Gå til innhold

Cicaplast Mains håndkrem, La Roche Posay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne håndkremen har fått så god kritikk og jeg ble anbefalt den av både kolleger, venninner og de ansatte på apoteket. Jeg jobber i helsevesenet og hendene mine er helt krise nå. De er så tørre og fæle, og sprekker opp og blør etter all vasking og spriting. 

Jeg kjøpte derfor denne kremen, men jeg føler ikke den gjør noe som helst for meg. Føler den ligger i et ekkelt lag utenpå hendene og aldri tørker inn, ikke har jeg merket noe bedring på tilstanden til hendene mine heller. 

Er mine hender en lost case eller er ikke denne kremen så bra alle skal ha det til?

Har dere noen andre tips til ekstremt tørre og sprukne hender?

Anonymkode: 9331c...582

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canoderm

smør inn hendene før du legger deg med Canoderm og bruk myke bomullshansker ( fås på apotek ) gjør underverker.

Anonymkode: 73cd6...4af

• Liker 4
Skrevet

Ja, enig i canoderm! Jeg smører barna mine med dette morgen og kveld for å forebygge eksemflekker, og så smører jeg inn restene i hendene mine. Og etter noen dager er de babymyke!

Anonymkode: 029f5...acc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 14.28):

Denne håndkremen har fått så god kritikk og jeg ble anbefalt den av både kolleger, venninner og de ansatte på apoteket. Jeg jobber i helsevesenet og hendene mine er helt krise nå. De er så tørre og fæle, og sprekker opp og blør etter all vasking og spriting. 

Jeg kjøpte derfor denne kremen, men jeg føler ikke den gjør noe som helst for meg. Føler den ligger i et ekkelt lag utenpå hendene og aldri tørker inn, ikke har jeg merket noe bedring på tilstanden til hendene mine heller. 

Er mine hender en lost case eller er ikke denne kremen så bra alle skal ha det til?

Har dere noen andre tips til ekstremt tørre og sprukne hender?

Anonymkode: 9331c...582

Jeg har ikke vært så glad i den kremen heller. Foretrekker CeraVe Reparative Hand Cream, men hendene mine er faktisk lost case. Når det blir 10 minusgrader er det INGEN håndkremer som biter på, så jeg må bare lide meg gjennom det. Men når det er bare noen få minusgrader så gjør CeraVe kremen susen. En annen jeg liker er Avene Cicalfate. Vil også anbefale kuldekrem, men har ikke brukt det i år selv. 

Når du har så tørre hender bør du forresten ha en krem som ligger som beskyttende lag. Skjønner at det er ekkelt og ubehagelig men da lindrer det litt mer. :) 

Anonymkode: b5702...3fa

Gjest AlmaSofie
Skrevet

Jeg elsker den kremen du nevner. Det er den eneste som har hjulpet mine tørre hender.

Fikk tips fra apoteket om å smøre hendene godt inn med kremen før jeg la meg om kvelden. Ha på tynne bomullshansker. 

Hendene var mye bedre allerede etter første natten. Senere har jeg brukt den ved behov og alltid blitt kjapt bra på hendene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 15.01):

Canoderm

smør inn hendene før du legger deg med Canoderm og bruk myke bomullshansker ( fås på apotek ) gjør underverker.

Anonymkode: 73cd6...4af

Canoderm er bra, men har du veldig rød hud svir den som f...pga karbamiden. Aldri bruk den på nybarbert hud!!    Også brukt den i ansiktet når jeg har vært tørr. 

Skrevet

Canoderm blir klissete og legger seg som et lag på huden den også. Men jeg har den på blå resept og bruker den på resten av kroppen. 

Den eneste håndkremen jeg kjøper, etter å ha prøvd veldig mange, er L’Occitane Shea Butter. Masse fett og næring, men trekker inn i huden og gir ikke den ekle overflaten som gjør at jeg vil vaske hendene med det samme (som med Canoderm og mange andre håndkremer til bruk på vinteren)

Anonymkode: 13642...d46

Gjest Raptuza
Skrevet

Har denne håndkremen fra LRP på nattbordet og smører med den om kvelden. Men syns ikke den gjør en bedre jobb enn andre håndkremer. Oppskrytt og dyr.

Skrevet

O'keefes "Working Hands" skal være bra,  og "Pattesalve" som selges på Europris.

Anonymkode: 640a2...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...