Gå til innhold

Rart å forvente at svigermor skal sende mld på morsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du trenger ekstra omsorg fra svigermoren din fordi det er morsdag.

Det er sikkert tøft for deg som har mistet moren din, men er ikke det noe du kan snakke med mannen din eller venninner om?

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal hun sende noe til deg ?

Du er ikke hennes mor

Anonymkode: 463c8...258

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor forventer du melding av akkurat svigermoren din? Det skjønner jeg ikke helt. Jeg har aldri fått gratulasjon av mine svigerforeldre på morsdagen, ile forventet det heller. 

har mannen din sagt gratulerer? Har han gitt rom for at du kan savne moren din litt ekstra i dag? Det er så mye viktigere. Har mannen din gratulert sin mor? Kanskje svigermor sitter å venter på en gratulasjon (fra sønnen sin) hun også? 

Anonymkode: 9299e...a5b

• Liker 4
Skrevet

Stakkars svigermor også da. Hun kan jo ikke gjøre noe riktig. Hvordan skal hun vite at du blir lei deg fordi hun ikke gratulerer deg med morsdag? Du er jo ikke hennes mor, ei heller ste- eller svigermor. 

Anonymkode: f8854...ae3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er min første morsdag uten mamma som døde ganske ung 😢

Under hele sykdomsforløpet sendte hun ikke en eneste mld, og hun har ikke sendt en mld etter hun døde. Ikke en! 

Jeg har brukt å sende svigermor mld på morsdag før, men sluttet vel når hun kun svarte «takk for det» og ikke sa noe tilbake. 
Jeg er nok hårsår, men tenker at akkurat denne dagen kunne hun vist omsorg og sendt noe? 

Anonymkode: 13f84...b5d

Det er rart å forvente. 

Anonymkode: d71d2...7f0

• Liker 3
Skrevet

Du må formulere deg annerledes! HI skal kunne leses med sort/hvitt-briller og viktig informasjon -for å ikke snakke om selve problemet- kan ikke ligge mellom linjene. Da får du slike svar som «du er ikke hennes mor!»

det sagt så syns jeg det er rart å forvente at akkurat denne svigermoren skal kunne forstå at dette er en tøff dag for deg når du ikke har mottatt en eneste melding av henne under sykdomsforløpet eller etter at din mor gikk bort. Det setter liksom lista på hvor omtenksom hun er i utgangspunktet. Her tror jeg heller at jeg hadde funnet det sårere at ikke noen av mine nærmeste venner hadde sendt meg en ekstra tanke denne dagen. 

Sender deg en klem❤️ Første morsdag uten mor er tung. 

Anonymkode: 4e1d2...1a6

• Liker 4
Skrevet

Merkelig å forvente at svigermor skal gratulere deg med morsdagen! Hadde svigermor i mange år, hun er død  nå, men det falt meg aldri inn at jeg skulle gi henne oppmerksomhet på morsdagen. Min mor derimot fikk alltid en oppmerksomhet så lenge hun levde.

Anonymkode: 682fb...66b

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er ekstremt rart. Svigermor er verken din mor eller datter eller noe som helst annet relatert til at hun eller du er mor. 

Anonymkode: 31a86...f90

• Liker 2
Skrevet

Det er klart at morsdag er en sår dag for mange som har mistet sin kjære. Men, jeg synes det er mer rart at du forventer at hun skal gratulere deg med morsdagen enn at hun ikke gjør det. Hvorfor er det så viktig at det er akkurat din manns mor som gjør det, når du ikke reagerer på andre som også kunne ha gjort det, tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke bare ens egne barn som gratulerer på morsdagen? Altså, det er mine barn som skal gi meg oppmerksomhet. Det trodde jeg 🤔 

Anonymkode: 9e641...4df

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner følelsene dine, men man kan nok ikke forvente det fra svigermor. Jeg mistet min mor for ett år siden og sitter og kjenner på savnet nå akkurat i dag faktisk. Barn og mann er hos svigers og feirer svigermor en liten stund i dag før vi koser oss litt her hjemme. Har ikke fått noe melding fra henne og har heller ikke sendt noe til henne, og tenker heller ikke at det er naturlig på en slik dag. 

Anonymkode: 125d8...019

• Liker 2
Skrevet

Min mor er også død, men forventer ikke gratulasjon fra noen andre enn mannen min (med baby på slep).

Anonymkode: 90acc...b8e

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er rarere å sende morsdagsmelding til svigermor🙈

Anonymkode: 42a83...1c2

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Min svigermor sendte meg en koselig melding i dag tidlig hvor hun gratulerte meg med morsdagen. Noe hun gjør hvert år, hun husker alle dager. 

Og jeg sendte en koselig melding tilbake. Ikke fordi det betyr noe for meg, men det betyr veldig mye for henne. 

Min egen mor gratulerte jeg også, men fikk ikke noe gratulasjon tilbake ;) 

Fikk også verdens beste hilsen fra barna mine. 

Mens mannen min har glemt både morsdag og valentin. Som vanlig. Hadde han visst det hadde betydd mye for meg, hadde han også gitt meg en oppmerksomhet. Men jeg gir blaffen i alt av merkedager. 

Skrevet

Damene i vår familie gratulerer hverandre med morsdagen , og det er bare hyggelig det. 
Det finnes ingen regel på hvem som kan gratulere hvem. 
Det er alltid koselig med en varm hilsen , men det finnes nok av tørre, uempatiske folk  

Anonymkode: 15c72...3f7

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Damene i vår familie gratulerer hverandre med morsdagen , og det er bare hyggelig det. 
Det er alltid koselig med en varm hilsen , men det finnes nok av tørre, uempatiske folk  

Oi. Er man tørr og uempatisk hvis man ikke gratulerer andre enn sin egen mor altså. Har aldri hørt om at alle damer skal gratulere hverandre på morsdagen. Jeg gratulerer min mor. Mine barn gratulerer meg. Barnebarnet mitt lager kort i barnehagen til min datter. Trodde dette var vanlig.

Anonymkode: b0bf0...59f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er jo hyggelig det, men ts sin svigermor kan ikke lukte at ts ønsker oppmerksomhet fra henne på morsdag

• Liker 3
Skrevet

Det er så lite vist å fokusere på de som ikke gjør sånne ting for deg. Fokuser på de som gjør deg glad i stedet. F.eks ungen din. 

Anonymkode: 66117...457

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerer på at hun ikke har sendt en eneste melding til deg etter din mor døde jeg da. Men sånn ellers, man kan nok ikke forvente en morsdagsmelding. 

Anonymkode: 8f54f...b17

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke forvente at andre leser tankene dine. Hvis svigermor ikke vet at du ønsker en melding fra henne, så kan du ikke bli fornærmet av at hun ikke sender melding på morsdag. Min mor sender ikke svigers melding på morsdag.
Det er veldig leit at du føler deg ensom på morsdag uten din mor, men ikke alle tenker på samme måte eller skjønner hvordan du har det. Hjernene våre tenker ikke likt. 

Anonymkode: 50412...fc5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...