Gå til innhold

Pappan vil ikke ha perm, la bestemor ha barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan vil ikke ha perm. Jeg kan ikke gå ulønnet. Hadde dere turt/godtatt at bestemor har barnet på dagtid frem til bhg start?

8 mnd da jeg må jobbe, 11 mnd da barnehagen åpner for den. 

Anonymkode: 54b9a...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri akseptert at pappa ikke vil ha perm. Det er hans barn (også) og han trenger å kjenne på ansvaret. Om han ikke ønsker pappaperm er det nok mye annet de neste årene han ikke ønsker heller. Uaktuelt.

Hadde ikke hatt noe i mot at en oppegående bestemor passet dog - men det hadde vært etter at perm var brukt. 

Anonymkode: 5d6fe...485

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pappan vil ikke ha perm. Jeg kan ikke gå ulønnet. Hadde dere turt/godtatt at bestemor har barnet på dagtid frem til bhg start?

8 mnd da jeg må jobbe, 11 mnd da barnehagen åpner for den. 

Som andre påpeker.. så hvorfor vil han ikke ha permisjon? Er det en god grunn til det? At han sier bare at jeg vil ikke hadde jeg heller ikke godtatt. Dere er en familie, samlet. Permisjonen er viktig for å knytte seg til barnet.

Derimot hvis han fortsetter å trasse så tenker jeg det er et godt alternativ med at bestemor passer. Har inntrykk av at det er veldig vanlig, i hvert fall i mine kretser, med at folk må tilbake på jobb. 

• Liker 5
Skrevet

Be han om å slutte å være vanskelig. Baby bør være hjemme litt lengre, du taper penger på å ta fri, og pappaperm er for at han skal 1. delta og ta ansvar for eget barn og 2. ha alene tid med baby uten at mor er til stede. 

Anonymkode: 32c0d...743

• Liker 8
Skrevet

Dette hadde aldri vært en relevant problemstilling her i huset, da jeg aldri hadde godtatt at far ikke ønsket å ta ansvar for egne barn. 

Så her er et bedre forslag: Med mindre han tar ut pappaperm så går du fra han, og får overført fars del av permisjonen til deg. 

Ferdig snakka.

Anonymkode: 26c67...79d

• Liker 25
Skrevet

Hvilken pappa er dette? Er dere sammen? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil ikke ha?? Er han 5år og i trassalderen?
Den hadde jeg aldri godtatt! 

Anonymkode: 33066...bc5

Nei, jeg er i ferd med å miste all interesse for fyren. Han vil heller ikke ta nattevåk eller stå opp en morgen i uka. Derfor må jeg ut å jobbe også, jeg må ha inntekt nok til å kunne bli alene snart. 

• Liker 25
Skrevet (endret)

Jeg blir så oppgitt over dette forumet her. Problemstillingen er ikke at far ikke ønsker permisjon, men om bestemor skal ha barnet i fars permisjon. 

Det kan være mange grunner til at far ikke ønsker permisjon, grunner vi ikke kjenner til. Dersom dere vil diskutere fars rolle, kan dere lage en egen tråd. 

Hvor godt kjenner barnet bestemor? Hvor kjenner dere bestemor? Her er det viktig å kommunisere. Hvordan ønsker dere at barnet skal ha det? Bli enige om hvilken rolle bestemor skal ha. Noen slektninger har en helt annen rolle en foreldrene, og det går ofte helt fint så lenge barnet er hos foreldrene mesteparten av tiden. Nå skal barnet være hos bestemor i en lengre periode, så her er det viktig å snakke med henne om hvilken rolle hun skal ha. Skal hun si ja til alt? Skal hun ha grenser? Skal hun gi etter? Skal hun få lov til "alt"? 

Edit: Ser at trådstarter er ok med å diskutere fars rolle. Se i så fall bort fra to første avsnitt. 

Endret av Hemoglobin
  • Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde aldri akseptert at pappa ikke vil ha perm. Det er hans barn (også) og han trenger å kjenne på ansvaret. Om han ikke ønsker pappaperm er det nok mye annet de neste årene han ikke ønsker heller. Uaktuelt.

Hadde ikke hatt noe i mot at en oppegående bestemor passet dog - men det hadde vært etter at perm var brukt. 

Anonymkode: 5d6fe...485

Sa det til han seinest i sta, han valgte å få barn han også. Sa at jeg syns han er ekstremt egoistisk som ikke lar meg sove ut en eneste morgen. Det endte med at han spiste i stillhet og gikk til sin hobby. Så ikke en gang i dag, kunne jeg få litt alenetid. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

For å svare på spørsmålet og ikke bare kritisere barnefar: En bestemor som er glad i barnet må da være en utmerket barnevakt, så sant hun er ved god helse.

Endret av Hulderen
  • Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg er i ferd med å miste all interesse for fyren. Han vil heller ikke ta nattevåk eller stå opp en morgen i uka. Derfor må jeg ut å jobbe også, jeg må ha inntekt nok til å kunne bli alene snart. 

Gå fra ham. Da overtar du hans perm

• Liker 34
Skrevet
Sylveon skrev (7 minutter siden):

Som andre påpeker.. så hvorfor vil han ikke ha permisjon? Er det en god grunn til det? At han sier bare at jeg vil ikke hadde jeg heller ikke godtatt. Dere er en familie, samlet. Permisjonen er viktig for å knytte seg til barnet.

Derimot hvis han fortsetter å trasse så tenker jeg det er et godt alternativ med at bestemor passer. Har inntrykk av at det er veldig vanlig, i hvert fall i mine kretser, med at folk må tilbake på jobb. 

Han takler ikke lite søvn, han gidder ikke stå opp med barnet, han vil ha muligheten til å tjene mest mulig penger. Han har ikke interesse av babytiden. Jeg har hørt de fleste grunner. Noe som er så rart, barnet var planlagt og da gledet han seg til 15 uker pappaperm. 

• Liker 4
Skrevet
Perleugla skrev (4 minutter siden):

Hvilken pappa er dette? Er dere sammen? 

Pappan til barnet, ja min samboer. 

Skrevet
Hemoglobin skrev (2 minutter siden):

Jeg blir så oppgitt over dette forumet her. Problemstillingen er ikke at far ikke ønsker permisjon, men om bestemor skal ha barnet i fars permisjon. 

Det kan være mange grunner til at far ikke ønsker permisjon, grunner vi ikke kjenner til. Dersom dere vil diskutere fars rolle, kan dere lage en egen tråd. 

Hvor godt kjenner barnet bestemor? Hvor kjenner dere bestemor? Her er det viktig å kommunisere. Hvordan ønsker dere at barnet skal ha det? Bli enige om hvilken rolle bestemor skal ha. Noen slektninger har en helt annen rolle en foreldrene, og det går ofte helt fint så lenge barnet er hos foreldrene mesteparten av tiden. Nå skal barnet være hos bestemor i en lengre periode, så her er det viktig å snakke med henne om hvilken rolle hun skal ha. Skal hun si ja til alt? Skal hun ha grenser? Skal hun gi etter? Skal hun få lov til "alt"? 

De gangene jeg har trengt avlastning, så har det vært hos bestemor. Hun har hatt to netter allerede, fordi jeg mangler søvn. Hun har noen timer her og der i uken om jeg må på noe. 

Hun følger mine regler hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (2 minutter siden):

Fr å svare på spørsmålet og ikke bare kritisere barnefar: En bestemor som er glad i barnet må da være en utmerket barnevakt, så sant hun er ved god helse.

Ja, hun er ved god helse. 

Skrevet
Hemoglobin skrev (3 minutter siden):

Dette ble postet mens jeg skrev mitt svar. Vi er helt enige, ditt svar er bare veldig mye mer utfyllende enn mitt 👏🏻

• Liker 1
Skrevet

Går nok helt fint med bestemor som tar de mnd om hun ønsker. Jeg syntes det hadde vært en fin løsning for meg om jeg var i samme situasjon. Ang pappaen hadde jeg vært fly forbanna ang det du skriver. Ikke gidde pappaperm, avlastning eller nattevåke. Bare å komme seg unna så fort du har mulighet. 

Anonymkode: a5707...21e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De gangene jeg har trengt avlastning, så har det vært hos bestemor. Hun har hatt to netter allerede, fordi jeg mangler søvn. Hun har noen timer her og der i uken om jeg må på noe. 

Hun følger mine regler hele tiden. 

Jeg ser da ingen grunn til at bestemor ikke skal ha barnet. Nå klarer jeg ikke helt skjønne når du er ferdig i permisjon, men det er viktig å la barnet bli godt kjent med bestemor frem til dette, så slipper overgangen bli så brå. 

Dersom du er fornøyd med måten bestemor er med barnet, og bestemor har god helse, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal tørre å la hun ha barnet på dagtid. 

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke lenge før moten kommer og henter han hjem igjen ! 
Dette er er lite barn som på en merkelig måte har greid å bli far 

Huff, håper du har styrke til å komme deg ut av forholdet og skape deg ditt eget liv fir deg og den lille ❤️

Anonymkode: b6351...a8f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...