Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
da jeg var på toalettet i går formiddag kom det mini mini med utflod som hadde lyse lyse  rosa farge på toalettpapiret noe som skapte uro hos meg, men jeg tenkte at så lenge det ikke var noe farge at jeg ikke skulle bekymre meg.

etter noen timer så var det mørkere blod da jeg tørket (og et par dråper i do), og fra i går kveld til nå bittelitt brunt (i dag er det nærmest ingenting) da jeg tørket meg. 
vel og merke ingenting i truse. Absolutt ingen smerter, litt strekking i lysken som skulle være normalt siden livmor utvider seg?

jeg er fryktelig redd for SA, noen som har erfaring med dette? 
bør jeg være bekymret? 

Anonymkode: e9800...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde endel av sånt i første og andre trimester, og sitter her nå høygravid og venter på fødsel 🥰 Det er ikke så uvanlig å blø litt mens man er gravid, men forstår at du blir redd. Ta kontakt med legen dersom du får smerter eller blør større mengder. Jeg blødde sporadisk en spiseskje ca av gangen, og trodde det var mye. Men i følge sykehuset var det lite :) 

Anonymkode: 4e8cd...6f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg hadde endel av sånt i første og andre trimester, og sitter her nå høygravid og venter på fødsel 🥰 Det er ikke så uvanlig å blø litt mens man er gravid, men forstår at du blir redd. Ta kontakt med legen dersom du får smerter eller blør større mengder. Jeg blødde sporadisk en spiseskje ca av gangen, og trodde det var mye. Men i følge sykehuset var det lite :) 

Det er så godt å høre! 🥺❤️
Er mega bekymret, dette barnet er SÅÅÅ ønsket...

Vet ikke om det er relevant, men jeg og partner hadde samleie 1 eller 2 dager før blødningen, men ville blødningen kommet så seint dersom det var rift?

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er så godt å høre! 🥺❤️
Er mega bekymret, dette barnet er SÅÅÅ ønsket...

Vet ikke om det er relevant, men jeg og partner hadde samleie 1 eller 2 dager før blødningen, men ville blødningen kommet så seint dersom det var rift?

ts

Det kan godt hende det er pga det, men jeg blødde også selv om jeg ikke hadde sex altså. Fikk faktisk sex-forbud pga infeksjonsfare (pga blødninger), og blødde likevel jeg altså.. rosa utflod, friskt rødt blod, brunt blod, ja alle former, ca ukentlig frem til uke 20! Ble like redd hver gang jeg også, så forstår frykten din veldig godt! 💖 Når du har kommet til uke 6-7 kan du jo bestille deg en privat ultralyd, det er veldig betryggende 💖

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 11.42):

Hei! 
da jeg var på toalettet i går formiddag kom det mini mini med utflod som hadde lyse lyse  rosa farge på toalettpapiret noe som skapte uro hos meg, men jeg tenkte at så lenge det ikke var noe farge at jeg ikke skulle bekymre meg.

etter noen timer så var det mørkere blod da jeg tørket (og et par dråper i do), og fra i går kveld til nå bittelitt brunt (i dag er det nærmest ingenting) da jeg tørket meg. 
vel og merke ingenting i truse. Absolutt ingen smerter, litt strekking i lysken som skulle være normalt siden livmor utvider seg?

jeg er fryktelig redd for SA, noen som har erfaring med dette? 
bør jeg være bekymret? 

Jeg startet med spotting uke 5+2. Tørket vekk rødt friskt blod ved toalettbesøk. Kjemperedd såklart. 

Ca et døgn senere tørket jeg vekk igjen. Var ikke kommet noe i trusen. 

Ca 1/2 døgn etter igjen kom det mer, denne gangen også koagulert, altså litt klumper. Jeg måtte så bruke truseinnlegg for det kom mer.. Men fortsatt så lite at jeg kunne ha samme truseinnlgg en hel dag omtrent..

Jeg spottet i nesten en uke før SA var er faktum uke 6+1. Da hadde jeg type sterke mensen smerter et par timer også kom det ut en slimklump. Smertene gav seg igjen. Jeg hadde ingen smerter før dette.. Kanskje litt lett murring dagen før.. Småblødde i ca en uke før det gav seg.

Mensen på plass igjen ca 3-4 uker etter. 

Krysser fingrene for deg ❤️

Anonymkode: be0db...cbb

Skrevet

Jeg hadde blødninger på samme måte som du forklarer fra 5+1 til 6+2 ca. Dro til legen og fikk målt hcg nivå med en gang, det fortsatte å øke. Hadde en privat ultralyd i uke 7, og der fikk jeg se et bankende hjerte🙂 På ultralyd kunne hun se rester av blod, og sa at blødningene kan komme av tunge løft, sex, stress, "pressing" osv. Jeg fikk beskjed om å holde meg i ro, ikke trene, ikke løfte tungt osv, frem til uke 12. Er i uke 17 nå 🙂 Krysser fingrene for deg! Det er en helt forferdelig og skummel følselse🤞❤️

Anonymkode: c26cb...b8d

Skrevet

Hei alle sammen TS her!

var visst spontanabort etter 4 dager med spotting 💔 knust men ikke mistet motet på å prøve igjen. Var litt kjipt da legen dagen før sa det ikke kunne være SA, målte hcg og den hadde sunket 

Skrevet

Uff, så kjipt :( HåpHåper det klaffer snart på ny :)

Anonymkode: cc860...7a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei alle sammen TS her!

var visst spontanabort etter 4 dager med spotting 💔 knust men ikke mistet motet på å prøve igjen. Var litt kjipt da legen dagen før sa det ikke kunne være SA, målte hcg og den hadde sunket 

Så leit å lese, det var trist :( Har hørt at man gjerne blir fort gravid igjen etter en spontanabort, så håper dere våger å prøve igjen snart 💕 Gode tanker fra meg :) 

Skrevet

Hei TS her, hadde blodprøve på onsdag og fikk dette tilbake i dag, er ikke det helt merkelig?

DF5598A4-B7AD-4CE0-82D8-9B2D483A3376.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei TS her, hadde blodprøve på onsdag og fikk dette tilbake i dag, er ikke det helt merkelig?

DF5598A4-B7AD-4CE0-82D8-9B2D483A3376.jpeg

Hm. Kan det være svangerskap utenfor livmoren?😬 Bra at de vil sjekke igjen.

Anonymkode: cc860...7a2

Skrevet

Kan være MA eller exu? Har du sjekket? 

Anonymkode: b7288...bbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan være MA eller exu? Har du sjekket? 

Anonymkode: b7288...bbe

Ikke sjekket nei, da legen aldri har mistenkt det... Jeg derimot leste om dette i går og ble veldig redd for at det var exu.

Det startet med at jeg spottet i 3-4 dager, så blødde jeg mye (ganske sikker på at bebbis kom ut da det kom to ganger noe som lignet en hudsekk). Da blødde jeg resten av den dagen og litt dagen etter før det stoppet. Nå har jeg gått to dager uten noe slags blødning og begynt å spotte igjen.

Kjenner meg nervøs og dårlig. Vet ikke om jeg innbiller meg svake stikk i lysken av og til 🤷‍♀️🥺

Skrevet

Jeg har hatt brunt og rust-rødt blod i begge graviditeter, hadde også noe lyserød utflod litt senere med siste - ingenting har hatt noe å si... 

men sånn generelt hvis d kommer dråper av blod og frist blod som til og med etterhvert blir koagulert så er det generelt et dårlig tegn sies det.

Anonymkode: 07d4f...aba

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 11.06):

Ikke sjekket nei, da legen aldri har mistenkt det... Jeg derimot leste om dette i går og ble veldig redd for at det var exu.

Det startet med at jeg spottet i 3-4 dager, så blødde jeg mye (ganske sikker på at bebbis kom ut da det kom to ganger noe som lignet en hudsekk). Da blødde jeg resten av den dagen og litt dagen etter før det stoppet. Nå har jeg gått to dager uten noe slags blødning og begynt å spotte igjen.

Kjenner meg nervøs og dårlig. Vet ikke om jeg innbiller meg svake stikk i lysken av og til 🤷‍♀️🥺

Kan jeg spørre hvordan det gikk?

Jeg hadde et svangerskap utenfor livmoren i starten av februar, og måtte fjerne en eggleder. Det startet med litt brun utflod, noen ganger lyserosa, i uke 7. Hadde det ikke hver dag, men da jeg var 8+3 så kom det en stor slimete blodklump(beklager detaljer), så da fikk jeg ultralyd på dagen som konstaterte svangerskap utenfor livmor.

I dag er jeg gravid igjen (4+5) og det har kommet litt lysebrun utflod. Jeg har en ultralyd avtalt i uke 6, så jeg får jo svar da, men kjenner jeg er livredd. Har jo ingen eggledere igjen å miste. Det har begynt så tidlig denne gangen i forhold til sist, så lever i håpet om at litt spotting så tidlig er heeeelt normalt.

Anonymkode: fb757...74b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan jeg spørre hvordan det gikk?

Jeg hadde et svangerskap utenfor livmoren i starten av februar, og måtte fjerne en eggleder. Det startet med litt brun utflod, noen ganger lyserosa, i uke 7. Hadde det ikke hver dag, men da jeg var 8+3 så kom det en stor slimete blodklump(beklager detaljer), så da fikk jeg ultralyd på dagen som konstaterte svangerskap utenfor livmor.

I dag er jeg gravid igjen (4+5) og det har kommet litt lysebrun utflod. Jeg har en ultralyd avtalt i uke 6, så jeg får jo svar da, men kjenner jeg er livredd. Har jo ingen eggledere igjen å miste. Det har begynt så tidlig denne gangen i forhold til sist, så lever i håpet om at litt spotting så tidlig er heeeelt normalt.

Hei! Dette er ikke TS, men tenkte jeg kunne berolige deg litt med at litt brun utflod er helt normalt. 

Min første graviditet endte i SA, og dette startet med brun spotting i flere dager uten smerter før SA var et faktum. 

Da jeg ble gravid igjen ble jeg derfor livredd og var 100% sikker på en ny SA da jeg igjen oppdaget brun utflod. Foreløpig har jeg opplevd dette tre ganger: Noen dager før positiv test, i uke 6 og i uke 11. Jeg har gått til privat ultralyd flere ganger pga blødningene, og alt har sett fint ut hver gang (selv om jeg i starten ble fryktelig redd siden målingene viste færre dager enn det jeg hadde beregnet. Det ble likevel tydelig i uke 12 at beregningene mine var riktige, så tenker at man bør ta veldig tidlige målinger med en klype salt). Ultralyd viste at blødningene kom fra livmor, og ikke såre slimhinner nedentil, men gynekologen mente at dette ikke var farlig. 

For min del var forskjellene på SA og nå slik: 

SA: mørkebrune blodflekker de første dagene, men mengden bare økte for hver dag. Likevel ikke noe særlig stor mengde, rundt en spiseskje i truseinnlegget. Utfloden ble mørkere da, nesten svart mot slutten. 

Graviditeten nå: Brun utflod, også rundt spiseskje-størrelse. Nesten som det kun skjedde én gang, og mengden ble mindre i løpet av dagen. Dagen etter var det nesten ingenting. Slik har det vært alle gangene. 

Her er det selvsagt store forskjeller fra person til person, og det finnes nok mange som har opplevd slik utflod som jeg hadde i første runden uten at det har endt i SA. Har heller ingen erfaringer å komme med når det gjelder exu, men forstår godt at du er bekymret❤️ Håper utfloden roer seg slik at du kan slappe litt mer av, og ønsker deg lykke til på ultralyden i uke 6. Tenker også at du bør ha lav terskel for å kontakte lege med tanke på de tidligere erfaringene dine, om enn bare for å bli litt beroliget. 

Masse lykke til videre❤️

Anonymkode: 5639a...875

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Dette er ikke TS, men tenkte jeg kunne berolige deg litt med at litt brun utflod er helt normalt. 

Min første graviditet endte i SA, og dette startet med brun spotting i flere dager uten smerter før SA var et faktum. 

Da jeg ble gravid igjen ble jeg derfor livredd og var 100% sikker på en ny SA da jeg igjen oppdaget brun utflod. Foreløpig har jeg opplevd dette tre ganger: Noen dager før positiv test, i uke 6 og i uke 11. Jeg har gått til privat ultralyd flere ganger pga blødningene, og alt har sett fint ut hver gang (selv om jeg i starten ble fryktelig redd siden målingene viste færre dager enn det jeg hadde beregnet. Det ble likevel tydelig i uke 12 at beregningene mine var riktige, så tenker at man bør ta veldig tidlige målinger med en klype salt). Ultralyd viste at blødningene kom fra livmor, og ikke såre slimhinner nedentil, men gynekologen mente at dette ikke var farlig. 

For min del var forskjellene på SA og nå slik: 

SA: mørkebrune blodflekker de første dagene, men mengden bare økte for hver dag. Likevel ikke noe særlig stor mengde, rundt en spiseskje i truseinnlegget. Utfloden ble mørkere da, nesten svart mot slutten. 

Graviditeten nå: Brun utflod, også rundt spiseskje-størrelse. Nesten som det kun skjedde én gang, og mengden ble mindre i løpet av dagen. Dagen etter var det nesten ingenting. Slik har det vært alle gangene. 

Her er det selvsagt store forskjeller fra person til person, og det finnes nok mange som har opplevd slik utflod som jeg hadde i første runden uten at det har endt i SA. Har heller ingen erfaringer å komme med når det gjelder exu, men forstår godt at du er bekymret❤️ Håper utfloden roer seg slik at du kan slappe litt mer av, og ønsker deg lykke til på ultralyden i uke 6. Tenker også at du bør ha lav terskel for å kontakte lege med tanke på de tidligere erfaringene dine, om enn bare for å bli litt beroliget. 

Masse lykke til videre❤️

Anonymkode: 5639a...875

Tusen takk❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...