 
jeg tok kraftig tak i trening- og ja- også i nakkeskinnet noen ganger. 
Hunden skrek etter grenser og ble harmonisk og fin etter at jeg tok grep. 

Du burde ta en alvorsprat med din kjære. Din hund er din oppgave. Men svikter du i oppgaven får du jammen tåle at andre griper inn! 

Anonymkode: bef1a...80e

• Liker 16
Skrevet

Jeg har ingenting i mot å korrigere en hund når det er behov for å gripe inn i en uønsket adferd. Men å ta en hund i nakkeskinnet fordi den piper, har ingenting med oppdragelse av hunden å gjøre. Med en slik overreaksjon fra kjæresten din sin side, ville jeg sterkt vurdert å gjøre det slutt.

• Liker 30
Skrevet

Å ta den i nakkeskinnet er en meningsløs måte å avlære tigging på. 

Anonymkode: 42e13...1b2

• Liker 29
Skrevet

Skjønner ikke enkelte av disse kommentarene altså. Tenk om dette var et barn. «Det er din egen feil som har kjemt bort ungen. Det var bra at kjæresten din hjelper deg og rister litt på ungen din!» Det er ikke greit å straffe en hund fysisk! Den er uskyldig og kan ikke forsvare seg! Ts har rett til å reagere.

• Liker 39
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde ta en alvorsprat med din kjære. Din hund er din oppgave. Men svikter du i oppgaven får du jammen tåle at andre griper inn! 

Anonymkode: bef1a...80e

Hvis du ikke klarer å oppdra og trene hunden din uten å bli fysisk mot den, er du ikke mye til trener og bør la være å ha hund. 

• Liker 41
Skrevet

Jeg hadde dumpet han og anmeldt forholdet. 

Anonymkode: 6f076...c93

• Liker 11
Skrevet

Straff er en dårlig metode for å oppdra hunder, med mindre man vil ha en nervøs og ustabil hund! Det er faktisk forbudt ved lov å ta en hund eller katt i nakkeskinnet, det anses som dyremishandling.

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt feil. Hunden ble ikke harmonisk og fin, den ble underkuet nervevrak.

Anonymkode: 6f076...c93

• Liker 22
Skrevet

Okei, så hunden din har ikke lært det å ikke tigge. 

det betyr heller IKKE at det han gjorde er på noen måte greit, skal man lære en hund som tigger å ikke tigge, så er det der ikke fremgangsmåten!!! 

så JÆVELIG bra at du heiv han ut!! Jeg hadde hivd ting etter han!! 

Du overdriver ikke ts!!!

Man skal ALDRI ta tak i dyr som ikke er deres egne! Hva om hunden hadde bitt tilbake?? Hadde han da krevd den avlivet ??

Anonymkode: 1938d...930

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...