Gå til innhold

Hvilke ting/utgifter har jeg glemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt i startfasen men har tenkt på

lokale
mat og drikke

klær

sminke og hår

fotograf

blomster til vigselssted og lokale

skyss for folk fra vigselattest til festlokale? 

Noe jeg har glemt? Hvorfor snakker folk om at det er så sykt masse å ordne og organisere et helt år i forveien? Hva er det jeg har glemt? 

Anonymkode: e00b2...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer.
Bryllupskake dersom det ikke er omfattet i utgiftsposten for mat. Kan koste en del hvis du skal ha noe «fancy» til mange. 
Ville hatt en egen utgiftspost for diverse som omfatter alt av invitasjoner, bordkort, takkekort, annen pynt +++. 

Og ikke alt som skal planlegges koster penger. Slik som musikk, brudevals (hvis man vil gjøre noe spesielt der), bordplassering, gjesteliste (kan være tidkrevende for mange å bli enige). Dette kan være tidkrevende å planlegge men det synes jo ikke på budsjettet :) 

Anonymkode: 61a85...608

• Liker 2
Skrevet

Porto på invitasjoner og takkekort, vigselslokale (koster med borgerlig og å gifte seg i kirka om man ikke sogner til den), musikk/sang i kirka, ev gave til forlovere, om dere vil på dansekurs/ha privattime før brudevals, andre kaker utenom bryllupskake (hvis dere ikke har folk som baker for dere). 

Ellers enig med AB over, det er en del som skal planlegges som ikke står på budsjettet, som feks kjøreplan for dagen, bestemme hvem som kan hjelpe til (sjåfører, gavebord, mm). Når det er sagt, ordner man vel stort sett bare vigselslokale, lokale, fotograf og ev. noe overnatting om det trengs ett år i forveien. Resten tar man vel nærmere datoen. 

Skrevet

Jeg er prosjektleder i blodet og synes det å planlegge bryllupet vårt var a piece of (wedding) cake. :)  Det er virkelig ikke noe stress, men man kan velge å gjøre det veldig omfattende og altoppslukende og stressende. Som veldig mye annet her i livet - det blir hva du gjør det til.

Lykke til med planleggingen!

Anonymkode: ca444...dfc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er prosjektleder i blodet og synes det å planlegge bryllupet vårt var a piece of (wedding) cake. :)  Det er virkelig ikke noe stress, men man kan velge å gjøre det veldig omfattende og altoppslukende og stressende. Som veldig mye annet her i livet - det blir hva du gjør det til.

Lykke til med planleggingen!

Anonymkode: ca444...dfc

Enig! Jeg synes bare det er gøy å planlegge og opplever det ikke som stressende i det hele tatt, enda jeg er super perfeksjonist, skal ha en rød tråd gjennom alt og kommer til å ha mye DIY.  Men jeg er typen som liker sånne ting og finner mye glede i det. Det er jo ikke alle som er sånn. 

Anonymkode: 61a85...608

• Liker 1
Skrevet

Jeg planla et stort bryllup, og jeg syns ikke det var noe gøy. Små detaljer her og der som det forventes at man har, osv. 

Jeg ble skilt, og nå planlegger jeg og forloveden et bittelite bryllup. Det er jeg mye mer komfortabel med (ta det med ro, han ønsker også lite, jeg frarøver han ikke drømmebryllupet).

Vi skal "kun" ordne vielse, transport til og fra, fotograf, lokale, mat, ringer, antrekk og sko, og hår. Vi skal ikke ha noe spesielt ellers.

Jeg tror du har glemt:

Ringer.
Smykker til antrekket ditt?
Trenger dere toastmaster?
Hva med taler?
Skal dere ha en ønskeliste et sted? Det må lages og velges ut.
Skal noen åpne gavene deres? De må spørres, og må få lister å notere ned på.
Hvor lenge må gjestene vente mellom vielse og fest? Får de noe mat og drikke? Hvem setter dette ut?
Hvor kan gjestene overnatte? Ordner dere en rabatt et sted, eller er det opp til alle og enhver?
Setter dere opp en buss eller taxi fra lokale til hotell om det er litt utafor allfarvei?
Skal dere ha en gjestebok, eller ta noen bilder under festen?
Skal du ha en tale, eller mannen?
Første dans, til hvilken sang?
Skal dere ha musikk? Spilleliste på spotify eller band? Hvem ordner anlegg på stedet?
Hvem frakter gavene deres hjem fra lokalet når dere drar fra det midt på natta? 
Invitasjoner og takkekort
Nattmat?
Bryllupskaken, og andre kaker og snacks?
Kleskode til gjestene?

Du trenger absolutt ikke alt på denne listen, og mye av dette er beregnet til bryllup 50 pers pluss. Men det er mye smått som dere vil bli spurt om underveis :)

Anonymkode: 85e40...681

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...