AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Er du for eller mot legalisering eller avkriminalisering av cannabis/hasj? Hvorfor? Anonymkode: f6c7f...0c7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Jeg er for legalisering av medisinsk cannabis. Det virker godt på en rekke medisinske tilstander, i mange tilfeller er alternativene dårlige, og jeg ser egentlig ingen gode grunner for å ikke tillate det. Anonymkode: 72aff...7a6 29
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 For. Jeg mener det får være opp til hver og en å bestemme hva de foretrekker av rusmidler. Selv om jeg ikke har noen interesse av å ruse meg, ei heller på alkohol. Anonymkode: 6d627...7a6 26
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Mot. Der er så patetisk å ruse seg at jeg ikke har ord (ja , det gjelder alkohol også). Medisinsk bruk er selvsagt noe annet, men jeg regner ikke med at det er det du spør om her. Anonymkode: 06a8c...194 8
skrue Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 (endret) Jeg er mot fordi jeg antar det er dem som allerede sliter litt som kommer til å slite ennå mer med lettere tilgang til rusmidler. Det kommer lett til å gjøre forskjellene større. Endret 14. februar 2021 av skrue 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Jeg er for, og mener vi burde følge med på hva som skjer ute i den store verdenen. Det er flere land som har legalisert helt, og det har ikke blitt texas-tilstander av den grunn. Medisinsk bruk er dokumentert, men jeg er også for at det kan brukes som et mindre helsefarlig alternativ til alkohol, da for rusens del. Vesentlig mindre helsesfarlig, faktisk. Anonymkode: f2fce...c81 27
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 I mot, siden det ofte fører til sterkere stoffer.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 skrue skrev (Akkurat nå): Jeg er mot fordi jeg antar det er dem som allerede sliter litt som kommer til å slite ennå mer med lettere tilgang til rusmidler. Det kommer lett til å gjøre forskjellene større. Tilgangen vil nok ikke forandres stort. De som ønsker å misbruke denslags daglig har allerede god nok tilgang til å kunne opprettholde det. Anonymkode: 6d627...7a6 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 TS her! Jeg mener til personlig bruk, og jeg tror personlig at det vil bli tryggere i samfunnet hvis det blir legalisert. Stoffet vil bli kvalitetssjekket - i motsetning til det man LETT får tak i på svartemarkedet. Jeg har hørt historier om personer som i all hast inntar alt de har på seg fordi politiet er på vei mot dem - hadde det ikke da vært bedre om brukerdoser var lovlig? Anonymkode: f6c7f...0c7 13
waco Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 skrue skrev (1 minutt siden): Jeg er mot fordi jeg antar det er dem som allerede sliter litt som kommer til å slite ennå mer med lettere tilgang til rusmidler. Det kommer lett til å gjøre forskjellene større. Kanskje livene deres blir bedre og lettere når det er vanskeligere for dem å få tak i det dem ønsker, - er det litt sånn du tenker? Har du noen andre eksempler i livet hvor det å gjøre et vanskeligere for folk gjør at du føler at du gjør det lettere? - Eller er det kun i cannabispolitikk du hjelper mennesker med å gjøre livet vanskeligere? Er det litt sånn du årsaksforklarer dine egne holdninger? Kanskje du til og med hjelper mennesker med å ta fra folk egen vilje og handlekraft? 12
Capybara Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 Helt klart mot. Vi ser hvordan det ødelegger for så mange mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Capybara skrev (Akkurat nå): Helt klart mot. Vi ser hvordan det ødelegger for så mange mennesker. Regner med du mener det samme om alkohol da? Anonymkode: f6c7f...0c7 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regner med du mener det samme om alkohol da? Anonymkode: f6c7f...0c7 Alkohol er jo også helseskadelig. Myndighetene har stadig måttet innføre nye regler og begrensinger av dette. Tror ikke løsningen er enda flere rusmidler til folket. Anonymkode: fae7b...d31 4
Capybara Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Regner med du mener det samme om alkohol da? Anonymkode: f6c7f...0c7 Helt klart! Men der blir det nok vanskelig å stramme inn. At vi begikk den feilen for lenge siden, da vi tenkte at det bør være tilgjengelig for alle hele tiden, betyr ikke at vi bør begå samme feil igjen. 3
waco Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 Capybara skrev (Akkurat nå): Helt klart! Men der blir det nok vanskelig å stramme inn. At vi begikk den feilen for lenge siden, da vi tenkte at det bør være tilgjengelig for alle hele tiden, betyr ikke at vi bør begå samme feil igjen. Feilen var jo å forby alkohol. Kjenner du ikke til historien og forbudstiden? I norge var alkohol tidligere forbudt. Problemene ble så mange og så store at vi måtte legalisere alkohol igjen. Synes ikke du det var bra at vi gjorde det for å forhindre kriminalitet? 14
waco Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alkohol er jo også helseskadelig. Myndighetene har stadig måttet innføre nye regler og begrensinger av dette. Tror ikke løsningen er enda flere rusmidler til folket. Anonymkode: fae7b...d31 Alkohol er helseskadelig. Da alkohol ble tillatt etter alkoholforbudet, - var det fordi forskerne plutselig fant ut at alkohol var sunt og uten skade, - eller var det fordi at forbudet var mer skadelig? Hva tenker du? 8
Capybara Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 waco skrev (Akkurat nå): Feilen var jo å forby alkohol. Kjenner du ikke til historien og forbudstiden? I norge var alkohol tidligere forbudt. Problemene ble så mange og så store at vi måtte legalisere alkohol igjen. Synes ikke du det var bra at vi gjorde det for å forhindre kriminalitet? Alkohol var forbudt, noe homofili også var. Det blir merkelig å sammenligne dagens samfunn med slik det var for ørten år siden, da vi ikke hadde samme tilgang på kunnskap som vi har i dag. Jeg mener at det er naivt og farlig å legalisere cannabis. 2
*Mocca* Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er for, og mener vi burde følge med på hva som skjer ute i den store verdenen. Det er flere land som har legalisert helt, og det har ikke blitt texas-tilstander av den grunn. Medisinsk bruk er dokumentert, men jeg er også for at det kan brukes som et mindre helsefarlig alternativ til alkohol, da for rusens del. Vesentlig mindre helsesfarlig, faktisk. Anonymkode: f2fce...c81 Samme her 👍 Ikke minst synes jeg det er skremmende at mange synes alkohol er helt innafor og et godt alternativ, men cannabis er skrekkelig og en gateway drug.... Eneste grunnen til at det kan føre til bruk av annet er fordi man må handle av noen som også selger andre ting, eller at det i noen perioder er såpass tørke at noen velger andre rusmidler inntil tilgangen tar seg opp igjen. Slike problemer vil bli kraftig redusert ved legalisering og utsalgssteder, også salg til mindreårige vil reduseres. Hvordan det har gått i land som har legalisert taler for seg selv egentlig dersom man er villig til å ta inn informasjon fra forskjellige kilder og ikke kun motstands siden. 14
waco Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 Capybara skrev (1 minutt siden): Alkohol var forbudt, noe homofili også var. Det blir merkelig å sammenligne dagens samfunn med slik det var for ørten år siden, da vi ikke hadde samme tilgang på kunnskap som vi har i dag. Jeg mener at det er naivt og farlig å legalisere cannabis. Var det sånn at alkohol egentlig var sunt og uten helseskade, - er det derfor alkohol ble legalisert og tillatt igjen, - er det du tenker? 2
Capybara Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 waco skrev (Akkurat nå): Var det sånn at alkohol egentlig var sunt og uten helseskade, - er det derfor alkohol ble legalisert og tillatt igjen, - er det du tenker? Hadde du giddet å spørre saklig, i stedet for å vri på det jeg sier og foreslå merkelige tanker jeg liksom har, så kunne jeg svar deg skikkelig - men dette blir bare for dumt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå