Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på første året som analytiker i en bank, tjener 625k uten goder, rundt 750k med selvpålagt overtid, men vil gjerne opp på rundt 850k, slik at jeg kan kjøpe drømmeleiligheten. Er 26, har en master og har tatt en del videreutdanning etter jeg begynte på jobb. Jeg har altså fremdeles mange år igjen på arbeidsmarkedet. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få mine forventninger innfridd? Sjefen min liker meg veldig godt, kan dette brukes på et vis? Bør jeg søke andre stillinger for å presse lønnen opp?

Jente-26 år

Anonymkode: 66e95...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først jobbe noen år min 1-2 å gjøre en veldig god jobb, deretter kan du alltid prate med sjefen å forhandle. Lønnshopp på 100K er ikke noen man pleier å få med en gang , men gradvis.

Personlig hadde jeg aldri forhandlet med deg om du søkte ny jobb innen de første to årene for deretter å forhandle høyere lønn, men mindre det var noe helt spesielt du kunne tilby.

Anonymkode: a4c1b...8a0

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Først jobbe noen år min 1-2 å gjøre en veldig god jobb, deretter kan du alltid prate med sjefen å forhandle. Lønnshopp på 100K er ikke noen man pleier å få med en gang , men gradvis.

Personlig hadde jeg aldri forhandlet med deg om du søkte ny jobb innen de første to årene for deretter å forhandle høyere lønn, men mindre det var noe helt spesielt du kunne tilby.

Jeg mener selv at jeg har spesialistkompetanse for firmaet.  Jeg liker meg veldig godt i firmaet, og vil helst ikke bytte beite, men jobber selvsagt for dem som er mest fornuftige med honoreringa.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

som jeg leser det vil ts ha lønnshopp på 225 tusen.... jaja.. "know what u want and ask for it". Bare ikke bli skuffet hvis du får nei.

Skrevet

Om det er størst lønnsutvikling man er mest opptatt av kommer man sjelden unna å bytte jobb relativt ofte.

• Liker 1
Skrevet

Du kan i alle fall begynne med å søke på noen andre jobber og se hva de tilbyr deg. Hvis du får et tilbud på rundt 850 000 kr kan du fortelle sjefen at du helst vil fortsette å jobbe for henne, men at du ikke kan takke nei til 225 000 kr mer en det du har i dag. Da må du være forberedt på å bytte jobb, men det må man gjerne om man ønsker å gå mye opp i lønn på relativt kort tid.

Anonymkode: c0ecf...dce

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan i alle fall begynne med å søke på noen andre jobber og se hva de tilbyr deg. Hvis du får et tilbud på rundt 850 000 kr kan du fortelle sjefen at du helst vil fortsette å jobbe for henne, men at du ikke kan takke nei til 225 000 kr mer en det du har i dag. Da må du være forberedt på å bytte jobb, men det må man gjerne om man ønsker å gå mye opp i lønn på relativt kort tid.

Anonymkode: c0ecf...dce

Takk! Jeg er singel og vil inn på boligmarkedet i hovedstaden før sommeren, derfor er det eneste som funker å tjene penger, mye penger

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk! Jeg er singel og vil inn på boligmarkedet i hovedstaden før sommeren, derfor er det eneste som funker å tjene penger, mye penger

Litt til nå, så har du trukket tråden dit du vil ha den:-)

Anonymkode: da8b5...900

• Liker 3
Skrevet

Tenker din beste mulighet er å søke andre jobber og se om de tilbyr høyere lønn. Hvis de gjør det kan du snakke med bedriften og spørre om de kan matche. Men. Et lønnshopp på 225k er veldig mye. Hvis det hadde vært så lett å øke årslønnen med 225k i en alder av 26 år hadde vi alle gjort det

Anonymkode: 8250f...ec6

• Liker 1
Skrevet

625 i en alder av 26? Ikke nok? Ok....

Anonymkode: a98a2...eb5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...