AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Min samboer er sykepleier og vaksinert. Jeg håper jo at det betyr at han kan komme og gå «som vanlig» på sykehuset, da vi har en 1 åring hjemme som jeg i utgangspunktet gruer meg for å «forlate» og som han må hjem å ta vare på mellom slaga... og så gruer jeg meg også om jeg må være alene med den nye babyen på sykehuset dag og natt.. jeg må ha ks, og erfaring tilsier at jeg blir i fryktelig dårlig form etterpå. Har dere noen indikasjoner (kanskje noen jobber i helsesektoren her) om at restriksjoner vil lette for vaksinerte? Anonymkode: c2d5a...542
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Nei, det vil være helt likt for de. Ingenting som tilsier at vaksinerte ikke kan være smittebærere. Anonymkode: 7e18f...0ce 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Nei, det vil de ikke. Vaksine beskytter sannsynligvis mest mot å bli syk selv, det finnes få/ingen indikasjoner som viser at de ikke kan smitte andre. En vaksinert person er ergo sannsynligvis like smittsom som ikke-vaksinerte, men de er beskyttet mot selv å bli syk. Derfor vil ikke restriksjonene lette for noen (heller ikke de vaksinerte) før man har fått vaksinert ''alle''. Anonymkode: 94b3b...129
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei, det vil de ikke. Vaksine beskytter sannsynligvis mest mot å bli syk selv, det finnes få/ingen indikasjoner som viser at de ikke kan smitte andre. En vaksinert person er ergo sannsynligvis like smittsom som ikke-vaksinerte, men de er beskyttet mot selv å bli syk. Derfor vil ikke restriksjonene lette for noen (heller ikke de vaksinerte) før man har fått vaksinert ''alle''. Anonymkode: 94b3b...129 Huff.. så jævlig. Håper restriksjonene endres snart😭😭 Anonymkode: c2d5a...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå