AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Hvorfor i svartesvingene SKAL/MÅ mannen være på fødselen? Slik det er nå så er tvang og ikke frivillig. En skulle tro at dere damer klarer å føde uten at mannfolka er tilstede... Anonymkode: 38b15...3a1 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 De fleste menn ønsker å se egne barn bli født og støtte partner, men det er ingen tvang. Anonymkode: 59b36...ff0 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 14. februar 2021 Nei, det er jo bare et skremmende smertehelvette, hvilken person ønsker støtte den kjæreste de vet gjennom det? Er jo helt uforståelig😂 Kan ikke hun lide alene og livredd mens jeg røyker sigar og drikker øl a? Anonymkode: b0ed8...ab8 78
Sitronpai Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Fødsel er er noe av det største, fineste og samtidig noe av det mest utfordrene en kvinne kan oppleve. Det er heller ikke risikofritt og både små og store komplikasjoner kan oppstå. I en slik situasjon vil det alltid hjelpe at den fødende føler seg trygg og ivaretatt. Hvis kvinnen da ønsker å ha en person tilstede som hun er fortrolig med synes jeg hun burde få lov til det. Det vil ikke i alle situasjoner nødvendigvis være far, men kan også være en annen person hvis det er det den fødende ønsker. Hvis det er far/medmor som får være med så vil det også fremme dens tilknytning og eierskap til barnet, noe alle vil nyte godt av. Det er altså veldig mange fordeler ved at partner eller evt en annen person får være tilstede både før, under og etter fødselen. Det også generelt veldig små ulemper så sant den andre personen er ønsket der. Nå under korona er jo smitterisiko blitt med i regnestykket også, men så er jo som oftest den fødende og den hun ønsker å ha med seg i samme kohort og slik sett utgjør ikke den andre så mye større smitterisiko enn den fødende selv. Alt i alt synes jeg det uavhengig av korona til syvende og sist bør være opp til den fødende kvinnen og bestemme om hun ønsker å ha med en annen person eller ikke. 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Hvorfor i svartesvingene SKAL/MÅ kvinnen være på fødselen? Slik det er nå så er tvang og ikke frivillig. Urettferdig, altså! 🙄 Anonymkode: 4c2e4...57e 31
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor i svartesvingene SKAL/MÅ mannen være på fødselen? Slik det er nå så er tvang og ikke frivillig. En skulle tro at dere damer klarer å føde uten at mannfolka er tilstede... Anonymkode: 38b15...3a1 Menn med normal fungering i topplokket ønsker å se eget barn bli født/være der. Det er litt mer enn å hente en pakke på posten. For menn med litt følelser da. Du er kanskje ikke belemret med sånne? Anonymkode: 8c15a...928 27
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Sitronpai skrev (24 minutter siden): Fødsel er er noe av det største, fineste og samtidig noe av det mest utfordrene en kvinne kan oppleve. Det er heller ikke risikofritt og både små og store komplikasjoner kan oppstå. I en slik situasjon vil det alltid hjelpe at den fødende føler seg trygg og ivaretatt. Hvis kvinnen da ønsker å ha en person tilstede som hun er fortrolig med synes jeg hun burde få lov til det. Det vil ikke i alle situasjoner nødvendigvis være far, men kan også være en annen person hvis det er det den fødende ønsker. Hvis det er far/medmor som får være med så vil det også fremme dens tilknytning og eierskap til barnet, noe alle vil nyte godt av. Det er altså veldig mange fordeler ved at partner eller evt en annen person får være tilstede både før, under og etter fødselen. Det også generelt veldig små ulemper så sant den andre personen er ønsket der. Nå under korona er jo smitterisiko blitt med i regnestykket også, men så er jo som oftest den fødende og den hun ønsker å ha med seg i samme kohort og slik sett utgjør ikke den andre så mye større smitterisiko enn den fødende selv. Alt i alt synes jeg det uavhengig av korona til syvende og sist bør være opp til den fødende kvinnen og bestemme om hun ønsker å ha med en annen person eller ikke. Fineste? Kompisen min var der da kona hans fikk baby. Han så jo hele greia...Nå tenner han ikke på henne lenger.... Anonymkode: f7064...72b 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 For meg er det totalt utenkelig å føde uten min samboer til stede. Dette er en trolletråd. Anonymkode: d4498...bb7 9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg er det totalt utenkelig å føde uten min samboer til stede. Dette er en trolletråd. Anonymkode: d4498...bb7 Du skal ikke så fryktelig langt tilbake i tid før det var utenkelig at samboer skulle være til stede 😄 Da jeg ble født var ikke fedre med under fødselen, og de måtte forholde seg til strenge visittider de dagene mor og barn var på sykehuset. Da jeg selv fikk mitt første barn var det usikkert om mannen kunne være med pga et viktig arrangement utenlands. For meg spilte det absolutt ingen rolle, viktigere for meg å ha jordmor/ helsepersonell der. (Mannen min ville gjerne være med da, og ettersom junior ikke hadde spesielt mye hastverk så fikk han ønsket sitt oppfylt) Jeg synes også det blir feil å si at det er en selvfølge at far er med på fødsel, det må det enkelte par få avgjøre selv. (Det er jo så i tiden å føle presset, så kanskje noen fedre blir med kun fordi de føler på "delta-under-fødselen-presset" 🤔) Anonymkode: 3880d...35e 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Menn med normal fungering i topplokket ønsker å se eget barn bli født/være der. Anonymkode: 8c15a...928 Det blir helt feil å si det slik. Alle menn er ikke like og de som virkelig ikke ønsker å være der og se på, skal da få slippe det. Den som ikke vil være der er neppe til hjelp og støtte for den fødende heller, så det syns jeg skal være helt fritt for den enkelte å velge. Den fødende føler det som hender, men ser jo selv ikke hva som skjer. Det kan hende det er for sterk kost for mange mennesker. Ting har en tendens til å bli trend og tvang fordi man skal gjøre det alle gjør. Er det skam på det også nå liksom? Jeg har nylig sett doku fra russland og der var det ikke vanlig at mannen ble med inn på føderommet. De blir sendt bort med et bryskt blikk. Ikke forstyrr oss! Anonymkode: f4d80...099 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir helt feil å si det slik. Alle menn er ikke like og de som virkelig ikke ønsker å være der og se på, skal da få slippe det. Den som ikke vil være der er neppe til hjelp og støtte for den fødende heller, så det syns jeg skal være helt fritt for den enkelte å velge. Den fødende føler det som hender, men ser jo selv ikke hva som skjer. Det kan hende det er for sterk kost for mange mennesker. Ting har en tendens til å bli trend og tvang fordi man skal gjøre det alle gjør. Er det skam på det også nå liksom? Jeg har nylig sett doku fra russland og der var det ikke vanlig at mannen ble med inn på føderommet. De blir sendt bort med et bryskt blikk. Ikke forstyrr oss! Anonymkode: f4d80...099 Det argumentet faller på sin egen urimelighet. De som ikke vil skal få slippe? Det er jo mange kvinner som ikke vil føde heller, men hvilket valg har de? Man er to om a lage et barn. Den ene føder, den andre støtter. Så enkelt er det! Menn som ikke vil får bare ta seg sammen. Kvinner med fødeangst får hjelp, dersom mannen får angst bør han også få hjelp til å takle det som kommer. Anonymkode: 1077b...f0b 15
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Det er tydelig at de fleste norske kvinner i dag er så uselvstendige at de må holde en totalt ubrukelig kar i hånda for å kunne presse ut et barn, noe naturlig som har blitt gjort i tusenvis av år. Men hvorfor i svartesvingende må du opprette enda en tråd om dette, når det finnes flere allerede? Anonymkode: edaf3...99f 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Fordi det er det største et menneske kan oppleve i løpet av livet - få et barn! Selvsagt bør han få være tilstedet hvis han ønsker! Anonymkode: 0e2d7...ec8 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fordi det er det største et menneske kan oppleve i løpet av livet - få et barn! Selvsagt bør han få være tilstedet hvis han ønsker! Anonymkode: 0e2d7...ec8 Det største ifølge hvem? Anonymkode: f7064...72b 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i svartesvingene SKAL/MÅ mannen være på fødselen? Slik det er nå så er tvang og ikke frivillig. En skulle tro at dere damer klarer å føde uten at mannfolka er tilstede... Anonymkode: 38b15...3a1 Har du tenkt tanken at det faktisk er noen menn som ønsker å ta del i denne delen av graviditeten og barnets liv? Kanskje det ikke bare er mor som ønsker støtte, men at far virkelig vil være der for sin egen del? Anonymkode: d152a...97b 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fineste? Kompisen min var der da kona hans fikk baby. Han så jo hele greia...Nå tenner han ikke på henne lenger.... Anonymkode: f7064...72b Pytt pytt, han er vel ikke så å bli tent på han heller stakkars . Dumme mannfolk er turnoff Anonymkode: 435a9...4ae 18
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 Fødte mine barn uten min samboer tilstede. Han besvimer om han ser blod, og han utvikler nærmest delir bare vi runder hjørnet på sykehuset. Han gikk litt til og fra og ventet på gangen da jeg fikk pressrier. Er bare styr å ha han med🤣 Klarte meg fint uten han👍🏻 Anonymkode: 051c2...2d7 7
Patriotpaula Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 Fordi barnet er 50% mannen sitt? 🤷♀️ 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 Fordi de vil vel være tilstede når deres eget barn blir født?? Det er jo det største man kan oppleve i livet og det vil man gjøre SAMMEN. Anonymkode: a40c6...b54 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste menn ønsker å se egne barn bli født og støtte partner, men det er ingen tvang. Anonymkode: 59b36...ff0 Jo, det er i høyeste grad tvang. I en tidligere tråd her, ble mannen fullstendig slaktet om han ikke ville være med. Det var ikke måte på reaksjonene. Det ble snakket om empatiløs, tullin, tosk, skulle skilles og det som verre var. Fakta: En mann i 2021 er fullstendig fratatt retten til å bestemme dette selv uten å bli superhetset og ødelagt. Anonymkode: 8522c...3fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå