Gå til innhold

Når du holder en ting på Finn reservert for noen som ikke dukker opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle reservere en ting for en fyr i dag, han skulle komme en gang mellom 19:30 og 20:00. Han har ikke dukket opp, og jeg har ikke hørt noe fra han. Når kan jeg ta vekk reserveringen? Fra kl 20:00, eller er det bedre å vente litt, isåfall hvor lenge?

Anonymkode: 702b4...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han ikke gir beskjed om at han er forsinket, så kommer han nok ikke. Så tenker 15 min etter avtalt tid er maks jeg hadde giddet. 

Mye useriøse kjøpere der ute. Selger ett bord på Finn, nå har to kjøpere på rad bare latt være å møte opp selv om vi hadde avtalt tidspunkt. Kjedelig når man holder seg hjemme og venter på at de skal dukke opp. 

Anonymkode: e14c3...e9f

• Liker 6
Skrevet

Det er derfor man ikke skal reservere. Førstemann til mølla!

• Liker 8
Skrevet

Jupp; første person som faktisk henter tingen får den. Hold ei knallhard linje og ikke hold av for å være "snill". 

• Liker 4
Skrevet

I et så knapt tidsrom hadde jeg akseptert 15-30 minutter over tiden. Men ikke mer. 

• Liker 1
Skrevet

Han kom og hentet tingen. Skjønner at han ikke sa i fra når han kjørte bil, kan ikke sitte og tekste da liksom. Men skulle kanskje gitt et litt bredere tidsrom til å begynne med. Jeg er iallefall glad tingen ble solgt, og at han ikke prutet. Pruting etter at avtale om handel er gjort, er faktisk verre synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg selger noe så er det alltid til førstemann som kommer på døra med penger, hvis det blir spørsmål om å holde av så ber jeg om håndpenger og kjøper må komme å hente innenfor et avtalt tidsrom.

Hvis vedkommende ikke dukker opp beholder jeg håndpengene og selger til nestemann.

Anonymkode: 30528...9a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg selger noe så er det alltid til førstemann som kommer på døra med penger, hvis det blir spørsmål om å holde av så ber jeg om håndpenger og kjøper må komme å hente innenfor et avtalt tidsrom.

Hvis vedkommende ikke dukker opp beholder jeg håndpengene og selger til nestemann.

Anonymkode: 30528...9a2

Hva mener du med håndpenger?

Anonymkode: 04790...ae9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva mener du med håndpenger?

Håndpenger er et mindre forskudd på kjøpesummen, som blir betalt ved inngåelse av en kjøpekontrakt. Beløpet står som sikkerhet for selgeren  (Store norske leksikon).

Anonymkode: b7965...927

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Håndpenger er et mindre forskudd på kjøpesummen, som blir betalt ved inngåelse av en kjøpekontrakt. Beløpet står som sikkerhet for selgeren  (Store norske leksikon).

Anonymkode: b7965...927

Ok, takk :)

Skrevet

15-30 min

Anonymkode: e97dc...783

Skrevet

Som andre her så kjører jeg førstemann til mølla.

Da jeg var finn-novise var det mer førstemann som sendte melding. Har brent meg på det et par ganger. 

En gang var det litt prekært også for jeg måtte bli kvitt en seng før jeg fikk en ny levert, jeg bodde på knøttliten studioleilighet. Han dukket opp han som skulle ha den da, men det var først dagen etter han kunne komme fordi han måtte få tak i en bil, så jeg ble å vente på han med en ekstra seng i stua - og så ombestemte han seg da han var her!

Og den senga var en helt fin og vanlig rammemadrass fra IKEA som bare var en 3-4 år gammel, som jeg hadde brukt overmadrass på og som jeg ga bort GRATIS, det var liksom ikke noen overraskelser der. Men han tok det omtrent som jeg hadde visning på møbler hvor han kunne komme her og glo og tenke seg om, imens i mitt hode så var avtalen at han bare skulle komme og hente den. Tror noen folk bare elsker å kaste bort tiden til andre. Får dem til å føle seg viktige eller noe.

Heldigvis så var det mange som ville ha en gratis seng og en annen på listen kom kjørende sporenstreks og tok den med seg og takket pent og var kjempefornøyd, skulle bare avtalt med han i utgangspunktet, hadde spart meg for mye irritasjon. 

Anonymkode: 18d3c...405

• Liker 1
Skrevet

Dere som kjører førstemann til mølla - svarer dere da til flere at de kan komme og hente og så selger dere til første som dukker opp? Det er jo i så fall ganske kjipt mot de som har satt seg i bilen og kanskje kjørt et stykke og risikerer at tingen er solgt når de kommer fram?

Anonymkode: 34bd0...274

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som kjører førstemann til mølla - svarer dere da til flere at de kan komme og hente og så selger dere til første som dukker opp? Det er jo i så fall ganske kjipt mot de som har satt seg i bilen og kanskje kjørt et stykke og risikerer at tingen er solgt når de kommer fram?

Anonymkode: 34bd0...274

Dette - jeg svarer aldri på slike førstemann til mølla annonser. Har ofte et stykke og kjøre og må organisere barnevakt etc. 

Men, jeg kommer som avtalt og gir eventuelt beskjed om det skulle skjære seg. 

Anonymkode: a8230...bdb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skulle reservere en ting for en fyr i dag, han skulle komme en gang mellom 19:30 og 20:00. Han har ikke dukket opp, og jeg har ikke hørt noe fra han. Når kan jeg ta vekk reserveringen? Fra kl 20:00, eller er det bedre å vente litt, isåfall hvor lenge?

Ikke reserver på Finn. 90 % dukker jo ikke opp.

Anonymkode: 8e632...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...