AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har ingen kontakt med mora mi, så...🙄 Anonymkode: 128d8...837 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Jeg er barneskolelærer i et område hvor vi siste uken har latt barn velge å være inne i friminuttene pga kulden. Her har mange laget morsdagskort og jeg har vært veldig forsiktig. Fordi mange skal være med pappaen denne helgen, fordi noen ikke har gått forhold, noen har mamma som jobber utenlands eller har lange skift i helsevesenet.. Så jeg har fokusert på at ja, det er morsdag. Du må ikke lage kort, men om du vil gjøre stas på noen så går det an å gjøre stas på pappa også, eller gi valentinskort til venner og skrive hvorfor de er vennen din. I barnehagen er det ofte mamma/pappafrokost rundt morsdag og farsdag. Ikke nå, pga corona, men tidligere. Og min jobb tillot ikke like fleksibelt fri som min manns. Så han deltok på mammafrokoster. Og noen ganger farmor. Det blir ikke sårt for barn når man forklarer og bygger opp rett forventning. Om du ikke har kontakt med din mor, ring mormor eller farmor og gratuler dem med dagen, send et e-kort til en søster eller venninne med barn og stell pent med deg selv. Gi deg selv en forventning som passer din situasjon og forsøk å gjøre det beste med det du kan gjøre noe med. Alt etter årsak til at dere ikke har kontakt, kanskje tiden er moden for å rekke ut en hånd i dag? Stor klem til deg! Alle merkedager er tøffe når man er litt ensom. Anonymkode: 87fa9...8f6 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er barneskolelærer i et område hvor vi siste uken har latt barn velge å være inne i friminuttene pga kulden. Her har mange laget morsdagskort og jeg har vært veldig forsiktig. Fordi mange skal være med pappaen denne helgen, fordi noen ikke har gått forhold, noen har mamma som jobber utenlands eller har lange skift i helsevesenet.. Så jeg har fokusert på at ja, det er morsdag. Du må ikke lage kort, men om du vil gjøre stas på noen så går det an å gjøre stas på pappa også, eller gi valentinskort til venner og skrive hvorfor de er vennen din. I barnehagen er det ofte mamma/pappafrokost rundt morsdag og farsdag. Ikke nå, pga corona, men tidligere. Og min jobb tillot ikke like fleksibelt fri som min manns. Så han deltok på mammafrokoster. Og noen ganger farmor. Det blir ikke sårt for barn når man forklarer og bygger opp rett forventning. Om du ikke har kontakt med din mor, ring mormor eller farmor og gratuler dem med dagen, send et e-kort til en søster eller venninne med barn og stell pent med deg selv. Gi deg selv en forventning som passer din situasjon og forsøk å gjøre det beste med det du kan gjøre noe med. Alt etter årsak til at dere ikke har kontakt, kanskje tiden er moden for å rekke ut en hånd i dag? Stor klem til deg! Alle merkedager er tøffe når man er litt ensom. Anonymkode: 87fa9...8f6 Det stemmer at det er tøft. Jeg ønsker ikke å kontakte henne. Hun vet at jeg har slitt litt og vært ensom, men hun har aldri brydd seg. Anonymkode: 128d8...837 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Min mor døde for noen år tilbake (hun ble ikke så gammel), men jeg feirer litt for hun også i dag❤️ Dagen trenger ikke være trist fordi en ikke har kontakt med sin mor, ikke har sine barn tilstede eller mannen ikke har laget full stas på deg. Morsdag er hva du gjør den til🥰 Anonymkode: 70a7e...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Min mor er nydiagnostisert med alvorlig og kompleks kreftsykdom, og opplever sannsynligvis ikke neste morsdag. Så dagen i dag er et vilt spekter av sterke følelser for meg, jeg har et godt og tett forhold til min mor.. Glemmer oppi det hele at det faktisk er min egen første morsdag også. Anonymkode: a6846...828 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Jeg syntes det er for mye følelser rundt en dag noen har kalt morsdag. Helt konkret så er dette en søndag i februar frem til at noen ville kalle den noe. Anonymkode: 2382c...ac5 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min mor er nydiagnostisert med alvorlig og kompleks kreftsykdom, og opplever sannsynligvis ikke neste morsdag. Så dagen i dag er et vilt spekter av sterke følelser for meg, jeg har et godt og tett forhold til min mor.. Glemmer oppi det hele at det faktisk er min egen første morsdag også. Anonymkode: a6846...828 Oi....En stor klem til deg ❤️ Anonymkode: 128d8...837 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi....En stor klem til deg ❤️ Anonymkode: 128d8...837 takk ❤️ Anonymkode: a6846...828
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har ikke barn, og kommer heller aldri til å få det. Derfor er dette for meg en veldig trist dag som minner meg på det som mangler i livet, og det som «alle andre» (i min omgangskrets) får oppleve, men som jeg aldri kommer til å være en del av. Anonymkode: 76ef5...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er barneskolelærer i et område hvor vi siste uken har latt barn velge å være inne i friminuttene pga kulden. Her har mange laget morsdagskort og jeg har vært veldig forsiktig. Fordi mange skal være med pappaen denne helgen, fordi noen ikke har gått forhold, noen har mamma som jobber utenlands eller har lange skift i helsevesenet.. Så jeg har fokusert på at ja, det er morsdag. Du må ikke lage kort, men om du vil gjøre stas på noen så går det an å gjøre stas på pappa også, eller gi valentinskort til venner og skrive hvorfor de er vennen din. I barnehagen er det ofte mamma/pappafrokost rundt morsdag og farsdag. Ikke nå, pga corona, men tidligere. Og min jobb tillot ikke like fleksibelt fri som min manns. Så han deltok på mammafrokoster. Og noen ganger farmor. Det blir ikke sårt for barn når man forklarer og bygger opp rett forventning. Om du ikke har kontakt med din mor, ring mormor eller farmor og gratuler dem med dagen, send et e-kort til en søster eller venninne med barn og stell pent med deg selv. Gi deg selv en forventning som passer din situasjon og forsøk å gjøre det beste med det du kan gjøre noe med. Alt etter årsak til at dere ikke har kontakt, kanskje tiden er moden for å rekke ut en hånd i dag? Stor klem til deg! Alle merkedager er tøffe når man er litt ensom. Anonymkode: 87fa9...8f6 Hadde bare min lærer hatt samme holdning som deg når jeg gikk på barneskolen!❤️ jeg ble tvunget til å tegne til min far som jeg ikke hadde et godt forhold til, det måtte stå til/kjære pappa, glad i deg, klem fra xx eller noe i den duren der! Det resulterte i at tegningen ble revet i stykker og hevet på vei hjem fra skolen! Og jeg hatet hele uken i forveien fordi vi alltid måtte bruke tid på å lage ting, og alt måtte merkes med til/kjære pappa... Anonymkode: debcf...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 Jeg er ufrivillig barnløs. Men tenker som så, at dagen er hva man gjør det til, og hva man velger å legge i det av følelser kan man styre. Så ser ikke på i dag som noe annet enn en helt vanlig dag, utover at vi har planlagt en ekstra god middag med litt vin, i og med at det også er valentines. Anonymkode: 5969a...42a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Da jeg var barn ble morsdag/ farsdag "feiret" vi så lenge vi ungene gikk på skolen og alltid skulle lage kort til "den store dagen" Foreldrene mine brydde seg ikke om disse dagene i det hele tatt, og det gjør ikke jeg heller. Nå er det jeg som har barn, men der er det ikke noe morsdag/ farsdag-opplegg i regi av skolen, så den dagen går oss hus forbi. Valentines day er heller ikke noen greie for oss, men i dag er det i tillegg fastelavns-søndag og boller liker vi alle sammen 😄 Anonymkode: 379ff...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde bare min lærer hatt samme holdning som deg når jeg gikk på barneskolen!❤️ jeg ble tvunget til å tegne til min far som jeg ikke hadde et godt forhold til, det måtte stå til/kjære pappa, glad i deg, klem fra xx eller noe i den duren der! Det resulterte i at tegningen ble revet i stykker og hevet på vei hjem fra skolen! Og jeg hatet hele uken i forveien fordi vi alltid måtte bruke tid på å lage ting, og alt måtte merkes med til/kjære pappa... Anonymkode: debcf...8f9 ❤️ Anonymkode: 128d8...837 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå