AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Hei. Ungen på 1,5 er 40% hos far, og hos far våkner ungen 4-7 ganger per natt og griner. Han koser seg på dagtid og ingenting gale. Så vi skjønner ikke hvorfor han våkner så mye. Hos moren sover han hele natten uten oppvåkning. Han er like vandt med far som mor. er det noen som vet hva som gjør det, eventuelt noe vi kan gjøre? Er veldig frustrerende når vi skal på jobb og ikke får sovet nesten. Anonymkode: 08056...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Ungen på 1,5 er 40% hos far, og hos far våkner ungen 4-7 ganger per natt og griner. Han koser seg på dagtid og ingenting gale. Så vi skjønner ikke hvorfor han våkner så mye. Hos moren sover han hele natten uten oppvåkning. Han er like vandt med far som mor. er det noen som vet hva som gjør det, eventuelt noe vi kan gjøre? Er veldig frustrerende når vi skal på jobb og ikke får sovet nesten. Anonymkode: 08056...f9a Hvem er så idiot at de kjører 40/60 på et så lite barn? 😱 Ungen savner primær omsorgsperson. Derfor våkner hen. Anonymkode: 8e713...1be 23
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Vi? Hvem er du? Virker som du er mest opptatt av at det er frustrerende for dere, ikke så opptatt av barnet. Anonymkode: f50ba...12d 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Et så lite barn er litt for lite til å ha to hjem, han skjønner ikke noe og blir usikker når han kommer dit han ikke er vant med å være (antar far har ny bolig), og når barn er usikre/ på nytt sted, for eksempel, får det ut over nattesøvn. Anonymkode: 235fa...e51 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi? Hvem er du? Virker som du er mest opptatt av at det er frustrerende for dere, ikke så opptatt av barnet. Anonymkode: f50ba...12d Samboer. Jeg er opptatt av å finne ut hva vi kan gjøre, for at han skal få til å sove hele natten. Er ingenting som gjør at han ikke skulle fått til å sove. Selvfølgelig er det frustrerende, det betyr ikke at vi ikke er opptatt av barna. er jo derfor jeg spør. Har 2 barn selv, der ene er halvparten hos far og der går det helt fint. Anonymkode: 08056...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Et så lite barn er litt for lite til å ha to hjem, han skjønner ikke noe og blir usikker når han kommer dit han ikke er vant med å være (antar far har ny bolig), og når barn er usikre/ på nytt sted, for eksempel, får det ut over nattesøvn. Anonymkode: 235fa...e51 Han har vært vant med dette stedet i 5 måneder. så er ikke det at han er usikker. Han har hatt 2 hjem siden han var rundt 6 mnd. Men ikke like mye samvær i begynnelsen. Det begynte for 3 mnd siden at han ble mer her. Anonymkode: 08056...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Fordi mor kanskje har ammet og vært mest nær han den første tiden av livet hans? Savn etter mor? Han er bare 1,5 år. Forøvrig er det ikke uvanlig at så små barn våkner om natta. Kanskje samsoving hadde hjulpet? Anonymkode: a146e...b20 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Kjære vene... et så lite barn bør ikke ha 60/40 ordning! ungen er jo usikker og redd hos far. Ikke fordi far er skummel, men fordi hen er borte fra mor og «fast» hjem. Anonymkode: ef9fe...6f1 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 Jeg mener også at så små barn bør ha ett hjem.. Kan han ikke heller være hos dere på dagtid noen ganger i uka? Jeg ville avventet med delt hjem til han er 3 år. Anonymkode: a146e...b20 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Du er mor selv og må virkelig spørre på et forum om hvorfor? Barnet er ikke gammel nok for 60/40 løsning, åpenbart ! Anonymkode: 18198...f22 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mener også at så små barn bør ha ett hjem.. Kan han ikke heller være hos dere på dagtid noen ganger i uka? Jeg ville avventet med delt hjem til han er 3 år. Anonymkode: a146e...b20 Skjønner jo det, men dette er noe far nekter på da han har rett på like mye samvær. Han kan ikke ha samvær hos mor, og det blir for langt/for mye frem og tilbake om ungen skal kjøres hjem igjen på kvelden. Anonymkode: 08056...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Det er mye tanker ang "primæromsorgsperson". Jeg (mor) flyttet når vår sønn var 22 mnd. Da hadde jeg vært aller mest sammen med han hele tiden fra han var født..men det var hos meg han grein enda jeg da var "primær". Han savnet jo huset og de vante omgivelsene sine. Hvis dere nettopp har flyttet sammen kan det også være en grunn. Våre to sønner hadde 50/50 fra dag en og nå er de 14 og 16. De har selv vært veldig fornøyd med slik ordning. Anonymkode: 856c2...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Samboer til far? Så foreldrene fikk barn, gikk fra hverandre da ungen var 6 mnd, og nå et år etter har far ny samboer med to barn fra før?? Bor dere tilfeldigvis i en campingvogn også? Anonymkode: 8e713...1be 14
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 And don't get me started på at far gir faen i ungens behov fordi "han ikke gidder å kjøre ham hjem og har rett på samvær"? 🤢🤢🤢 Anonymkode: 8e713...1be 13
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samboer til far? Så foreldrene fikk barn, gikk fra hverandre da ungen var 6 mnd, og nå et år etter har far ny samboer med to barn fra før?? Bor dere tilfeldigvis i en campingvogn også? Anonymkode: 8e713...1be De fikk barn, men de var aldri sammen. Han fikk vite dette lenge etter de gikk hver dies vei. nei det gjør vi ikke. Anonymkode: 08056...f9a
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 Tror overgangen er for stor for et så lite barn. Det er derfor deling opp mot 40-50 ikke er anbefalt før 3 år.
Ulven Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner jo det, men dette er noe far nekter på da han har rett på like mye samvær. Han kan ikke ha samvær hos mor, og det blir for langt/for mye frem og tilbake om ungen skal kjøres hjem igjen på kvelden. Anonymkode: 08056...f9a Barnet har rett på samvær, og det skal være tilpasset barnets alder. Når barnet viser så store tegn på mistrivsel som dette gjør, må samværet endres til barnet er større. Gjør ikke far dette frivillig, håper jeg noen har vett og forstand til å melde far til BV, for barnet skal ikke ha en hverdag hvor det mistrives slik at det våkner halve natta. 13
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 Ulven skrev (3 minutter siden): Barnet har rett på samvær, og det skal være tilpasset barnets alder. Når barnet viser så store tegn på mistrivsel som dette gjør, må samværet endres til barnet er større. Gjør ikke far dette frivillig, håper jeg noen har vett og forstand til å melde far til BV, for barnet skal ikke ha en hverdag hvor det mistrives slik at det våkner halve natta. Han har sagt dette til mor også at barnet våkner, men hun bryr seg ikke noe om det og sier bare at barnet sover hele natten hos hun. jeg har en på samme alder, som er halvparten hos far, men det er pga ungen sliter og trenger mer ro i hverdagen og for meg og bf funker det bra, og ungen trives enda bedre nå enn før i alt kaoset. Men alle er ikke lik selvfølgelig. Har prøvd å sagt noe, men da blir det til at han mener at jeg ikke vil at ungen hans skal være her og at jeg ikke bryr meg. så jeg kan ikke akkurat si så mye heller. Anonymkode: 08056...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 Kan det hende mor har andre soverutiner? F.eks samsoving, lys/ikke lys, temperatur, lukt på sengetøy (dette reagerte vårt barn på ved overnatting hos besteforeldre). Sånn umiddelbart tenkte jeg at barnet er for ungt til en slik inndeling av samvær, men saken er som den er, så far/dere må jobbe med rammene rundt samværet for å få dette til å funke best mulig. Anonymkode: 85728...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skjønner jo det, men dette er noe far nekter på da han har rett på like mye samvær. Han kan ikke ha samvær hos mor, og det blir for langt/for mye frem og tilbake om ungen skal kjøres hjem igjen på kvelden. Anonymkode: 08056...f9a Dette syns jeg er trist å lese. Foreldre som trumfer gjennom dårlige samværsløsninger fordi de «har rett på like mye samvær». Hva med barnets beste? Det er jo ganske tydelig at barnet ikke er helt komfortabel med denne løsningen, når barnet har så store søvnvansker når det er hos far. Barnet er altfor lite for en slik ordning. Her bør far slutte å være egoistisk og samarbeide med mor om en løsning som er til barnets beste. Anonymkode: 84651...a3e 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå