Gå til innhold

For eller mot legalisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er faktisk helt der jeg også.. Dette med genpool er bare en teori. Nye krysninger med svake individer og sterke kan gi nye egenskaper som er enda sterkere. Du kan være et svakt individ i sport med supermentale evner. Så.. Er du disponert for psykoser kan du fremdeles være en Einstein. 

Ville du blitt etterlatt for å dø? Kanskje det er best å skape en kultur som tar varepå, slik at man slipper å dø fordi man har senskader av rus . 😂👍Da overlever dessuten flest individer, og du får større genpool, mindre innavl og friskere DNA isåfall.. Hvis du heller vil høre på den vitenskapelige måten. 

Anonymkode: 0f7f1...be2

Helt enig, jeg ønsker absolutt en kultur som tar vare på og ikke stigmatiserer💕 derav legalisering

Anonymkode: fcc71...c11

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er faktisk helt der jeg også.. Dette med genpool er bare en teori. Nye krysninger med svake individer og sterke kan gi nye egenskaper som er enda sterkere. Du kan være et svakt individ i sport med supermentale evner. Så.. Er du disponert for psykoser kan du fremdeles være en Einstein. 

Ville du blitt etterlatt for å dø? Kanskje det er best å skape en kultur som tar varepå, slik at man slipper å dø fordi man har senskader av rus . 😂👍Da overlever dessuten flest individer, og du får større genpool, mindre innavl og friskere DNA isåfall.. Hvis du heller vil høre på den vitenskapelige måten. 

En viss variasjon i genpoolen er selvsagt smart, og det ser ut til at naturen er fint i stand til å opprettholde dette på egenhånd. Det er når mennesker blander seg inn at dette går til helvete.. 😉

Anonymkode: 6d627...7a6

Skrevet

For legalisering. Vi henger så langt etter i dette landet med holdninger fra 50-taller på dette området. Jeg har selv ingen interesse av å bruke cannabis, men i et samfunnsperspektiv så er det ingen tvil om at legalisering er positivt. Vi kan bare se på land som Portugal og Canada.

Since it decriminalised all drugs in 2001, Portugal has seen dramatic drops in overdoses, HIV infection and drug-related crime.

https://www.theguardian.com/news/2017/dec/05/portugals-radical-drugs-policy-is-working-why-hasnt-the-world-copied-it

Anonymkode: 50981...e5b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En viss variasjon i genpoolen er selvsagt smart, og det ser ut til at naturen er fint i stand til å opprettholde dette på egenhånd. Det er når mennesker blander seg inn at dette går til helvete.. 😉

De fleste ville si at empati og det å ta vare på andre er vinn vinn. Hvorfor skulle det gå til helvete? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helt enig, jeg ønsker absolutt en kultur som tar vare på og ikke stigmatiserer💕 derav legalisering

Nå har jeg akkurat argumentert mot legalisering av empati da men💕👍

Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste ville si at empati og det å ta vare på andre er vinn vinn. Hvorfor skulle det gå til helvete? 

Fordi dårlige gener spres i en unaturlig grad.

Dette er selvsagt en vanskelig problemstilling, og egentlig litt på utsiden av hovedtemaet i debatten her, selv om det er tildels relevant.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi dårlige gener spres i en unaturlig grad.

Dette er selvsagt en vanskelig problemstilling, og egentlig litt på utsiden av hovedtemaet i debatten her, selv om det er tildels relevant.

Ja det er ikke fullt relevant. Men jeg prøver å få fatt i prinsippet ditt. Du sier du er kynisk i ditt forrige innlegg. 

Men det sier du basert på en teori som kan være like falsk som den er sann. Det kan like gjerne være slik at det lønner seg å ta vare på flest individer (altså de svake også). Det ligger naturlig for mange pattedyr, og da er det kanskje nettopp dette som er riktig. Og at den kyniske teorien ikke nødvendigvis trenger å overføres på alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nå har jeg akkurat argumentert mot legalisering av empati da men💕👍

Tenkte kanskje du tok den, men;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte kanskje du tok den, men;) 

Nei, fortell👏👏👏 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

THC antas å virke via THC-reseptorer, som først og fremst finnes på nerveceller i sentralnervesystemet.

De viktigste virkningene er rusfølelse (med hevet stemningsleie, kritikkløshet og konsentrasjonsvansker), redusert innlæringsevne og hukommelse, sløvhet, tretthet, forstyrrelse av syns- og hørselsinntrykk, samt endret tidsopplevelse. THC-inntak kan også føre til forvirring, hallusinasjoner og angst, og kan utløse psykoser hos disponerte individer.

Så snakker du om dette... https://cornerstonecollective.com/schizophrenia-cannabis-akt1-gene/

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja det er ikke fullt relevant. Men jeg prøver å få fatt i prinsippet ditt. Du sier du er kynisk i ditt forrige innlegg. 

Men det sier du basert på en teori som kan være like falsk som den er sann. Det kan like gjerne være slik at det lønner seg å ta vare på flest individer (altså de svake også). Det ligger naturlig for mange pattedyr, og da er det kanskje nettopp dette som er riktig. Og at den kyniske teorien ikke nødvendigvis trenger å overføres på alt. 

Enkelte pattedyr tar vare på litt flere av de svakere individene, men ikke for enhver pris. Naturen er brutal, men selvregulerende (hvis menneskers innblanding begrenses).

Skrevet

Enkelte pattedyr tar vare på litt flere av de svakere individene, men ikke for enhver pris. Naturen er brutal, men selvregulerende (hvis menneskers innblanding begrenses).

Skjønner ☺️

Så når mennesker blander seg inn så? (jeg skjønte ikke hva du mente med det) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner ☺️

Så når mennesker blander seg inn så? (jeg skjønte ikke hva du mente med det) 

Mennesket er menneskehetens verste fiende, hvis vi skal sette det "litt" på spissen.. 😉

Men som nevnt tidligere, så havner dette litt på sidelinjen av temaet. 

• Liker 2
Skrevet

Mennesket er menneskehetens verste fiende, hvis vi skal sette det "litt" på spissen.. 😉

Men som nevnt tidligere, så havner dette litt på sidelinjen av temaet. 

Ok🙂 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Å ja!! La oss legalisere alt for ungdommene.

Anonymkode: e74ac...a5f

Nei, la oss kriminalisere ungdommene og gi dem rulleblad! Det funker jo utrolig bra!

Anonymkode: 33cc1...559

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, la oss kriminalisere ungdommene og gi dem rulleblad! Det funker jo utrolig bra!

Anonymkode: 33cc1...559

Det er ikke ulovlig å bruke, det er ulovlig å selge. 😬 Ungdommen får la være å selge så får de ikke rulleblad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mener jeg snakker om folk som har schizophreni? 

Jeg tror ikke jeg snakker om dette☺️ 

Hva mener du? 

Mennesker som har AKT 1-genet kan ha cannabispsykose. Det virker for meg at saken når man sier marihuana ikke er klar. Marihuana er klassifisert som sativa, indica og hybrid. Hver av disse har forskjellige egenskaper og reaksjoner. 

• Liker 1
Skrevet
PokemonGone skrev (30 minutter siden):

Mennesker som har AKT 1-genet kan ha cannabispsykose. Det virker for meg at saken når man sier marihuana ikke er klar. Marihuana er klassifisert som sativa, indica og hybrid. Hver av disse har forskjellige egenskaper og reaksjoner. 

Skjønner, hvor vil du med dette? 🙂

• Liker 1
Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De fleste rusmidler påvirker dopaminnivået i hjernen på folk. Derfor føler de seg bedre. Det virker på samme måte med tobakk også, og for å få samme virkning må man øke og øke dosen. 

Det betyr at man forskyver mengden stoff for å oppnå virkning. Langtidseffekter av tobakk har man ikke begynt å se før nå, i vår tid fordi det egentlig ikke finnes nok forskning. (immunforsvaret, kreft, m. m) Det kan i verste fall bli varige endringer i psyken. Dette er såre enkelt å forklare, fordi dopamin er en del av prosessene i hodet som påvirker psyken. Dopamin ER en del av psyken, med andre stoffer som styrer hvor bra du har det. 

Psyken er egentlig alt man har, som gjør at man kan ha det bra med seg selv. Og den blir faktisk merkbart redusert for andre som kjenner vedkommende som begynner ruse seg, enten med tobakk eller andre midler. SÅ KLART KAN EN MED ADHD FØLE SEG BEDRE RUSET. Det er derfor folk ruser seg, man føler seg bedre i en eller annen form. DET BETYR IKKE AT DET ER GUNSTIG OVER TID. Fordi, du kan føle deg bedre, men miste andre viktige funksjoner. Hørt hvordan en som har røyker hard lenge kan prate? Veldig veldig sakte. 

Min bror har røyket hver dag siden han var 13-14 (dessverre), han har sterk ADHD og startet derfor med dette. Det har ikke gjort noen som helst med hans psyke eller mentalitet. Samboer har også røyket siden han var 13-14, han er også en av de klokeste og med høyest IQ av folk jeg har møtt i mitt liv. Men som du sier, vi vet ikke hva effekten er på å gjøre det over titalls år. Om du har røyka crack i et år er du mer ødelagt enn om du tar deg en vanlig joint. Jeg selv har aldri røyket, da jeg ikke ønsker det for meg selv og min psyke, da jeg er lett påvirket og trigget psykisk. Ingen av de jeg kjenner har fått følger av røykingen, ikke noe merkbart. Men det er negasive sider ved alt. Takk for at du svarer så konkret og relevandt som du gjør, jeg liker å diskutere slike ting, man ser flere perspektiv på den måten :D

Derimot de jeg vet om som surrer seg bort i kokain 24/7, mdma/molly, extacy og lsd, de er helt ødelagt nå.. etter kun et par år.. Har aldri sett noen negativ virkning på noen som har røyket cannabis, men det kommer såklart ann på hvordan du røyker, og hvorfor. Samboer ble så immun mot det til slutt at han trappet ned og sluttet uten problem, men ikke alle klarer dette såklart. Jeg føler det er så mye argumenter både for og imot at det er veldig vanskelig å vite hva effekten vil bli av det. Alkohol ødelegger nok flere liv enn cannabis, da det ikke virker like «ille» på kort varsel. Men du blir gjerne veldig glemsk på cannabis over tid! Samme med tobakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...