Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg starte dette 😅 jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år... han har nesten alltid  vært lubben men har gått ned 30 kg 2 ganger!! Grunnene er fordi de gangene han har gått ned, er fordi han har blitt singel.... vi har nå fått 2 barn og kjøpt oss et hus vi skal bygge opp til noe nytt. Jeg vil si at vi har det ganske bra men!! Han bryr seg ikke om seg selv... jeg selv spiser planlagt mat og trener 6 ganger i uka. Han er kanskje 40kg tyngre enn det han burde være. 
Har sagt til han MANGE ganger at han må gå ned i vekt fordi han har blitt stor! Gjort dette i et år men ingenting skjer.... og jeg elsker han! Men han har lite energi og driter i kosthold! Har sagt det på alle mulige måter.... at han må gå ned i fettprosent men han gjør det aldri...

han har vært tynn 1/4 av forholde vårt. Og det er på en måte greit, liker han for den han er.... men nå må han snart bry seg da jeg ser det går ut over energien hans og selvtilliten... 

Han sa en gang til meg at jeg skulle fortelle han at han var stor så han fikk motivasjon til å gå ned i vekt. Det har jeg gjort i et år. Fortsatt så ser jeg at han kan spise Cookie, energi drikk, pizza, kebab osv osv på en ukedag. Har prøvd å lage sunne mat retter til han og sunn lunsj han kan ta med på jobb. Men han gjør det ikke... er det jeg som bare må akseptere? Er jeg egoistisk som tenker at han MÅ ned i vekt? 

Anonymkode: b1057...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rimelig å ta vare på egen helse. Og forvente at kjæresten gjør sitt beste med det. 

Jeg har også kjæreste som har mast på meg. Jeg er vel 20 kilo for tung ca. Har nå begynt på lavkarbo, ingen kjeks eller brus her. For meg hjalp det å oppsøke en klinikk. Fikk tatt alle mål profesjonelt og har begynt å trene litt også. 

Anonymkode: 93fb4...dc0

• Liker 5
Skrevet

Han er nok komfortabel og glad i mat og har det bra og blir elsket som han er. Da er det vanskelig å finne viljestyrken. 

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, lillevill said:

Han er nok komfortabel og glad i mat og har det bra og blir elsket som han er. Da er det vanskelig å finne viljestyrken. 

Han blir jo ikke det da, ts gnager jo konstant og det er virkelig hverken hyggelig eller motiverende eller noe som får en til å føle seg "elsket som man er". 

Ts, han har gått ned i vekt før, men hva var forskjellen? Nå er det barn, samboer, hus og hjem, jobb inne i bildet. Det er et helt annet scenario enn før. Når man er single og barnløs kan man bruke tiden som man vil, det er mye tøffere med store livsstilsendringer når mange hensyn må tas. 

Anonymkode: aff26...d65

• Liker 6
Skrevet
lillevill skrev (33 minutter siden):

Han er ikke komfortabel og det har han sagt. Han er fullstendig enig i det jeg sier. Men han gjør bare ikke noe med det. Han vet godt hva som skal til og jeg har mange ganger lagt det rette for at han skal klare det men ender med at han kanskje går ned 2 kg også rett opp igjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han blir jo ikke det da, ts gnager jo konstant og det er virkelig hverken hyggelig eller motiverende eller noe som får en til å føle seg "elsket som man er". 

Ts, han har gått ned i vekt før, men hva var forskjellen? Nå er det barn, samboer, hus og hjem, jobb inne i bildet. Det er et helt annet scenario enn før. Når man er single og barnløs kan man bruke tiden som man vil, det er mye tøffere med store livsstilsendringer når mange hensyn må tas. 

Anonymkode: aff26...d65

Det er da for svingende lett å gå ned i vekt! Det er bare å stappe i seg færre kalorier!!! 
Hilsen slank tobarnsmor.

Anonymkode: ccb25...d27

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er rimelig å ta vare på egen helse. Og forvente at kjæresten gjør sitt beste med det. 

Jeg har også kjæreste som har mast på meg. Jeg er vel 20 kilo for tung ca. Har nå begynt på lavkarbo, ingen kjeks eller brus her. For meg hjalp det å oppsøke en klinikk. Fikk tatt alle mål profesjonelt og har begynt å trene litt også. 

Anonymkode: 93fb4...dc0

Da er du veldig flink med å ta tak i det.. skulle bare ønske han faktisk gjorde noe lignende da han sier han er enig og sier han skal gjøre noe med det,men ingenting skjer.

Skrevet

Det er ikke bra å være så overvektig. Jeg hadde fortalt han at jeg var redd for hjertet hans. Hva med å trene sammen? Gå turer og bli sunne sammen, ta tilbake lørdagskosen😉

Anonymkode: 3e389...a4d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er da for svingende lett å gå ned i vekt! Det er bare å stappe i seg færre kalorier!!! 
Hilsen slank tobarnsmor.

Nei, det er ikke svingende lett å gå ned i vekt for alle og enhver! Husk at det blant annet er noe som heter gener som kan spille inn...

Anonymkode: 43097...895

• Liker 8
Skrevet

Det verste du kan gjøre er å mase og bli sint for å få han ned i vekt. Oppmuntring og gode prat er mye bedre. For maser du og blir sur, så føler han kanskje seg dårlig. Når man føler seg dårlig, så er det vanskelig å få motivasjon. Heller prøv å heie litt på han. Trekk frem de positive tingene ved å gå ned i vekt. Motiver han til å bli med deg på kveldsturer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hilsen slank tobarnsmor.

Ja, er bare å slutte å drikke alkohol for alkoholikere også.

Anonymkode: faf03...679

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke svingende lett å gå ned i vekt for alle og enhver! Husk at det blant annet er noe som heter gener som kan spille inn...

Gener er noe som de som ikke klarer å gå ned i vekt skylder på.

Noen medikamenter gir økt matlyst og noe få påvirker metabolismen. De som påvirker metabolismen er de som kan være vanskelig å ta uten vektøkning. 

Men alt i alt kommer det til hva du spiser, kalori inn og kalori ut. 

Anonymkode: f6251...91b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke bra å være så overvektig. Jeg hadde fortalt han at jeg var redd for hjertet hans. Hva med å trene sammen? Gå turer og bli sunne sammen, ta tilbake lørdagskosen😉

Anonymkode: 3e389...a4d

Det har jeg prøvd mange ganger, er selv veldig aktiv og trener mye. Spurte han sist igår om å bli med å trene men hvis han ikke orker så er det umulig å overtale han... 

vi spiser forskjellig mat fordi han velger det usunne og jeg food prepper en gang i uka. Gjorde dette for han men han bare klagde på maten. Spurte da hva han ønsker og det ga jeg han men det hjalp heller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hilsen slank tobarnsmor.

Det er for helvete ikke så enkelt for alle, nei. Punktum.

Anonymkode: 64dcc...57a

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det med gener utgjør bare 25%. Dessverre er det mange overvektige som lener seg på å skylde på gener. 

Endret av OPIgirl
  • Liker 2
Skrevet
Sitronterte skrev (13 minutter siden):

Det verste du kan gjøre er å mase og bli sint for å få han ned i vekt. Oppmuntring og gode prat er mye bedre. For maser du og blir sur, så føler han kanskje seg dårlig. Når man føler seg dårlig, så er det vanskelig å få motivasjon. Heller prøv å heie litt på han. Trekk frem de positive tingene ved å gå ned i vekt. Motiver han til å bli med deg på kveldsturer. 

Jeg gjorde dette! Hadde en fin samtale med han men ingenting skjedde.. er så frustrerende! Og jeg skjønner at det ikke hjelper å være sur men det går til et steg hvor man blir lei av å prøve å motivere hele tia... og når vi har disse fine samtalene så sier han seg helt enig og sier han skal ditt og datt men så skjer det ikke 😫

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, er bare å slutte å drikke alkohol for alkoholikere også.

Anonymkode: faf03...679

Kan ikke sammenlignes overhodet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er for helvete ikke så enkelt for alle, nei. Punktum.

Anonymkode: 64dcc...57a

Det er jævlig vanskelig for folk uten viljestyrke, ja. Men om folk heller vil stappe seg med sjokolade enn å ha en sunn og slank kropp, så greit for meg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gener for sukker- og kebabavhengighet, mener du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jævlig vanskelig for folk uten viljestyrke, ja. Men om folk heller vil stappe seg med sjokolade enn å ha en sunn og slank kropp, så greit for meg. 

Hva med de som aldri spiser sjokolade eller usunn mat, men likevel er overvektige?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...