AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Hvor trygg er maten man kjøper på innvandrerbutikker? Var i utgangspunktet skeptisk til å handle der og så leste jeg en kommentar her om høy bruk av sprøytevernmidler. Jeg har bare kjøpt tørkede bønner der, men da ble jeg så usikker at jeg heller gikk over til helsekost.. Er det trygt å handle de asiatiske varene? Anonymkode: 69846...bec
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Den som skrev det kanskje var en liten rasist...? JA, det er trygt. Frukt&grønt er mye ferskere enn på Kiwi. Anonymkode: 33405...70b 25
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den som skrev det kanskje var en liten rasist...? JA, det er trygt. Frukt&grønt er mye ferskere enn på Kiwi. Anonymkode: 33405...70b Dette! Anonymkode: 898ca...c6a 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den som skrev det kanskje var en liten rasist...? JA, det er trygt. Frukt&grønt er mye ferskere enn på Kiwi. Anonymkode: 33405...70b Alt er rasisme 🤦♀️ Anonymkode: 53d06...f7d 6
Nabokjerringen Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Handler stadig på internasjonal butikk. Null stress. De fleste steder her i byen er det etterhvert kjempefint og lett å finne frem, god skilting på norsk også slik at det blir lettere å prøve seg på nye ting. Mye av grønnsaker, krydderurter osv har bedre kvalitet og er billigere enn på REMA, Kiwi osv. Jeg handler alt mulig fordi jeg er glad i å lage mat fra bunnen av, og gjerne nye og utenlandske oppskrifter. 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Har ikke blitt dårlig av det enda. Anonymkode: 5cd99...efb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Jeg jobber i et privat firma som driver med import og salg av diverse mat gjennom disse invandrer butikker. Alt mat som blir importert har alle nødvendige helse sertifikater i henhold til Norsk lov. Samtidig kvalitet på selve produkter og dokumentasjon kontrolleres ganske ofte av Mattilsynet. Kjenner mange andre private bedrifter som driver med det samme og nesten alle setter kvalitet på første plass. (Se på det sånn ,ingen importør ønsker bildet sitt i avisen/på tv pga dårlig mat som de importerte hvor en haug av mennesker ble syke etterpå). Anonymkode: 942b2...b89 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Tror du det er andre regler for produksjon eller import av varer til innvandrerbutikker enn til andre butikker? Anonymkode: ee866...b7c 10
Sitronterte Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 Jeg elsker å handle i sånne butikker. Er så mye spennende. Det er trygt. 😄 10
moon_child Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Hvorfor skulle det ikke vare trygt? Alt mat som blir importert(innvandrerbutikker også 😬) må gå gjennom alle de nødvendige helse sertifikater i henhold til Norsk lov. Det går an å tenke logisk og være obs på hva man leser på nettet. 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har jobbet med kjøleteknikk og sett hva som foregår på bakrommene og på lagrene i flere innvandrerbutikker, for å si det sånn så unngår jeg å handle enkelte varer på disse butikkene. For noen år siden monterte jeg et kjølerom hos en innvandrerbutikk, vi hadde fått nøkler så vi kunne låse oss inn selv og en morgen når vi var tidlig ute så stod det en fyr å vasket føttene og kroppen sin i vasken og på benken der de skjærer opp kjøtt. Mistenker sterkt at denne karen var ulovlig i landet siden han bodde i kjelleren. Har også sett hvordan de jukser med datostemplingen på mange varer, mange printer ut egne klistremerker med dato og limer på produkter som har gått ut på dato. moon_child skrev (28 minutter siden): Hvorfor skulle det ikke vare trygt? Alt mat som blir importert(innvandrerbutikker også 😬) må gå gjennom alle de nødvendige helse sertifikater i henhold til Norsk lov. Det går an å tenke logisk og være obs på hva man leser på nettet. Hadde verden vært perfekt så hadde dette vært tilfellet, det er utrolig mye produkter som blir importert av privatpersoner men det blir solgt igjennom butikker. Det er også veldig my som blir smuglet inn i landet, tobakk og sigaretter spesielt og jeg har enda ikke vært i en innvandrerbutikk som ikke selger sigaretter under disken. Anonymkode: ca07a...a63 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har jobbet med kjøleteknikk og sett hva som foregår på bakrommene og på lagrene i flere innvandrerbutikker, for å si det sånn så unngår jeg å handle enkelte varer på disse butikkene. For noen år siden monterte jeg et kjølerom hos en innvandrerbutikk, vi hadde fått nøkler så vi kunne låse oss inn selv og en morgen når vi var tidlig ute så stod det en fyr å vasket føttene og kroppen sin i vasken og på benken der de skjærer opp kjøtt. Mistenker sterkt at denne karen var ulovlig i landet siden han bodde i kjelleren. Har også sett hvordan de jukser med datostemplingen på mange varer, mange printer ut egne klistremerker med dato og limer på produkter som har gått ut på dato. Hadde verden vært perfekt så hadde dette vært tilfellet, det er utrolig mye produkter som blir importert av privatpersoner men det blir solgt igjennom butikker. Det er også veldig my som blir smuglet inn i landet, tobakk og sigaretter spesielt og jeg har enda ikke vært i en innvandrerbutikk som ikke selger sigaretter under disken. Anonymkode: ca07a...a63 Mest sannsynlig skulle han be, men enig at han kunne gjort det et annet sted. Anonymkode: 90f55...5b6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mest sannsynlig skulle han be, men enig at han kunne gjort det et annet sted. Anonymkode: 90f55...5b6 Definitivt ikke, han hadde en madrass i et rom lengre ned i kjelleren der han oppholdt seg så dette var morgenstellet. Så han flere ganger i den perioden vi jobbet for den butikken. Anonymkode: ca07a...a63 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 Tørket mat går helt fint. Grønnsaker og frukt er vanskelig å fake. Ser det bra ut, så er det bra. visste du at 90% av frukt og grønt på Rema og Coop osv er fra utlandet? Sjekk også på baksiden på posen av tørket mat på Rema og Coop, det er sjelden laget i Norge altså Er samme regler for import av mat for alle mulige butikker Anonymkode: 0713b...76b 1
Gjest Karkta Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor trygg er maten man kjøper på innvandrerbutikker? Var i utgangspunktet skeptisk til å handle der og så leste jeg en kommentar her om høy bruk av sprøytevernmidler. Jeg har bare kjøpt tørkede bønner der, men da ble jeg så usikker at jeg heller gikk over til helsekost.. Er det trygt å handle de asiatiske varene? Anonymkode: 69846...bec De kommer jo under samme regler som resten av matvareforhandlere i Norge. Mye godt der altså!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du det er andre regler for produksjon eller import av varer til innvandrerbutikker enn til andre butikker? Anonymkode: ee866...b7c Dette! Anonymkode: 70f95...e81
moon_child Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde verden vært perfekt så hadde dette vært tilfellet, det er utrolig mye produkter som blir importert av privatpersoner men det blir solgt igjennom butikker. Det er også veldig my som blir smuglet inn i landet, tobakk og sigaretter spesielt og jeg har enda ikke vært i en innvandrerbutikk som ikke selger sigaretter under disken. Anonymkode: ca07a...a63 Har du meldt dette til arbeidstilsynet? 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 moon_child skrev (1 time siden): Har du meldt dette til arbeidstilsynet? Nei men jeg har angret i etterkant for at jeg ikke varslet mattilsynet, dette var i samme kretsen som butikken som ble stengt på Storlien. Vi hadde oppdrag hos flere av disse butikkeierne og det stod ikke særlig bra til hos noen. https://www.nrk.no/trondelag/oppdaget-ti-ar-gammel-mat-i-dagligvarebutikk_-__fare-for-liv-og-helse-1.14708190 Anonymkode: ca07a...a63 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror du det er andre regler for produksjon eller import av varer til innvandrerbutikker enn til andre butikker? Anonymkode: ee866...b7c Samme import og produksjonsregler gjelder for alle bedrifter i Norge. Anonymkode: 942b2...b89
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #20 Skrevet 15. februar 2021 Det må være lov å stille spørsmål uten at det skal hyles opp om rasisme. Anonymkode: 7ea26...030 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå