Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 7 år, og mannen jobber turnus på havet. For noen dager siden fikk jeg se noen sms han hadde sendt med en arbeidskamerat. (Han viste meg noen sms etter de det er snakk om, også scrollet jeg videre opp til begynnelsen av det han skulle vise meg, som gikk over i en tidligere samtale med kollegaen).

Sms-ene var ala som følger:

Kollega: "Hvilke arbeidsoppgaver gjør du nå?"

Samboer: "Jeg ser på Lise! Hun er søtere når hun smiler"

Kollega: "Ja, det er hun"

Samboer: "Hun har ring på fingeren!"

Ikke noe svar. Litt senere;

Kollega: " Er du ferdig med xx (arbeidsoppgaven)?"

Samboer: "Nei, jeg ser fortsatt på Lise!"

Og litt mer sms fram og tilbake i samme gata.

Jeg spurte samboer wtf dette var. Nei, det var bare tull med kollegaen. De hadde visstnok slik humor, og tullet litt om jenter som kom innom arbeidsplassen. 

Jeg vet at han oppriktig synes denne Lise er tiltrekkende. 

Kjenner jeg mister tillit, spesielt siden han jobber borte par uker av gangen. Men han bedyret jo selvfølgelig at dette bare var vitsing mellom kollegaer. Ja, Lise var attraktiv, men det var liksom bare vitsing. Jaja, synd at den såkalte uskyldige vitsingen dem i mellom, bryter ned tilliten i forholdet vårt da. Man har ikke så mye annet valg enn å stole på hverandre, når man bor borte fra hverandre halve tida. Og slik tillit er skjør.

Hvordan hadde du reagert i liknende situasjon? 

Anonymkode: e03b5...b38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke brydd meg om litt vitsing.

Anonymkode: ac243...c9e

• Liker 2
Skrevet

Hadde sikkert kjent et stikk, ja. Viser din samboer forståelse for at det virker litt rart og at du blir usikker?

Anonymkode: b6d7e...3c6

• Liker 8
Skrevet

Kan jo være en intern greie. La oss si du jobbet ett sted, og han vekteren som stadig kom innom var en kjekk fyr. Så skjedde noe morsomt, som ble en greie dere kolleger i mellom. La oss si vekteren het Pedro. Så skrev du «ser på Pedro» eller noe i den duren. Betyr ikke at du ikke liker mannen din lenger, eller at du vil ha Pedro gjør det vell? Kan være en intern greie her som er helt ufarlig.

Anonymkode: d2ef1...3bf

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg kjenner og et stikk. Ikke slik megaissue, men jeg har jo ingen mpte å vite hva han egentlig driver med når han er vekk. Det at han har vært utro i 2-3 tidligere forhold, gjør jo sitt til at usikkerheten kommer enda lettere.

Ja, han viser forståelse for at jeg blir usikker, og sier unnskyld og sier at karer seg imellom har litt grov humor. 

Ja, det er nok en intern greie, men hva er liksom greia med å drive slik? Jeg har og en på jobb jeg synes er tiltrekkende, men jeg sitter jo ikke å skriver sms til kollegaer om det! Eller lager noe ut av det eller noe. Han er tiltrekkende javel, men det er det.

TS

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg kjenner og et stikk. Ikke slik megaissue, men jeg har jo ingen mpte å vite hva han egentlig driver med når han er vekk. Det at han har vært utro i 2-3 tidligere forhold, gjør jo sitt til at usikkerheten kommer enda lettere.

Ja, han viser forståelse for at jeg blir usikker, og sier unnskyld og sier at karer seg imellom har litt grov humor. 

Ja, det er nok en intern greie, men hva er liksom greia med å drive slik? Jeg har og en på jobb jeg synes er tiltrekkende, men jeg sitter jo ikke å skriver sms til kollegaer om det! Eller lager noe ut av det eller noe. Han er tiltrekkende javel, men det er det.

TS

Ojj, det er jo skjerpende omstendigheter. Da forstår jeg godt at du blir fort usikker. 

Anonymkode: b6d7e...3c6

• Liker 9
Skrevet

Dette har da ingenting med turnusarbeid å gjøre.

Du er sammen med en mannsjåvinistisk, utro, drittsekk. Og det hadde han nok fått til å være selv om han jobbet 8-16. Jeg hadde hatt NULL respekt for en mann som skrev slikt om andre kvinner, særlig kollegaer, og jeg ville rapportert det til leder. 

Anonymkode: c72b8...3e5

• Liker 5
Skrevet

Kvinner og menn som jobber i havet er ofte utro, det er ofte et forhold på si over tid. Kommer det en ukjent kvinner ut på oppdrag, så er det første mann til mølla og sjekke henne. Det er sjelden en slik sjanse byr seg. 

Anonymkode: 8d393...0cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

...Det at han har vært utro i 2-3 tidligere forhold, gjør jo sitt til at usikkerheten kommer enda lettere.

TS

Oi da... Er det derfor du overvåker ham? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi da... Er det derfor du overvåker ham? 

Overvåker jeg ham?

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Overvåker jeg ham?

TS

Du leser meldinger ikke ment for dine øyne. 

Skrevet

Oi😱😱  Skjønner ikke at folk kan skrive sånt når man er i forhold jeg, eller rettere sagt oppføre seg sånn. Kjenner jeg får klump i magen på dine vegne, og dette hadde faktisk vært dealbreaker for meg, særlig mtp den utro fortiden hans. Men det er jo så klart opp til deg, og folk mener ulikt om dette ser jeg. 

Anonymkode: d8d8b...d3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen ganger må man lese noe som ikke er ment for partnerens øyne slik at man kan gå viss den andre er utro. Fordi de fleste kommer ikke til å bli ærlige om at de er utro. Så du kan heller spørre deg hvorfor TS sin samboer kanskje er en drittsekk. 

Anonymkode: 5a56e...274

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oi😱😱  Skjønner ikke at folk kan skrive sånt når man er i forhold jeg, eller rettere sagt oppføre seg sånn. Kjenner jeg får klump i magen på dine vegne, og dette hadde faktisk vært dealbreaker for meg, særlig mtp den utro fortiden hans. Men det er jo så klart opp til deg, og folk mener ulikt om dette ser jeg. 

Anonymkode: d8d8b...d3e

Ekte menn skriver ikke slikt, uansett. Hørt om noe som heter MeToo? Kvinner skal ikke bli utsatt for den type behandling på arbeidsplasser, selv om det er skjult for henne. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen ganger må man lese noe som ikke er ment for partnerens øyne slik at man kan gå viss den andre er utro. 

Anonymkode: 5a56e...274

Ja, jeg skjønner jo at man er mistenksom om kjæresten har vært utro i alle forhold før en. 

Men et alternativ er også å finne en kjæreste man faktisk stoler på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ekte menn skriver ikke slikt, uansett. Hørt om noe som heter MeToo? Kvinner skal ikke bli utsatt for den type behandling på arbeidsplasser, selv om det er skjult for henne. 

Alvorlig talt. Det der er ikke MeToo. Det ville vært tankepoliti. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om du leste det jeg skrev, så scrollet jeg videre opp på de sms han faktisk skulle vise meg, for å komme til begynnelsen. Så lå de her sms-ene like før de han skulle vise, så jeg så dem. Om du har scrollet opp sms før, så er det vanskelig å vite skillet mellom to sms-rekker når man ikke har lest dem før, og man prøver å finne første sms i den sms-rekka man faktisk skulle lese. Skru på hjernen din før du spyr ut ting.

TS

Skrevet

Hadde reagert mer på at han og kollegaen er drittsekker mot kvinnelige kollegaer. Stakars dame (Lise, altså)

Anonymkode: 10733...187

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

...Skru på hjernen din før du spyr ut ting.

TS

Det er typen din du skal være sint på. Men bare ras ut her hvis det hjelper. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Alvorlig talt. Det der er ikke MeToo. Det ville vært tankepoliti. 

Jo, det er nettopp dette det her, og her har man jo til og med bevis i form av tekstmeldinger.

Om jeg hadde funnet ut at mannlige kollegaer hadde tekstet om meg eller kvinnelige kollegaer, ville jeg meldt det til leder. Jeg aksepterer ikke å bli beglodd og omtalt basert på utseendet i en jobbsituasjon. 

Heldigvis har det de siste årene vært tusenvis av menn som har mistet jobben på grunn av slik oppførsel. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...