AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Det er alltid jeg som må handle i butikken. Det er alltid jeg som må lage middagen. Og 8/10 ganger må jeg også rydde opp. Jeg er så fryktelig lei nå. Han er god på å vaske huset men that’s it. Alltid jeg som skifter sengetøy, ser at det trengs å byttes ut håndklær osv. Er det flere som har/hatt det slik? Anonymkode: e3d3e...15b 1
Newgirll Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Slutt å lage middag helt til han merker det, og si at han får lage selv hvis han er sulten 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Vi hadde det slik. Jeg ble forbannet og gikk til streik. Siden da har han laget middag annenhver dag. Anonymkode: 6294c...77b 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Ja, litt. Det er veldig mye som bare har blitt mine oppgaver, langt over halvparten. Men samtidig gjør han såpass mye (det er alltid han som går ut med hunden, det er alltid han som kjører og henter ungdommer sent på kvelden, det er alltid han som vasker stua...) at jeg ikke orker å lage noen krangel om det. Men jeg har ofte tenkt at hvis jeg hadde reist bort en uke ville han blitt forbløffet over hvor j*vlig kaotisk det hadde blitt, når ikke jeg fyker rundt som en magisk fe og tryller vekk alle de ti milloner små tingene og arbeidsoppgavene som han aldri tenker over at finnes Anonymkode: 95995...7f3 2
Gjest Tun Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Jeg står nesten for alt av husarbeid selv (han støvsuger kanskje litt og tar sin egen klesvask). Han kan ikke lage mat så det gjør jeg, MEN DET ER HELT GREIT, for jeg liker det.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Newgirll skrev (9 minutter siden): Slutt å lage middag helt til han merker det, og si at han får lage selv hvis han er sulten Har prøvd. Han lager seg bare nudler og er fornøyd med det... Anonymkode: e3d3e...15b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er alltid jeg som må handle i butikken. Det er alltid jeg som må lage middagen. Og 8/10 ganger må jeg også rydde opp. Jeg er så fryktelig lei nå. Han er god på å vaske huset men that’s it. Alltid jeg som skifter sengetøy, ser at det trengs å byttes ut håndklær osv. Er det flere som har/hatt det slik? Anonymkode: e3d3e...15b Da lar du være med det. Han finner nok frem til kjøleskapet etterhvert. Evnt kan du lage ting han ikke liker. Den som lager bestemmer. Anonymkode: 9806b...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Snakke sammen? Bli enige om oppgaver, fordeling, og hvilket nivå dere ønsker. Om han kun ønsker nudler og brødmat er det igjen ditt valg om du lager variert mat til begge, eller bare deg. Hos oss gjør vi det slik at vi samlet gjør like mye, men at vi har fordelt etter hva som betyr noe for hver av oss. Anonymkode: 850a3...bd8 5
got2go Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har prøvd. Han lager seg bare nudler og er fornøyd med det... Anonymkode: e3d3e...15b Da lar du han spise nudler da. 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Hadde det slik. Han var ikke god til å vaske heller. Det er en eks. Min mann gjør mye nå siden jeg er syk, men vi deler ideelt sett halvparten hver. Han er faktisk oppdratt godt, og er helt enig i at man deler likt. Det er en selvfølge for han, og det er en selvfølge for meg. Sier som andre gjør, lag mat du vil ha. Om du ikke gidder en dag så gidder du ikke. Du er ikke ansvarlig for å mate han. Han er en voksen mann. La han spise brød og nudler til han blir lei. Det er han som skaper dårlig stemning her, og han er ikke interessert i at du skal ha det bra dessverre. Hadde han brydd seg hadde han hoppet til, beklaget, og skjerpet seg etter en samtale om dette. Anonymkode: 6433c...828 1
Anim92 Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 (endret) Jeg handler 90% av tiden, lager all middag (han steiker kanskje kjøtt til taco hver 2. uke), tar all husvask og stort sett rydding av kjøkken, og litt mer enn halve klesvasken. Jeg var så dum og sa i starten at jeg tenker det ligger mer naturlig for jenter å ta husarbeid når gutta tar det andre, men jeg trodde ikke det betød at jeg skulle stå med bortimot alt🙈😂 Så jeg forbanner meg selv for akkurat det de dagene jeg er drittlei, men stort sett finner jeg mest glede i å fikse for han, dessuten har jeg ikke så mange arbeidsoppgaver ellers - det er jo fint å få gjort noe fornuftig med kroppen jeg har også, utover trening 🤷🏻♀️ edit: 1. Får jeg egne barn skal de oppdras litt annerledes 2. Jeg veit at om jeg hadde gått til streik, er hans terskel for rotete og urent mye høyere enn min, så det er JEG som hadde blitt gal😂 Endret 14. februar 2021 av Anim92
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Den som roter må rydde etter seg. Anonymkode: 04646...1de 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Du må ikke - du velger å gjøre det. Han burde selvsagt ta sin del av det naturlig, men her burde han påføres ansvar. Samtidig kan du ikke forvente helt samme standard da siden han tydeligvis har en annen. Anonymkode: 4f6fb...cf2 14
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 Nei, jeg har det ikke slik fordi jeg ikke lar det skje. Jeg handler inn ca.50%. Jeg lager alt av middag. Han tar alt av oppvask. Anonymkode: ad96a...5c2 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 Han lager alt av middag her, og jeg rydder mest. Veldig greit det. Anonymkode: 99991...394 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 Har du mindre fritid enn han når du gjør alt dette? Anonymkode: 9dfe5...73e 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har prøvd. Han lager seg bare nudler og er fornøyd med det... Anonymkode: e3d3e...15b Da slutter du å kjøpe det inn da! Om dere har mye så får han bare leve på nudler! Håndklærne dine skifter du, mens hans får henge, det samme med klærne hans. Når du er i butikken handler du kun det du trenger! Rydd unna bare det som er ditt osv. Anonymkode: 92c08...72e 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 Gi han valget : lage middag eller rydde etter middag. Så gjør dere hver deres jobb. Anonymkode: 77001...571 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 Tun skrev (18 timer siden): Jeg står nesten for alt av husarbeid selv (han støvsuger kanskje litt og tar sin egen klesvask). Han kan ikke lage mat så det gjør jeg, MEN DET ER HELT GREIT, for jeg liker det. Hvordan er det mulig å ikke kunne lage mat? Kan han ikke lese en kokebok? Er han tilbakestående? Anonymkode: 19667...031 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #20 Skrevet 15. februar 2021 Da er du heldig. Jeg handler, lager mat, rydder, vasker huset, skifter på senga, etc etc. Ellers blir det ikke gjort. Har forsøkt Anonymkode: 7eb80...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå