Gå til innhold

Politi-yrke, vanskelig å bli med i Delta/beredskapstroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har alltid drømt om å være politi, siden jeg var liten, og spesielt disse spesialstyrkene, som SWAT osv. I Norge har vi Delta blant annet, noen som kan si hvorvidt det er vanskelig å bli med i disse/kjenner noe med i dem?

Anonymkode: 1e6a6...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er positivt, ikke nødvendig, med erfaring fra forsvaret (hæren, det vil si, infanteriet). Tren, tren og tren enda mer.

Vær obs på at alt av politiarbeid, også i Delta, handler om å vite hvorvidt du faktisk skal bruke makt. Håndjern, sies det litt spøkefullt, tar to måneder å lære seg hvordan en setter på noen, men to år å lære seg om en faktisk skal gjøre det.

Det er altså langt mindre "aktion", slik du ser på TV, og enormt mye mer menneskelige relasjoner og det å kunne være et medmenneske.

Anonymkode: 55f5f...4ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Har alltid drømt om å være politi, siden jeg var liten, og spesielt disse spesialstyrkene, som SWAT osv. I Norge har vi Delta blant annet, noen som kan si hvorvidt det er vanskelig å bli med i disse/kjenner noe med i dem?

Du bør kanskje se om du klarer å bli politi først?

• Liker 5
Skrevet

Du må være klar over at du kan bli plassert i en gummibåt med ti andre, mens en terrorist skyter på dere...

Anonymkode: 4b7e8...5ed

• Liker 1
Skrevet

Din første oppgave er allerede iverksatt ser jeg: overse alle de som forsøker å ta motivasjonen din til å oppfylle drømmen din.

• Liker 2
Skrevet
jabx skrev (3 timer siden):

Du bør kanskje se om du klarer å bli politi først?

Ja, jeg kan det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er positivt, ikke nødvendig, med erfaring fra forsvaret (hæren, det vil si, infanteriet). Tren, tren og tren enda mer.

Vær obs på at alt av politiarbeid, også i Delta, handler om å vite hvorvidt du faktisk skal bruke makt. Håndjern, sies det litt spøkefullt, tar to måneder å lære seg hvordan en setter på noen, men to år å lære seg om en faktisk skal gjøre det.

Det er altså langt mindre "aktion", slik du ser på TV, og enormt mye mer menneskelige relasjoner og det å kunne være et medmenneske.

Ja, såklart. Men i Delta er det jo mer oppdrag og slik, enn å direkte snakke med mennesker, er jo farlige mennesker man jakter da.

Skrevet (endret)

Det er egne opptaksprøver, de er sinnsykt harde - ikke minst psykisk.. Men ingenting er umulig hvis du jobber hardt! Min onkel var mange år i Delta, men har naturlig nok, ikke delt så mye fra det ;)

https://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3452

Endret av Charminia
  • Liker 2
Skrevet
Charminia skrev (2 minutter siden):

Det er egne opptaksprøver, de er sinnsykt harde - ikke minst psykisk.. Men ingenting er umulig hvis du jobber hardt! Min onkel var mange år i Delta, men har naturlig nok, ikke delt så mye fra det ;)

De fysiske skal nok gå greit, men mer usikker på de psykiske ja, er vel der folk flest faller av :)

Å? Spennende! Hadde han en spesifikk stilling i Delta?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fysiske skal nok gå greit, men mer usikker på de psykiske ja, er vel der folk flest faller av :)

Å? Spennende! Hadde han en spesifikk stilling i Delta?

Ja de prøver virkelig det de kan for å tyne kandidatene til maksimum. Han hadde ikke en spesiell stilling som jeg vet om, men det er jo rimelig hemmelig hele det opplegget der.. 

Endret av Charminia
Skrevet
Charminia skrev (2 minutter siden):

Ja de prøver virkelig det de kan for å tyne kandidatene til maksimum. Han hadde ikke en spesiell stilling som jeg vet om, men det er jo rimelig hemmelig hele det opplegget der.. 

Ser den ja, takk for svar uansett.

Var han fysisk stor av seg da? Eller liten og smidig?

Skrevet

Du kan jo se Insider episoden som handler om heimevernet sin «spesialstyrke». Der får du se mye fra deres opptaksprøver. Så vil jeg tro at politiet sine kanskje er hakket verre ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...