Gå til innhold

For eller mot legalisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot. 

Legalisering fører til mer rus i befolkningen. Vil ikke ha mere rusa folk i offentligheten. Syntes det er helt jævlig men det er min mening. 

Anonymkode: 63ca9...8ea

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, loveli said:

Jeg er for å selge all slags dop over disk, i tråd med lege og helsepersonell. Dette for å kneble det illegale markedet med all det lidelse det markedet fører til og gi brukerne rent dop.

All dop over disk i tråd med lege og helsepersonell? Hvordan er det mulig? 

Skal vi begynne å selge heroin og kokain over disk nå? Skumle tider.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mot. 

Legalisering fører til mer rus i befolkningen. Vil ikke ha mere rusa folk i offentligheten. Syntes det er helt jævlig men det er min mening. 

Har du noe bevis på det, eller er det bare noe du konkluderer med selv?

• Liker 6
Skrevet
Just now, Fuglen said:

Har du noe bevis på det, eller er det bare noe du konkluderer med selv?

Bevis på hva? Det sier seg selv at folk kommer til å ruse seg når det er så lett tilgjengelig. Å ruse seg er vel meningen med dette midlet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

All dop over disk i tråd med lege og helsepersonell? Hvordan er det mulig? 

Skal vi begynne å selge heroin og kokain over disk nå? Skumle tider.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er skumlere enn å kjøpe stoff av en kriminell, og krysse fingrene for at stoffet er rent? 

• Liker 8
Skrevet

For om det er av medisinske grunner.

Skrevet
Just now, Fuglen said:

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er skumlere enn å kjøpe stoff av en kriminell, og krysse fingrene for at stoffet er rent? 

Dop skal da ikke være en enkel ting å få tak i??  Jeg grøsser av tanken på at folk vil at det skal være så lett tilgjengelig. Jeg hater dop som pesten. 

Å kjøpe stoff er vel like kriminelt som å bruke stoff så det får være dems problem. Ulovlig er det uansett. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bevis på hva? Det sier seg selv at folk kommer til å ruse seg når det er så lett tilgjengelig. Å ruse seg er vel meningen med dette midlet. 

Så du hadde dratt rett på apoteket og kjøpt heroin hvis det var lovlig? Nei, ikke jeg heller.

Jeg vil personlig mye heller se et Oslo sentrum ruset på marijuana enn det voldelige alkoholsølet man ser hver helg nå. 

• Liker 9
Skrevet
Just now, Fuglen said:

Så du hadde dratt rett på apoteket og kjøpt heroin hvis det var lovlig? Nei, ikke jeg heller.

Jeg vil personlig mye heller se et Oslo sentrum ruset på marijuana enn det voldelige alkoholsølet man ser hver helg nå. 

Ikke kom her å fortell meg at folk ikke ville løpt til apoteket om heroin var lovlig. Fy fader så kvalmt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke kom her å fortell meg at folk ikke ville løpt til apoteket om heroin var lovlig. Fy fader så kvalmt. 

Dopet er jo her allerede.. Alle kan få tak i det hvis de måtte ønske det.

Anonymkode: 6d627...7a6

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dopet er jo her allerede.. Alle kan få tak i det hvis de måtte ønske det.

Du kan vel få tak i alt her i verden på ulovlig vis. Værsågod, vær kriminell og kjøp dop. Skjønner ikke greie med å måtte ha dop heller? Hva vil du oppnå med det? Sliter du med noe? Mye å tenke på? Terapi er vel ikke dyrere enn dop. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Imot. Uten at det egentlig er en sak som engasjerer meg noe.

For meg virker det som at det bare er rusmisbrukerne som ønsker legalisering. Når de ser at de ikke har et reelt argument for legalisering, så prøver de seg med medisinsk bruk som et skalkeskjul for å få det inn på visse vilkår. Deretter kan de prøve å påberope seg en diagnose hvor de trenger dette som medisin.

De som hevder å bruke det til medisinske formål, er vel også i hovedsak de som driver med "selvmedisinering" og er sin egen lege, fremfor å følge råd fra profesjonelle leger. Det er mye konspirasjon ute og går.

Uansett hvor farlig eller ufarlig det måtte være å bruke det, så tenker jeg uansett at det er greit å ha cannabis som en "buffer" mellom de lovlige og ulovlige rusmidlene. For dersom cannabis blir legalisert og tilgjengelig for alle, vil det alltid være dem som søker seg til det neste stoffet igjen (slik de idag gjør med cannabis). Plutselig blir det da det mer farlige dopet som inntar den plassen cannabisen har i dag.

Anonymkode: b03b8...455

Jeg skjønner hva du mener, men personlig er jeg ikke rusmisbruker. Jeg vil ha legalisering for å slippe å oppsøke shady folk som også muligens selger sterkere saker de få gangene jeg kjøper meg litt cannabis.

Jeg vil jo egentlig unngå å støtte junkiene sin svartebørs-virksomhet og bidra til deres eget misbruk .. 

Anonymkode: 8441d...3e9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syns det er koselig i Nederland jeg. Der hvor det er helt naturlig at en business mann i dress steller seg i kø kl 16 for å kjøpe seg en joint til kvelden i stedet for vinen. Og så mye sunnere også. Det er så utrolig mange fordeler med det. 

Anonymkode: 21fe7...483

Også kan man jo faktisk ha lov til å like begge deler 🙂 ofte er cannabisbrukere veldig dømmende mot de som liker alkohol, og omvendt .

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er ikke utskuddet. Slutt å overdriv. Drikker du de mengdene hver eneste dag, er du alkoholiker.

Anonymkode: 230e1...66b

Slutt å overdriv .

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kommer du til å ruse deg mer?

Eller er du avhengig av narkotika-lover for å ikke bruke narkotika? Hvorfor tror du mennesker vil ruse seg mer og ikke ruse seg mindre?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan vel få tak i alt her i verden på ulovlig vis. Værsågod, vær kriminell og kjøp dop. Skjønner ikke greie med å måtte ha dop heller? Hva vil du oppnå med det? Sliter du med noe? Mye å tenke på? Terapi er vel ikke dyrere enn dop. 

Jeg bruker ikke dop, og alkohol blir det maks en enhet av i året, så for min del har det egentlig lite å si personlig. 

Men, jeg dømmer ingen som velger noe annet enn meg selv av den grunn.. Faktum er at alle allerede kan få tak i narkotika, hvis de måtte ønske dette.. 

Forbudspolitikken har vist seg å fungere dårlig.

Artig "poeng" med terapi forresten.. Nyere forskning kan tyde på at stoffer som f.eks. MDMA kan ha veldig positive virkninger for folk som sliter med traumer..

• Liker 4
Skrevet

Er for avkriminalisering. Det har blitt gjort med stor suksess i andre land. Så hvorfor skulle det ikke fungere i Norge, tenker jeg. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bruker ikke dop, og alkohol blir det maks en enhet av i året, så for min del har det egentlig lite å si personlig. 

Men, jeg dømmer ingen som velger noe annet enn meg selv av den grunn.. Faktum er at alle allerede kan få tak i narkotika, hvis de måtte ønske dette.. 

Forbudspolitikken har vist seg å fungere dårlig.

Artig "poeng" med terapi forresten.. Nyere forskning kan tyde på at stoffer som f.eks. MDMA kan ha veldig positive virkninger for folk som sliter med traumer..

Å se narkomane rundt i gatene er ikke en god følelse. Hvis du mener at det skal være så lett tilgjengelig at det kan bare hentes ved nærmeste apotek så ville det vært en enorm mengde folk i gatene med knekk i knæra. Selvfølgelig vet jeg at det er å få tak i idag men dop hører ikke hjemme noen som helst sted. 

De fleste som er for full legalisering tenker ikke på rusmisbrukerne men at vennegjengen kan bli høye som fjell uten konsekvenser.  Jeg spyr av tanken.

Skrevet

Jeg har røyket cannabis nå i en årrekke. Rundt 20 år. Jeg kjenner mange som har røyket like lenge, og lenger. Og kortere. Kjenner noen få som har gått videre til å ruse seg på andre stoffer. De fleste røyker fortsatt innimellom, noen bruker også sopp, mdma eller alkohol innimellom. Selv røyker jeg så og si daglig, og drikker alkohol et par ganger i året. Min samboer røyker også daglig, men har kuttet ut alkoholen for noen år tilbake. De fleste av disse «hasjisene» som jeg kjenner er helt normale familiefolk som er i full jobb, er meget oppegående og aktive, mange er kunstneriske og ingen hadde trodd at de røykte hasj eller brukte andre rusmidler. Tror også de fleste ville blitt sjokkert om de visste at jeg røyker som jeg gjør. Jeg kjenner ingen voksne folk som ruser seg på cannabis som virker sløv eller lever i sin egen boble, men jeg skal innrømme at da vi som ungdommer/unge voksne holdt på med dette, var det nok litt sånn. Så jeg tenker at aldersgrense og regulering, hadde vært bra. 

Jeg kjenner også en tidligere heroinist som fortalte at det er jakten på heroinen som gjør dem syke, ikke selve heroinen. Om de ikke måtte bruke hele livet og sjelen sin på å skaffe dopet, kunne de vært mye mere oppegående og mange kunne fungert fint i jobb. Se bare på episoden fra Norge bak fasaden som heter ‘Dop i møblerte hjem’.  

Poenget mitt er at, de fleste jeg kjenner som røyker eller har røyket hasj/marihuana, ikke har gått videre til sterkere stoffer, men holder seg til dette. Selv har jeg aldri prøvd noe annet, og kunne heller aldri tenkt meg det. (Har fått tilbud). Cannabis er den beste rusen for meg, og jeg liker også å ruse meg på alkohol innimellom. 

Jeg synes at folk fritt skal få velge sitt foretrukne rusmiddel, lovlig!

Anonymkode: 7f9c8...9b7

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...