Gå til innhold

Er 28 uker på vei. Fikk morsdagskort av samboer og alle syns dette er kjemperart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien din burde lære seg å glede seg på andres vegne fremfor å kalle en koselig gest fra mannen din for rart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det syns jeg var veldig fint gjort av mannen din. 

dere som mener hun ikke er mamma enda, når mener dere man blir det? I det barnet er født? Og hva med barn som dør? Blir man ikke mamma da? En baby som ikke er født er jo i aller høyeste her. Den hører, kjenner igjen stemmer, moren kjenner igjen bevegelsene og mye mye mer. 

Anonymkode: c93a8...682

En er mamma når man har et levende barn man tar vare på, med alt det innebærer.

Anonymkode: b856c...7a6

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det var koselig ❤️  

Spesielt i den eldre generasjonen er det en del som liksom ikke vil forholde seg til babyen før den er født, at det skal bety ulykke å kjøpe inn ting, innrede, ta inn vogn, osv. Jeg forstår det på en måte, men altså, om det skulle gå galt og barnet ditt skulle dø i magen eller under fødsel, så er du like fullt blitt mor. 

Anonymkode: d6cfe...b09

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er rart, du er jo faktisk ikke mor enda. Kjenner flere som har kommet hjem fra sykehuset uten baby og har vært lenger på vei enn deg, så du vet faktisk ikke hvordan det går. Du jinxer ting. At du sier det til omverdenen er bare enda rarere. 

Anonymkode: 4c517...570

• Liker 4
Skrevet

Du er jo allerede en mor, barnet ditt er bare ikke født enda :) Utrolig hyggelig gjort av mannen din! Jeg var selv rundt 28 uker på vei forrige morsdag, og jeg hadde syns det var hyggelig med en liten oppmerksomhet ❤️ 

Skrevet

Jeg syns bare det hørtes koselig ut. Og at det er naturlig å fortelle familien om noe koselig mannen har gjort. For meg er det mye mer rart å henge seg opp i når man blir mor og "får lov" å feire morsdag i stedet for å tenke og si at det var en koselig gest av mannen din. 

Anonymkode: 3a870...18b

Skrevet

Litt forskjell på å være noen uker på vei og 28 uker på vei. Den har jo 90 % sjanse for å overleve om den blir født nå. Fikk selv en gratulasjon i dag, selv om jeg er 29 uker gravid og ikke har barn fra før. :)  Føler meg jo som en mamma allerede.

Anonymkode: 6774c...a9d

Skrevet

Du er mamma. Barnet ditt trenger deg like mye(om ikke mer) nå som det gjør etter fødsel. 

Du er mamma, og din jobb er å passe på at barnet ditt har det bra i magen din. Du har bla. a ansvar for å få i drg riktig næring og unngå det som kan være skadelig. 

Det er mamma-oppgaver som starter før ungen er født. 

Anonymkode: 43bdc...138

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes mannen din er ❤️ søt og familien din er :sinnatagg: rare.

Og til deg over her som mistet denne uken: :klem:. Noen er mamma til barn som aldri ble født. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

En er mamma når man har et levende barn man tar vare på, med alt det innebærer.

Herregud. Håper ikke du går og sier slikt rett ut i dagliglivet, du vet aldri hvem du sårer.

Anonymkode: 6e56b...6a4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud. Håper ikke du går og sier slikt rett ut i dagliglivet, du vet aldri hvem du sårer.

I en tid hvor hvem som helst kan bli såret av hvilken som helst mening så burde egentlig alle bare holde munn. Men det går jo ikke. Selvfølgelig ytrer jeg mine meninger selv om noen kan bli såret. Likeså jeg kan bli såret av noen andres meninger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke det er rart? Du er jo mor til en bitteliten baby som ligger i magen din. Jeg fikk faktisk også en gratulerer med morsdagen av min samboer, og er ikke gravid engang. Hadde en spontanabort tidligere i uka💔

Anonymkode: b000e...7c2

Leit å høre sender klemmer❤️ Du har en flott samboer 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er rart. Du er en svanger kvinne, ikke mor. Og sånn helt teoretisk sett kan mye skje frem til fødsel og du faktisk er mor. 

Om så barnet skulle dø er man fremdeles mamma. 

Anonymkode: 7420c...5c1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I en tid hvor hvem som helst kan bli såret av hvilken som helst mening så burde egentlig alle bare holde munn. Men det går jo ikke. Selvfølgelig ytrer jeg mine meninger selv om noen kan bli såret. Likeså jeg kan bli såret av noen andres meninger.

Ufrivillig barnløshet og å miste et barn er noe av det vondeste og såreste man kan oppleve. Igjen, håper ingen rundt deg har opplevd det for sånne som deg legger stein til byrden.

• Liker 3
Skrevet

Hyggelig og omtenksomt av mannen din. Jeg hadde aldri tenkt så langt 🤔

Og det er ikke nødvendig å tenke på hva alle andre syns... 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ufrivillig barnløshet og å miste et barn er noe av det vondeste og såreste man kan oppleve. Igjen, håper ingen rundt deg har opplevd det for sånne som deg legger stein til byrden.

Noen mennesker har ikke empati. Det er straff nok i seg selv tenker jeg.

Anonymkode: dc0cb...ced

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Om så barnet skulle dø er man fremdeles mamma. 

Anonymkode: 7420c...5c1

Nei, man er ikke mamma før barnet er født. Og skulle et barnet dø etter å ha levd en stund, da har man vært mamma.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er mye vondt man kan oppleve i verden, man kan ikke ta hensyn til alt og alle.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, man er ikke mamma før barnet er født. Og skulle et barnet dø etter å ha levd en stund, da har man vært mamma.

Hvor går grensa da, liksom? Venninna mi sin baby døde i magen en uke på overtid. Hun måtte fremdeles føde et barn, et veldig etterlengtet barn hun visste ikke levde lengre. Hadde hun i følge deg vært mamma om barnet i stedet hadde dødd under fødselen? Eller kun om det døde like etterpå? 

Når man er så langt på vei som ts og det regnes som dødfødsel (ikke spontanabort) om noe skulle gå galt, så har man fremdeles blitt mamma i mine øyne. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvor går grensa da, liksom? Venninna mi sin baby døde i magen en uke på overtid. Hun måtte fremdeles føde et barn, et veldig etterlengtet barn hun visste ikke levde lengre. Hadde hun i følge deg vært mamma om barnet i stedet hadde dødd under fødselen? Eller kun om det døde like etterpå? 

Når man er så langt på vei som ts og det regnes som dødfødsel (ikke spontanabort) om noe skulle gå galt, så har man fremdeles blitt mamma i mine øyne. 

En er ikke mamma med mindre en har et barn å ta seg av. Å være mamma er ikke kun å føde. Så nei venninna di er ikke mamma, hun har jo ikke et barn- det døde i magen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...