Gå til innhold

Har EL, men har fått Letrozol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har regelmessige eggløsninger, men har likevel fått utskrevet Letrozol av fertilitetsklinikken nå, etter snart 2 års prøving. Har skjønt det som om dette er noe man får når man IKKE har eggløsning. Hvordan kan det hjelpe meg når jeg uansett har regelmessig EL? 

Har lavt stoffskifte (behandlet) - kanskje kan det ha noe å si?

Anonymkode: 7601d...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når i syklusen har du eggløsning da?

Jeg hadde mellom CD20-30, men begynte på letrozol for å få tidligere eggløsning. Det fungerte! De to siste syklusene hadde jeg EL på CD13 og 14. Så her har jeg fått flere dager i 'gave'. Mer mulighet til å prøve altså.

Om du har normaltidlig EL uansett så kan jeg dessverre ikke svare deg på spørsmålet. Hva er legens forklaring til at du har fått det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til «normal» tid: dag 12-17. 

Legen sa bare at det ville øke sjansene mine, og at det vi burde teste det før vi prøvde andre metoder. 

ts

Anonymkode: 7601d...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle leger synes at letrozol vil hjelpe hvis kvinnen har regelmessig EL... Mye uenighet i feltet( 

Jeg hadde regelmessig EL rundt dag 18-19, og fikk letrozol. Først og fremst fordi vi ikke ville ha noe uprøvd før eventuelt IVF. Men gynekologen var tydelig at det ikke øker sjansene våre særlig, men bare forkorter sykluser noe, og gjør det lettere å treffe selve EL. Hun sa også at det ikke er lurt for oss å drive med letrozol lenge, 2-3 mnd maks.

Anonymkode: 763aa...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått resept på letrozol nå. Begynner med den i neste syklus. Jeg har regelmessig eggløsning, men gynekologen ville prøve dette siden jeg ikke har blitt gravid enda. Hun sa at det hjelper på hele prosessen med eggløsning. At det blir bedre med slimhinnene og at egget slipper lettere. 

Anonymkode: 21aec...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...