AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Hei! Det er en ting jeg har lurt på lenge. Hvordan katter og hunder blir fremstilt i filmer, og kattepersoner og hundepersoner også i noen grad. Katter blir alltid fremstilt som onde eller slue, lure, ikke til å stole på osv.. Mens hunder er alltid de avslappa, vennlige og ærlige. Man ser det mest i barnefilmer, men filmer for voksne også. Mennesker som har hund er alltid førstevalget, mer omgjengelig, jordnær og "mer normal" , og det er jo kjent som menneskets beste venn. Mennesker med katt blir ofte fremstilt som mer sær. Man ser at personen blir definert deretter avhengig av om h*n har hund eller katt. Når har dama falt for en mann som har katt liksom? Anonymkode: ea2e6...ce8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Det er blir fremstilt sånn fordi det er jo sånn det er i virkeligheten også. Katter er noen egoistiske raringer, og det samme er eierne deres. Har aldri sett en katt komme løpende for å hilse på eieren sin når h*n kommer hjem, som hunder alltid gjør. Anonymkode: 61f08...4a0 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er blir fremstilt sånn fordi det er jo sånn det er i virkeligheten også. Katter er noen egoistiske raringer, og det samme er eierne deres. Har aldri sett en katt komme løpende for å hilse på eieren sin når h*n kommer hjem, som hunder alltid gjør. Anonymkode: 61f08...4a0 Katten vår har (nesten) alltid kommet for å hilse. De har også en måte å hilse på for de som interesserer seg for kattens kroppspråk 😊 Anonymkode: ea2e6...ce8 9
Aragorn ll Elessar Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er blir fremstilt sånn fordi det er jo sånn det er i virkeligheten også. Katter er noen egoistiske raringer, og det samme er eierne deres. Har aldri sett en katt komme løpende for å hilse på eieren sin når h*n kommer hjem, som hunder alltid gjør. Anonymkode: 61f08...4a0 Katter hilser, men de hilser ikke som hunder. Endret 14. februar 2021 av Aragorn ll Elessar 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (1 minutt siden): Jeg har sett en sånn katt, vi hadde en sånn katt da jeg var vokste opp Kult med anekdoter, men det er jo langt fra vanlig. Anonymkode: 61f08...4a0 3
Blå lenestol Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Katten vår hilser også alltid når vi kommer hjem. Eller når han selv har vært ute og kommer inn igjen. Og han er generelt veldig knyttet til oss. Tror det er ganske vanlig altså 😊 men selvfølgelig på en annen måte enn hunder - en må jo ha kunnskap om kattens språk for å forstå det. Og det får du etterhvert når du har katt, jeg har selv vokst opp med hund og var ukjent med katter og deres kroppsspråk helt til vi fikk den vi har nå. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Alle katter jeg har hatt har kommet for å hilse, men de blir ikke spinnville som en hund 😉
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Tror gale kattekvinner ødelegger for andre katteiere. Anonymkode: 21e1a...0b3 1
Kågebruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 Ingen tvil om at det er et hundebias i Hollywood. Kanskje noen bør starte en kampanje mot dette? #Catsarenicetoo 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 On 2/14/2021 at 12:36 PM, AnonymBruker said: Det er blir fremstilt sånn fordi det er jo sånn det er i virkeligheten også. Katter er noen egoistiske raringer, og det samme er eierne deres. Har aldri sett en katt komme løpende for å hilse på eieren sin når h*n kommer hjem, som hunder alltid gjør. Anonymkode: 61f08...4a0 Det gjør kattene mine hver dag Anonymkode: 82808...983 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 12.36): Det er blir fremstilt sånn fordi det er jo sånn det er i virkeligheten også. Katter er noen egoistiske raringer, og det samme er eierne deres. Har aldri sett en katt komme løpende for å hilse på eieren sin når h*n kommer hjem, som hunder alltid gjør. Anonymkode: 61f08...4a0 Kattene mine gjør dette. Anonymkode: 36824...d0a 1
Gjest TheCatLady Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 12.36): Det er blir fremstilt sånn fordi det er jo sånn det er i virkeligheten også. Katter er noen egoistiske raringer, og det samme er eierne deres. Har aldri sett en katt komme løpende for å hilse på eieren sin når h*n kommer hjem, som hunder alltid gjør. Anonymkode: 61f08...4a0 Nei, det er ikke sånn. Min katt gjør alltid det. Om han er oppe kommer han alltid løpende ned mens han mjauer og er han ute så kommer han gjerne hvis han hører bilen. Han hilser alltid når han kommer inn. Lurer på om folk som påstår sånne ting noen gang har hatt katt. Men jeg har også lagt merke til det i filmer. Utenom i filmen om katten Bob kanskje (er det flere?) , men ellers er katter fremstilt som lite vennlige. Det å drepe/skade katter virker også som de tar lettere på og noen ganger blir det til og med fremstilt som morsomt. Så ja, det forsterker kanskje inntrykket mange har av katter og kattemennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå