AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Vi følger med hele tiden. Vi tar han ut. Han tisser ute, går inn og kan allerede etter 15 min tisse. Og det hvor som helst. I sofaen, i sengen, i sin egen seng. Det er helt håpløst. I minus 17 grader er det kaldt, vi skjønner det og vi får bøte med ekstra vasking av tiss når vi skaffer oss valp på vinteren - men noen må ta vinterbabyene også og det passet bra for oss nå! Det jeg lurer på er om det finnes yttligere tips? Dette er vår 5 hund, liten rase - og det har aldri skjedd før. Eneste som er annerledes nå er at det er vinter og bitende kulde! Finnes det håp for at han blir stueren når vi kan være lengre ute etterhvert grunnet våren som kommer? Anonymkode: 3bb5d...a44 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 3 uker er kort tid, i tillegg er det ofte sånn at det tar lengre tid med små hunder enn med eldre hunder. Anonymkode: e26b5...9e5 12
Troyamin Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Dra til veterinæren sånn at UV kan utelukkes. Som det blir nevnt over her, så kan det ta lenger tid for små raser å bli helt stuerene. Du må nesten bare ta tiden til hjelp. Etterhvert vil du kjenne igjen signalene.(Faktisk så er enkelte hunder avlet så små at urin kan lekke så og si hele tiden, iflg veterinæren) 4
MiominMio Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 3 uker er jo ingenting da og du må ikke sammenlikne med dine foregående uker. Vi brukte ca 2-3 måneder før han fant ut at hey jeg får ros når jeg tisser ute. Gi det tid og som du nevner det er kaldt ute. Vi hadde øyne på vår hele tiden - var ganske obvious når han måtte på do. 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Ok takk - det er samme rase som vi har hatt før, så er vel derfor vi synes dette er litt rart. Vi roser masse masse og gir godbit hver gang han gjør det han skal! Han går jo alltid når vi tar han ut og ser signalene hans. Allikevel skjer det som sagt gjerne RETT etter han har vært ute. Anonymkode: 3bb5d...a44
Troyamin Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ok takk - det er samme rase som vi har hatt før, så er vel derfor vi synes dette er litt rart. Vi roser masse masse og gir godbit hver gang han gjør det han skal! Han går jo alltid når vi tar han ut og ser signalene hans. Allikevel skjer det som sagt gjerne RETT etter han har vært ute. Anonymkode: 3bb5d...a44 Dersom dere ikke alt gjør dette: Ros med rolig, dyp stemme. Dra på ordene. Braaaaaaaa. Fiiiiiiiiin. Enkelte hunder kan bli litt urolige av for korte ord. Få litt hastverk, rett og slett. Og dermed får den ikke tømt blæren ordentlig. I andre tilfeller kan det være hunden haster fordi de får godbit etter å ha tisset. Så det å kun rose i en periode og holde tilbake godbitene kan også være en løsning. 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Kjære deg, det er de færreste valper som blir stuerene etter 3 uker Høres ut som dere er på god vei, stå på videre👍 Anonymkode: 3865f...85b 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Tusen takk:) vi roser aldri før etter han er ferdig - skal prøve enda litt mer iherdig😆 Anonymkode: 3bb5d...a44 1
Troyamin Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk:) vi roser aldri før etter han er ferdig - skal prøve enda litt mer iherdig😆 Anonymkode: 3bb5d...a44 Ros mens den gjør fra seg. Roooooolig steeeeemme😉 Da får den ikke forventning til slutten. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Etter den har sovet ,- ut på do etter den har spist ,- ut på do etter den har drukket ,- ut på do etter den har lekt ,- ut på do Anonymkode: 8728f...195 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter den har sovet ,- ut på do etter den har spist ,- ut på do etter den har drukket ,- ut på do etter den har lekt ,- ut på do Anonymkode: 8728f...195 Hver gang og flere ganger enn dette også. 5 valpen jeg oppdrar og aldri opplevd makan. Anonymkode: 3bb5d...a44 1
Portvinpiken Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Dette er invididuelt og har ingenting med rase å gjøre. Det er vanlig at valper blir husrene på mellom et par uker og noen inntil 10 md. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 Det er i alle fall ett godt råd mot tissing i seng og sofa: IKKE HA BIKKJA I SENG OG SOFA! Synes det er så rart at folk har dyra oppi møblene... Veldig glad i bikkjer og har hatt selv, men de får jo ikke være i sofaen. I alle fall kan dere jo vente med det til den er husrein: Hadde ikke giddet å få senga ødelagt av hundetiss altså Anonymkode: d6028...507 5
Chiubi Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 Med min nåværende hund tok det seks måneder. Jeg tok den ut etter klokka, annenhver time. Det tok tid, men til slutt skjønte den at toalettet er ute. I dag er den potte tett, jeg kan både drikke kaffe og dusje om morgenen før hunden viser tegn til å må ut. Om natten holder den seg i 10 timer, og har det heller ikke travelt når vi kommer ut heller, den må finne "riktig" busk. Lykke til! 3
Tabris Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 Tre uker er ingenting. Det kan ta mye lenger tid for en del valper uten at det er unormalt. Så lenge du tar ham ut jevnlig så blir han stueren når han er fysisk og mentalt moden for det. 3
gmail Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 Vi har alltid slitt med valper på vinteren. Mye fordi det er kaldt og mye bedre å forte seg inn. Så jeg kjenner følelsen igjen. Men plutselig knekker man koden. Rett og slett. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 Om dere vet at han tisser rett etter at dere har vært ute, hva med å gå ut igjen etter en liten 5 min tur inne? Se om han da ikke tisser seg ferdig. For det virker som om han kanskje ikke tømmer seg skikkelig. En tur til veterinær kan være en ide, i tilfelle noe er galt. Anonymkode: b138c...30e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 Vil tro at kulden innlysende nok påvirker valpen også, som avbryter tissing før den er ferdig fordi det er så kaldt og lite fristende å være ute 🥶 Vi hadde valp på sommeren, og den ville selvfølgelig tumle i gresset litt før vi gikk inn igjen. I denne kulden vil mange hunder bare såvidt ut og gjøre det nødvendigste, særlig små hunder. Anonymkode: 0b28a...912 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 3 uker er veldig kort tid. Vi hadde valp om sommeren men den tisset likevel ofte etter at vi kom inn fra tur. Den virket i en periode til å holde seg lenge ute for så å tisse med en gang vi kom inn (vi gikk MANGE turer ut altså). Den var flink til å gå og tisse på avispapiret vi hadde lagt frem for når vi sov da, det var generelt en smart hund som lærte fort men den var veldig lite interessert i å please oss eiere og generelt ganske sta og egen (typisk for den rasen vi valgte lærte jeg i ettertid) Men så en dag løsnet det og den ble 100% husren Men det tok langt mer enn 3 uker.. Vi gjorde ikke så mye annet enn å gå ofte ut + rose når den tisset og bæsjet ute. Sa nei når den tisset inne men ikke noe mer kjefting. Anonymkode: 74393...c84 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå