AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Dette er min første morsdag uten mamma som døde ganske ung 😢 Under hele sykdomsforløpet sendte hun ikke en eneste mld, og hun har ikke sendt en mld etter hun døde. Ikke en! Jeg har brukt å sende svigermor mld på morsdag før, men sluttet vel når hun kun svarte «takk for det» og ikke sa noe tilbake. Jeg er nok hårsår, men tenker at akkurat denne dagen kunne hun vist omsorg og sendt noe? Anonymkode: 13f84...b5d 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Ja, det er rart. Hun er ikke din mor.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Catalina Culès skrev (1 minutt siden): Ja, det er rart. Hun er ikke din mor. Du- det vet jeg! Tenkte bare siden hun vet at denne dagen er litt tøff.. For å være omsorgsfull. Anonymkode: 13f84...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Ja det er rart. Man sender melding til sin mor, ikke til alle andre mødre. Anonymkode: b4b05...164 29
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Hvorfor bli lei seg for noe du åpenbart ikke kan gjøre noe med? Slutt å ha forventninger om slikt fra henne da vel? Dette er virkelig bortkastet bruk av energi fra din side. Hun vet jo ikke at du sitter der og blir trist pga dette.. Dette går bare ut over deg selv. Mitt råd; Slutt å tenk på det Anonymkode: 674d8...75a 26
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Catalina Culès skrev (5 minutter siden): Ja, det er rart. Hun er ikke din mor. Dette 👍🏻 Din mann bør gratulere henne med morsdag. Anonymkode: 593d5...665 30
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du- det vet jeg! Tenkte bare siden hun vet at denne dagen er litt tøff.. For å være omsorgsfull. Anonymkode: 13f84...b5d Barna dine da? Holder det ikke at de gratulerer deg? Men kondolerer med din mor, forstår det er vondt. Men du kan faktisk ikke vente at svigermor skal gratulere deg med morsdagen.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Rart å forvente. Særlig hvis du ikke sender melding, det er mer "normalt" at man bare gratulere sin egen mor. Ringer ikke din mann henne? Barna? Jeg får aldri noen gratulasjoner fra andre enn mann og barn, det er jeg som gratulerer min mor, og jeg minner mannen på at han ringer sin. That's it. Min far, mine brødre, de har da aldri gratulert meg på morsdagen, ei heller svogerfamilien. Siden du har mistet din mor, bør ikke du gratulere henne istedet? Hvis du ønsker mer og nærmere kontakt? Litt omsorg fra slekt og venner på morsdagen pga tap av egen mor er jo kjærkomment, men syns ikke du kan forvente mer av svigermor enn av absolutt alle andre: svigerfar, venner, søsken, annen familie. Anonymkode: f363c...a43 12
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er min første morsdag uten mamma som døde ganske ung 😢 Under hele sykdomsforløpet sendte hun ikke en eneste mld, og hun har ikke sendt en mld etter hun døde. Ikke en! Jeg har brukt å sende svigermor mld på morsdag før, men sluttet vel når hun kun svarte «takk for det» og ikke sa noe tilbake. Jeg er nok hårsår, men tenker at akkurat denne dagen kunne hun vist omsorg og sendt noe? Anonymkode: 13f84...b5d Svigermor er ikke din mor. Skal vi ringe rundt til alle mødre vi kjenner så blir denne dagen bare tull. Så ja, du overeriver Anonymkode: 02d49...f25 20
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Morsdag er tull. Anonymkode: 303a2...282 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du- det vet jeg! Tenkte bare siden hun vet at denne dagen er litt tøff.. For å være omsorgsfull. Anonymkode: 13f84...b5d Kanskje hun ikke ER av den superomsorgsfulle typen. Vil du ha en falsk pliktsetning? Anonymkode: 02d49...f25 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Nei, jeg synes ikke det er spesielt rart. Min svigermor har aldri sendt meg en "God morsdag" melding, og jeg heller ikke til henne. Min mor, da hun levde, gjorde heller aldri det. Jeg sendte til henne - nettopp fordi hun er min mor. Angående det med meldinger da din mor var syk, så kommer jo det an på hvor mye kontakt dere hadde fysisk. Om hun f eks viste omsorg i ord når dere treftes, tenker jeg at det er litt mye å vente at hun skal drive å sende meldinger også. Når det er sagt - i dag er folk veldig opphengt i det digitale ordskiftet, både på godt og vondt. Så kanskje det for deg er mer vesentlig hva folk uttrykker i en melding enn i hørbare ord. Din svigermor derimot, er en annen generasjon, som kanskje tenker at skriftlige meldinger fort kan bli noe overflatiske og lite forpliktende? Anonymkode: 8194d...ace 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 I utgangspunktet synes jeg ikke du kan forvente gratulasjon av svigermor, men når du sender melding og gratulerer henne synes jeg det er rart at hun ikke gratulerer tilbake. Anonymkode: 2c269...ce3 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 Jeg synes det høres ut som om dette ikke dreier seg om hva svigermor gjør eller ikke gjør men savnet etter din egen mor. Virker som om du leter etter det du har mistet i henne, og hun vil jo ikke kunne erstatte moren din. Jeg synes ikke svigermor gjør noe annerledes en det man vanligvis ville forventet, men det er tydelig du har høyere forventninger til henne og det er nok det som skuffer mest. Tror det beste for deg er å justere forventningene ned og reflektere litt over at du må skape egne tradisjoner med din familie, det er du som er «matriarken» nå. Anonymkode: f4f3a...798 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 Hvis det er noen av dere som skal sende en sms så er det DU! Hun er din svigerMOR og i dag er det mødre som gratuleres. Det er ikke svigerdatterdag. Anonymkode: c5c3b...2b3 20
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 Hun er ikke din mor, og du er ikke hennes mor, så kan ikke skjønne at noen av dere skal sende melding på morsdagen. Anonymkode: 16b51...836 15
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 Det beste er å ikke forvente noe og heller bli gledelig overrasket hvis det skjer. Akkurat morsdag har jeg aldri fått melding fra svigermor, og har heller aldri forventet det og heller aldri blitt såret av å ikke få det. Har heller ikke fått melding av mamma, og har heller aldri forventet det og heller aldri blitt såret av å ikke få det. Morsdag sender jeg mld til min mamma, og mannen til sin mamma. Anonymkode: 0daf2...2f4 5
MiaHI Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 Rart å forvente av noen andre enn dine barn, evt. din mann. Generelt det å forvente en omsorgsfull melding fra noen som ikke tidligere har vist deg omsorg er bare bortkastet. 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 Ja, det er rart. Syntes det er rart at det er bare svigermor du klager over når svigerfar heller ikke bryr seg. Anonymkode: d7afe...ccb 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 Klart morsdag er en sår dag når man akkurat har mistet sin egen mor. Man får jo gidd tilsynelatende perfekte mor og datter forhold rett i fleisen. Jeg skjønner dermed godt at dette er en tøff dag for deg. Men hvorfor du tenker at svigermor skal sende melding, aner jeg ikke. Da skal man ha et innmari tett "venninne"forhold, og det virker det jo ikke akkurat som dere har? Tror dagen din i dag blir bedre om du bare anerkjenner følelsen om at dette er en tøff for deg. Kanskje du også skal si det til mann/samboer? Også prøver du å gi deg selv en god dag. Anonymkode: d8cfe...d7a 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå