Gå til innhold

Er 28 uker på vei. Fikk morsdagskort av samboer og alle syns dette er kjemperart

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var dette fra den eldre generasjonen kanskje? Jeg er 50, og ble tidlig lært at man ikke gjorde slikt for det betød ulykke for barnet. Det var heller ikke greit å ta inn barnevogna i huset før barnet var født.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 28 uker på vei. Det er en liten gutt og vårt første barn. Han sparker masse og jeg føler han hver dag. Jeg har også et veldig krevende svangerskap og er nesten sengeliggende. 

i dag overrasket mannen meg med sjokolade og et kort fra han og babyen og gratulerte med morsdag. Fortalte dette til familien og de syns det var helt feil og så rart og sa at det fikk vi vente med til neste år. Syns det er litt sårt. Er det så rart? Jeg føler meg jo litt som en mamma. Og han kan jo i teorien bli født nå og overleve. 

eller hva tenker dere? 

Anonymkode: 09c99...2fb

Jeg tenker du har en mann som gleder seg til å bli far og ikke klarte å motstå å starte livet som foreldre selv om barnet enda er i magen 😄

Koselig 😊

Ikke bry deg om hva andre sier.

Anonymkode: c6d24...56c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme for pappaen på farsdag mens jeg var gravid 🙂 

Anonymkode: 4abf7...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ordsmed

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt, for i mine øyne er du allerede en mamma, selv om du ikke har født enda. Du er jo gravid og babyen er i høyeste grad der. Synes det var veldig hyggelig gjort av mannen din!

Jeg synes heller ikke det er rart at du delte dette med familien din, det er jo en stor greie å være gravid og dette er på en måte din første morsdag (selv om neste år kanskje blir den første "offisielle" for mange). Men jeg synes det er veldig spesielt at de sa noe negativt til deg, noen ting trenger man ikke si selv om man tenker det i sitt stille sinn. Hvordan er forholdet deres ellers? Pleier de å glede seg på dine vegne og være støttende og rause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart. Du er en svanger kvinne, ikke mor. Og sånn helt teoretisk sett kan mye skje frem til fødsel og du faktisk er mor. 

Anonymkode: b856c...7a6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolket det som at han ser på henne som en mamma, selvom hun mistet. Er jo mange som kaller seg englemammaer

Anonymkode: 422f9...99c

Englemamma fordi man har en tidlig spontanabort? Hjelpes, verden er blitt gal 😂

Anonymkode: d45f6...546

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARgh. Enkelte folk skjønner ikke når de bør bare holde kjeft. Selvfølgelig er det viktig for deg. Du føler deg jo som mamma til den lille selv om hen ikke er født enda. 
Bare ignorer dem. Føkk deres negativitet, du trenger ikke det akkurat nå. :klem:

Anonymkode: 26d61...5c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortalte du det til hele familien? :) Det syns jeg var snodig.

Jeg hadde ventet til barnet var født, men tenker at samboeren din bare ønsket å gi deg en ekstra oppmerksomhet, og det er jo alltid hyggelig :) 

Anonymkode: 13745...a3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke kalt meg selv noe som helst, men frem til noen dager siden skulle vi bli foreldre. Veldig unødvendig og usympatisk av deg, når du heller ikke vet noen ting om situasjonen eller hvor tidlig/sen denne aborten faktisk var. 

Jeg tolket det som at han ser på henne som en mamma, selvom hun mistet. Er jo mange som kaller seg englemammaer

Anonymkode: 422f9...99c

Ja, det var nok mye fordi beskjeden snudde livene våre opp ned og vi gledet oss så utrolig mye, det ble en veldig brå overgang å gå fra blivende foreldre til å plutselig ikke være det lenger. I tillegg kom morsdagen like etterpå, så det bare datt utav han naturlig❤️

Anonymkode: b000e...7c2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fy faen for et uempatisk svar.

Anonymkode: 6e56b...6a4

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er merkelig, men men. Han kunne heller tatt valentinskort og gave.

Anonymkode: 98c93...d58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke kalt meg selv noe som helst, men frem til noen dager siden skulle vi bli foreldre. Veldig unødvendig og usympatisk av deg, når du heller ikke vet noen ting om situasjonen eller hvor tidlig/sen denne aborten faktisk var. 

Men nå var det ikke deg jeg siterte, så skjønner ikke hvorfor du føler behov for å forsvare deg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er gravid, og jeg gratulerte henne med morsdag i dag❤️

Anonymkode: 3e23a...686

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er mye mindre rart at vordende foreldre markerer morsdag/farsdag enn å reagere på at andre gjør det. Veldig rart av familien din å kommentere det negativt, det burde de holdt for seg selv. 

Anonymkode: 121ec...f57

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser jo bare at han gleder seg til å bli pappa. Og setter pris på at du gjennomgår det du gjør for at han skal få bli pappa. Drit i folk.

Anonymkode: 7a4a9...e4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men nå var det ikke deg jeg siterte, så skjønner ikke hvorfor du føler behov for å forsvare deg. 

Vedkommende du siterte gav jo helt åpenbart et svar på mitt innlegg, som du igjen hadde et behov for å latterliggjøre.

Anonymkode: b000e...7c2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg var veldig fint gjort av mannen din. 

dere som mener hun ikke er mamma enda, når mener dere man blir det? I det barnet er født? Og hva med barn som dør? Blir man ikke mamma da? En baby som ikke er født er jo i aller høyeste her. Den hører, kjenner igjen stemmer, moren kjenner igjen bevegelsene og mye mye mer. 

Anonymkode: c93a8...682

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...