Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har vurdert å bli fosterhjem? Vi vurderer det, men det betyr at jeg må gi opp min karriere. Jeg har uansett tenkt til å gå ned   10-20 prosent. Jeg er 34 år gammel. Redd jeg kommer til å angre. Vi har fem egne barn. Vi har deltatt på kurs, og blitt godkjent som fosterhjem. Men alt ble satt på vent pga. korona. 

Anonymkode: b2b90...102

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Andre som har vurdert å bli fosterhjem? Vi vurderer det, men det betyr at jeg må gi opp min karriere. Jeg har uansett tenkt til å gå ned   10-20 prosent. Jeg er 34 år gammel. Redd jeg kommer til å angre. Vi har fem egne barn. Vi har deltatt på kurs, og blitt godkjent som fosterhjem. Men alt ble satt på vent pga. korona. 

Anonymkode: b2b90...102

Du er 34 år, har 5 barn og skal bli fosterhjem? Kan du forklare hvordan du har tenkt å gjennomføre dette praktisk? 

Anonymkode: 58c0e...6bb

• Liker 6
Skrevet

Du må jo ikke gi opp karriere, om noe er det bare snakk om å sette det på vent en stund. 

Det kan være at de vil ta deg ut av jobb en periode for fosterbarnets del, fordi han/hun trenger ekstra oppfølging og omsorg, men slik blir det ikke værende i flere år. Hele poenget er jo å gi barnet en så normal oppvekst som mulig, hvor (foster)foreldrene er i jobb (så langt dette lar seg gjøre). 

De fleste fosterforeldre jeg vet om er i full jobb (eller hvert fall i jobb) etter en stund så lenge det går bra :) 

• Liker 3
Skrevet

Tja, jeg har vurdert å bli fosterhjem og slått det fra meg. Men det kan være en fin ting for de det passer for og som har kapasitet.

Om du må "gi opp" karriere vil jo avhenge av hva slags jobb du har. Det behøver ikke være mer krevende å følge opp et fosterbarn enn et eget barn, selv om det ofte kan være det. 

Anonymkode: f5bb2...f61

Skrevet

Oi, det hørtes travelt ut, når dere har fem andre barn å følge opp. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis man over tid får betalt lønn tilsvarende full stilling som fosterhjem, har barnet/barna omfattende behov som neppe vil være forenelig med fem egne barn som er relativt små (noe jeg regner med flere av barna dine må være, siden du bare er 34). 

Anonymkode: 1db86...1e0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...