Gå til innhold

Vil vaksinert partner få andre restriksjoner på føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er sykepleier og vaksinert. Jeg håper jo at det betyr at han kan komme og gå «som vanlig» på sykehuset, da vi har en 1 åring hjemme som jeg i utgangspunktet gruer meg for å «forlate» og som han må hjem å ta vare på mellom slaga... og så gruer jeg meg også om jeg må være alene med den nye babyen på sykehuset dag og natt.. jeg må ha ks, og erfaring tilsier at jeg blir i fryktelig dårlig form etterpå. 
Har dere noen indikasjoner (kanskje noen jobber i helsesektoren her) om at restriksjoner vil lette for vaksinerte? 

Anonymkode: c2d5a...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det vil være helt likt for de. Ingenting som tilsier at vaksinerte ikke kan være smittebærere. 

Anonymkode: 7e18f...0ce

• Liker 4
Skrevet

Nei, det vil de ikke. Vaksine beskytter sannsynligvis mest mot å bli syk selv, det finnes få/ingen indikasjoner som viser at de ikke kan smitte andre. En vaksinert person er ergo sannsynligvis like smittsom som ikke-vaksinerte, men de er beskyttet mot selv å bli syk. Derfor vil ikke restriksjonene lette for noen (heller ikke de vaksinerte) før man har fått vaksinert ''alle''. 

Anonymkode: 94b3b...129

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei, det vil de ikke. Vaksine beskytter sannsynligvis mest mot å bli syk selv, det finnes få/ingen indikasjoner som viser at de ikke kan smitte andre. En vaksinert person er ergo sannsynligvis like smittsom som ikke-vaksinerte, men de er beskyttet mot selv å bli syk. Derfor vil ikke restriksjonene lette for noen (heller ikke de vaksinerte) før man har fått vaksinert ''alle''. 

Anonymkode: 94b3b...129

Huff.. så jævlig. Håper restriksjonene endres snart😭😭

Anonymkode: c2d5a...542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...