Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kom det store mengder med snø i går kveld, og brøytekanten i innkjørselen min er nærmere en halvmeter høy, og ingen kommer seg hverken inn eller ut av innkjørselen nå. 

Jeg er fullstendig tilhenger av loven mot unødvendig bråk på helligdager, så her blir det ikke klipt plen eller brukt motorsag på søndager. 

Problemet er jo om snøfreseren er "nødvendig" eller ikke.... 

Jeg mener det er nødvendig, og kunne godt tenkt meg å starte opp allerede nå etter søndagsfrokosten sånn ca. kl. 11. 

Hva mener dere? Er det innafor? 

Anonymkode: a2290...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter kirketid bør det være greit med «nødvendig» bråk. 

Anonymkode: b2cca...790

• Liker 3
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle hva andre mener, all den tid det ikke er lov... Men jeg hadde ikke brydd meg, for min del skal du bare frese i vei klokka 6 på 1.juledag omså.

Anonymkode: 8b15f...f74

• Liker 2
Skrevet

Ja, å få måket seg ut av egen innkjørsel må være greit. Når snøen laver må man måke, uavhengig av dag eller tid. Selv om man ikke fyrer opp snømåkeren grytidlig eller veldig sent.

Vent noen timer til, så naboene har våknet - så kjør i vei 

Anonymkode: cd8de...049

• Liker 9
Skrevet

Det er da måte på regelrytter man skal være.

Hadde naboen freset snø fordi han måtte ut med bilen, så hadde jeg selvsagt ikke stusset noe over det. Jeg vet vedkommende jobber skift, også i helger, men uansett grunn, så vil jeg anse det som nødvendig å få ut bilen.

Det er forskjell på å få ut bilen, og på å rense hele gårdsplassen for snø.

Anonymkode: fefb3...fd4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, å få måket seg ut av egen innkjørsel må være greit.

Men det kan man gjøre med spade. Dermed er ikke snøfreser "nødvendig".

• Liker 4
Skrevet

Men klarer du ikke å måke det mest nødvendige uten snøfreser?

Anonymkode: ee5bd...fc1

Skrevet

Hvis du har naboer som klager på at du freser en liten stund for å komme ut med bilen tror jeg du har verdens kjipeste naboer altså. Men ville nok ventet til etter kl 12 om du har mulighet.

Fres i vei - er det noen som ringer politiet tipper jeg de bare kommer til å le altså 🤣

Anonymkode: 59883...860

• Liker 8
Skrevet

Så når du trenger bråke så er det greit, men du ser skeiv tpå andre som gjør det?

Anonymkode: dc219...17f

Skrevet

Dette bråket vil nok gå greit. Pass på at du ikke starter så tidlig.... tar nå ikke mer enn 10 min å måke en oppkjørsel?

Anonymkode: aa2ad...80c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men klarer du ikke å måke det mest nødvendige uten snøfreser?

Du høres ut som MDG i Oslo. Kan du ikke bare sykle eller gå?! Alle kan jo det - ingen trenger bil!

• Liker 4
Skrevet

Er det sånn at vi må begynne å kjefte på brøytebilene som måker parkeringsplassene rundt om på søndager også? Stå med loven i hånd og mene at dette burde de spare seg for? :P 

Anonymkode: fefb3...fd4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fres i vei - er det noen som ringer politiet tipper jeg de bare kommer til å le altså 🤣

Ville ikke vært så sikker på det, her i byen var det en som ble bøtelagt for å klippe plenen på en søndag.

Skrevet

Den loven må endres altså. Jeg blir mye mer irritert av de som må gjøre slikt etter kl 19 på kvelden når vi med små barn desperat prøver å få de til å sove. I dagens samfunn hvor de fleste har fulltidsjobb er det faktisk helgene som må benyttes til slikt arbeid. 

Anonymkode: 0b03f...3db

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du høres ut som MDG i Oslo. Kan du ikke bare sykle eller gå?! Alle kan jo det - ingen trenger bil!

Nei det gjør jeg virkelig ikke. Man må ikke bruke snøfreser bare fordi man har en.

Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Du må frese når du må. Om det er kl 09 eller 11. Det er jo en nødvendighet å få bort alt snøen 😊 

• Liker 2
Skrevet

Når det kom menger med snø i går kveld vil vel de fleste ha forståelse for at det er behov for snømåking i dag?🤷🏼‍♀️

Anonymkode: aa2ad...80c

• Liker 4
Skrevet

Som tromsøværing ler jeg høyt av problemstillingen 😂

Anonymkode: c73d7...3d4

• Liker 9
Gjest Lama_Drama
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ville ikke vært så sikker på det, her i byen var det en som ble bøtelagt for å klippe plenen på en søndag.

Man MÅ ikke klippe plenen, men man må ofte måke snø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...