Gå til innhold

Morsdag og ingen barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke barn. Og jeg kommer ikke til å få barn. 
I dag har jeg kjent på sorgen over å ikke ha barn. Det har revet i hjerte og vært et tomrom her. 
savnet og sorgen er der ellers også, men på denne dagen gjorde det ekstra vondt i dag. 
 

Er det andre uten barn som kjenner på det samme?

Anonymkode: 9281c...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler ikke på at det etterlater en sorg og tomhet om du ikke kan få barn. Dette er jo høyt ønsket av mange å få egne barn. Hvordan ser du på det å kunne omgås med andre barn? Har du for eksempel tantebarn, eller venners barn som du kan få kontakt med? Det blir jo selvfølgelig ikke det samme, men det kan kanskje gi deg en glede etterhvert, når du har infunnet deg med at du ikke kan få barn? Hva med adopsjon eller å være fosterfamilie?

Jeg har selv kommet langt i livet (mtp alder) og tiden renner jo sakte en sikkert ut for en eldrende dame. Har ikke egen bolig på plass, ikke kjæreste, ikke jobb. Studerer, og ser ikke helt for meg at jeg skal rekke å finne en mann å få barn med. Håper derimot at jeg er heldig og at jeg kan få barn. Om jeg ikke får barn, så kommer jeg nok til å prøve å omgås barn på en eller annen måte, for å kunne fylle opp et tomrom.

Anonymkode: f5c52...57d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt å høre ❤️ Er selv mor og forguder barna, og har hatt en flott dag.  Men en liten ærlig trøst til deg oppi alt, er at det ikke alltid er like rosenrødt å ha disse barna 🙈 det er til tider og ofte bekymringer, uro, bråk, stress, konflikt, utredninger etc 😊 Husk det. Ikke bare, bare, det heller. 

Anonymkode: ade08...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tviler ikke på at det etterlater en sorg og tomhet om du ikke kan få barn. Dette er jo høyt ønsket av mange å få egne barn. Hvordan ser du på det å kunne omgås med andre barn? Har du for eksempel tantebarn, eller venners barn som du kan få kontakt med? Det blir jo selvfølgelig ikke det samme, men det kan kanskje gi deg en glede etterhvert, når du har infunnet deg med at du ikke kan få barn? Hva med adopsjon eller å være fosterfamilie?

Jeg har selv kommet langt i livet (mtp alder) og tiden renner jo sakte en sikkert ut for en eldrende dame. Har ikke egen bolig på plass, ikke kjæreste, ikke jobb. Studerer, og ser ikke helt for meg at jeg skal rekke å finne en mann å få barn med. Håper derimot at jeg er heldig og at jeg kan få barn. Om jeg ikke får barn, så kommer jeg nok til å prøve å omgås barn på en eller annen måte, for å kunne fylle opp et tomrom.

Anonymkode: f5c52...57d

Jeg omgås andre barn og det beriker livet mitt. 
Men på spesielle dager, som i dag, så kjenner jeg ekstra på sorg over å ikke ha barn. Jeg har unngått Facebook i dag, siden mødre hylles der. (Det er ikke feil altså!) Men det setter i gang tankekjøret mitt og jeg blir mer deprimert. 
 

 

Anonymkode: 9281c...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vondt å høre ❤️ Er selv mor og forguder barna, og har hatt en flott dag.  Men en liten ærlig trøst til deg oppi alt, er at det ikke alltid er like rosenrødt å ha disse barna 🙈 det er til tider og ofte bekymringer, uro, bråk, stress, konflikt, utredninger etc 😊 Husk det. Ikke bare, bare, det heller. 

Anonymkode: ade08...0bd

Jeg vet det ikke er rosenrødt, men jeg skulle heller ha hatt de å forgude slik som deg❤️
 

 

Anonymkode: 9281c...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn men feirer ikke dagen. Posten din er nok en god grunn til at man ikke trenger å markedsføre denne dagen så voldsomt. Takk for at du deler. Og min sympati til dere der ute som ikke har barn, enten dere har mista dem eller aldri fikk noen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har ikke barn. Og jeg kommer ikke til å få barn. 
I dag har jeg kjent på sorgen over å ikke ha barn. Det har revet i hjerte og vært et tomrom her. 
savnet og sorgen er der ellers også, men på denne dagen gjorde det ekstra vondt i dag. 
 

Er det andre uten barn som kjenner på det samme?

Anonymkode: 9281c...902

Jeg mistet i april i fjor. Kjenner på stor sorg i dag. Dette skulle bli min første morsdag.

Anonymkode: bace9...a12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (12 minutter siden):

Jeg har barn men feirer ikke dagen. Posten din er nok en god grunn til at man ikke trenger å markedsføre denne dagen så voldsomt. Takk for at du deler. Og min sympati til dere der ute som ikke har barn, enten dere har mista dem eller aldri fikk noen.

Støtter denne.  Morsdag og farsdag er dager innført av handelsstanden for å få oss til å handle mer. I min familie feirer vi ikke disse dagene.   Vi gjorde det heller ikke da jeg var barn.   Jeg vokste opp med stefar på 50-tallet.  Husker godt at jentene i klassen var nysgjerrige på hvem jeg laget farsdagskort til.    

Trodde forståelsen for hvordan man tenker om familie og forskjellige konstellasjoner hadde kommet lengre i dag.  Forstår godt at den som savner barn synes dager som i dag kan være vanskelige.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg mistet i april i fjor. Kjenner på stor sorg i dag. Dette skulle bli min første morsdag.

Anonymkode: bace9...a12

Så utrolig trist.  Klem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg hadde en familie, men jeg er sjeleglad jeg ikke har barn med noen av mine ekser. Jeg er og såpass skamløs at tar meg friheter som å kjøpe kake til meg selv i dag fordi jeg syns de som ikke har kjæreste eller barn er de som burde få kake i dag:fnise: Jeg kan tomrommet mitt med sjokolade-kake og har det veldig bra med det. Hadde jeg hatt unger, hadde det gjerne ikke blitt noe kake igjen til meg. Jeg er og veldig glad jeg ikke er bundet til en mann gjennom unger slik mange andre kvinner er og at jeg har en frihet kvinner med barn ikke har. Selv om det kan være ensomt å ikke ha familie i blant, er der en god del fordeler der FRIHET står svært sentralt. 

 

Anonymkode: 62427...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg mistet i april i fjor. Kjenner på stor sorg i dag. Dette skulle bli min første morsdag.

Anonymkode: bace9...a12

Tenker på deg nå. ❤️
 

vondt.

Anonymkode: 9281c...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg mistet i april i fjor. Kjenner på stor sorg i dag. Dette skulle bli min første morsdag.

Anonymkode: bace9...a12

🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 19.47):

Jeg har ikke barn. Og jeg kommer ikke til å få barn. 
I dag har jeg kjent på sorgen over å ikke ha barn. Det har revet i hjerte og vært et tomrom her. 
savnet og sorgen er der ellers også, men på denne dagen gjorde det ekstra vondt i dag. 
 

Er det andre uten barn som kjenner på det samme?

Anonymkode: 9281c...902

Man kan alltids bli fostermor. Jeg er det og har vært det siden barnet var 3 år. Han er i dag 10 år og eneste barnet jeg har. Jeg kan få barn selv, men ville heller hjelpe noen som trengte det. Jeg vil påstå at jeg har ekte mamma følelser for han og han ser helt klart på meg som en mammaen sin. For min del hadde ikke følelsene vært annerledes for han om han var mitt biologiske barn! :) 

Anonymkode: c81c2...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...