AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har en dominerende og manipulerende bror, som har dominert meg mer eller mindre hele oppveksten. Etter at vi ble voksne og han fikk problemer med helsen, har hans hakking på meg eskalert. Jeg har nå satt ned foten en gang for alle, og sagt til min mor at nå orker jeg ikke mer kritikk fra han, og at jeg mener han har en personlighetsforstyrrelse. Det ene ordet tok det andre, og min mor ble rasende på meg og slengte på røret. Dette er nå 1 uke siden og har ikke hørt noe, selv ikke i går da jeg hadde bursdag. 😐 Anonymkode: 44dd8...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Hold fast på ditt ts. ingen skal måtte tåle gjentatte overtramp. men gå i deg selv samtidig! Hvorfor ble din mor sint? Kan hun ha rett i at du også gjør feil? Dette er vanskelige prosesser, men tror det er viktig å ikke la seg overkjøre. Anonymkode: e12e9...6f0 3
Grandidosa83 Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en dominerende og manipulerende bror, som har dominert meg mer eller mindre hele oppveksten. Etter at vi ble voksne og han fikk problemer med helsen, har hans hakking på meg eskalert. Jeg har nå satt ned foten en gang for alle, og sagt til min mor at nå orker jeg ikke mer kritikk fra han, og at jeg mener han har en personlighetsforstyrrelse. Det ene ordet tok det andre, og min mor ble rasende på meg og slengte på røret. Dette er nå 1 uke siden og har ikke hørt noe, selv ikke i går da jeg hadde bursdag. 😐 Anonymkode: 44dd8...0e1 Ha verdens beste samvittighet og la dem krype til deg istedenfor motsatt. Når man blir hakket på lenge, og «hever» seg over det tilsvarende lenge, skal man stå på sitt når grensen først er nådd. Trekker du deg og lar dem få rett nå vil det i praksis være umulig å få respekt igjen i etterkant. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hold fast på ditt ts. ingen skal måtte tåle gjentatte overtramp. men gå i deg selv samtidig! Hvorfor ble din mor sint? Kan hun ha rett i at du også gjør feil? Dette er vanskelige prosesser, men tror det er viktig å ikke la seg overkjøre. Anonymkode: e12e9...6f0 Hun ble veldig lei seg og gråt fordi vi ikke er venner, meg og min bror. Jeg er ikke uskyldig selv heller og tar av og til det han sier til meg i verste mening, men det er fordi jeg er så lei av kritikk. Min mor sa at min bror aldri har vært ond mot meg, og da raknet det for meg og jeg sa at det sier hun fordi han har manipulert mine foreldre til å tro på det han sier. Da la hun på! Min bror har sterk personlighet og er vant til å få viljen sin, og det er noe hele familien vet. Min bror er lik mine foreldre i lynne og interesser, mens jeg er veldig ulik mine foreldre både av personlighet, interesserer og utseende. Da jeg var tenåring begynte jeg å lure på om jeg var adoptert. Har hele livet fått høre at jeg må være mer slik som de andre i familien. Ts Anonymkode: 44dd8...0e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå