AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Inspirert av tråden om hvordan man unngår å bli gubbe/kjærring; Er det noen alder/kroppsfasong hoodies og caps er no go, og er den isåfall ulik for kvinner og menn? Er 39 år, veltrent og har en aktiv livsstil, i hverdagen er hoodie, jeans og caps standard uniform, det har alltid vært sånn så lenge jeg kan huske. (Så noen lilla tights i et fotoalbum fra jeg var 11, thats it😅) Ser at det er ca. samme som min 10 år gamle sønn men han har ikke så langt kommentert mammas garderobe. Er allergisk mot logoer, jeans er Current Elliott eller Scotch&Soda, genser og caps varierer med sesong og humør. Har en fin garderobe for jobb/selskap and so on (kjører foreldremøter o.l i seriøse klær) men det er bare ikke meg selv om jeg kan pull it off, derfor er det rett tilbake i jeansuniformen så fort sjansen byr seg😅 Anonymkode: 1ec44...68a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Det hadde jeg ikke tenkt var rart. Jeg er ca. like gammel som deg og bruker det mye hjemme eller i settinger der jeg skal ha på meg noe komfortabelt. Jeg hadde syntes det var rart om du kom i det på min jobb, men det hadde jeg tenkt om du var 20 også. Så handler mer om setting enn alder for min del. Vi tenker ofte at vi skal bli voksne og at vi da skal bli mer lik generasjonen før oss. Sånn er det ikke er mitt inntrykk. Vi holder på mye mote som hører til vår generasjon og vi kommer nok til å ha en helt annen klesstil når vi blir 70/80+ enn de som er det nå. Hoodie er sikkert et komfortabelt plagg på sykehjemmet. 😉 Anonymkode: 789c4...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: hoodie, jeans og caps standard uniform Enhver sin smak, men for meg høres det ut som noen som desperat prøver å holde fast i ungdommen. Hoodie hører sammen med joggebukse og søndagskos her, aldri noe jeg går med ute. Anonymkode: 55fc7...35c 9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Jeg er 38 og bruker hoodies hele tiden. Anonymkode: 8c444...43a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Enhver sin smak, men for meg høres det ut som noen som desperat prøver å holde fast i ungdommen. Hoodie hører sammen med joggebukse og søndagskos her, aldri noe jeg går med ute. Anonymkode: 55fc7...35c Det et DIN mening. Jeg synes at hvis man liker det, why not? 39 er ikke 60.... Anonymkode: 8c444...43a 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Det handler vel mer om personlig stil. Jeg har ikke eid en hettegenser siden ungdomsskolen, ei heller en caps, men skiftet gjerne til joggebukse når kvelden kommer. Anonymkode: d8ceb...6a3 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Synes at det er verre når kvinnen bare er 30, men kler seg som en bestemor fordi noen sier til henne at hun "ikke er ei ung jente lenger". Anonymkode: 8c444...43a 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Enhver sin smak, men for meg høres det ut som noen som desperat prøver å holde fast i ungdommen. Hoodie hører sammen med joggebukse og søndagskos her, aldri noe jeg går med ute. Anonymkode: 55fc7...35c TS her. Nja, det må iallefall ekstremt langt bak i underbevisstheten og jeg anser meg selv å ha relativt god selvinnsikt. Lettere å være meg selv, funker bedre med alle aktiviteter som jeg plutselig havner i, slipper å havne på utsiden av masse gøy fordi jeg har på meg stive klær (literally) og klær som får meg til å føle meg stiv😅 Anonymkode: 1ec44...68a
Gjest Føsleguri Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 Kjenner flere mannfolk på 50+ som bruker hoodies - har aldri tenkt at de er for gamle til det. Det passer til stilen deres.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Er 43, mann, bruker hoodies hele tiden. Har kompiser mot 60 som også gjør det. Tenker ikke på det som noe rart. Har en nabo, kvinne, tror hun er rundt 60, ser ofte henne i hettegenser. Anonymkode: c4184...a55 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 Hoodies har jeg ikke gått i siden ungdomskole/vgs. Aldri brukt caps. Hoodies kan fungere som treningstøy ev. Kanskje litt vel ungt å bruke til hverdags, ute blandt folk. Anonymkode: e3679...bc9
Fjellulven Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Jeg kommer aldri til å slutte å bruke hoodies. Det jeg bruker mest faktisk i klesveien. Bryr meg ikke om hva andre måtte mene om det 5
Milky Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Hoodies er greit uansett alder. Men caps er litt kleint når man er voksen 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 Interessant hvordan yngre liker å ha meninger om hva de som er eldre enn seg bør kle seg i, eller oppføre seg, veldig interessant og samtidig fullstendig irrelevant. Kommentarer om "desperat klynge seg til å være yngre o.l. " Dere yngre har så mye å lære om livet.. Saken er dette, dere er yngre mennesker, vi litt eldre mennesker har forstått at vi lever livet for oss selv, ikke for hva andre mener.. Anonymkode: a50e7...1f3 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 Folk burde legge hettegensrene på hylla når de blir 20. Ingen kler det og en ser bare ut som en slask. Anonymkode: 91fc0...353 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 Jeg synes det er litt rart å kun bruke én type klesplagg. Hettegenser er heller ikke utpreget praktisk med tanke på hetta for eksempel som ikke alltid ser bra ut hengende ut av jakka. Det er heller ikke det eneste behagelige plagget som finnes slik jeg ser det. F.eks. synes jeg t-skjorte og hettejakke eller cardigan, tynn eller tykk strikkegenser, en avslappet skjorte kan være minst like behagelig alt ettersom hvilken situasjon man er i, været, aktivitetsnivå osv. Anonymkode: d6fed...24b 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 Og er ellers et usedvanlig behagelig plagg. Ren nytelse å ha på. Anonymkode: c4184...a55
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Interessant hvordan yngre liker å ha meninger om hva de som er eldre enn seg bør kle seg i, eller oppføre seg, veldig interessant og samtidig fullstendig irrelevant. Kommentarer om "desperat klynge seg til å være yngre o.l. " Dere yngre har så mye å lære om livet.. Saken er dette, dere er yngre mennesker, vi litt eldre mennesker har forstått at vi lever livet for oss selv, ikke for hva andre mener.. Anonymkode: a50e7...1f3 Helt enig, og ikke bare det. Dette er vår mote, mens de yngre bare har kopiert hva vi gikk med... Foreldregenerasjonen min går i de samme jeansene og skjortene som de også gjorde som yngre. Anonymkode: c4184...a55 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 Reagerer ikke på hoodies, uansett alder. Men caps som 39-årimg? Nej! Anonymkode: a38c1...402 1
bluedot Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Folk burde legge hettegensrene på hylla når de blir 20. Ingen kler det og en ser bare ut som en slask. Anonymkode: 91fc0...353 Hvorfor bry seg om hvordan andre kler seg? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå