AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Del Skrevet 14. februar 2021 Kan man kjøpe tesla ladestasjon om man tror man i fremtiden vil kjøpte en elbil til som ikke er tesla? Vil ladestasjonen være dårligere for en e-tron? Dersom man tror man vil ha ulike elbiler fremover, hvilken ladestasjon burde man velge? Spiller det en rolle? Er det noe dere ønsker dere tenkte på da dere skulle installere ladestasjon hjemme? Anonymkode: 52c2f...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 14. februar 2021 #2 Del Skrevet 14. februar 2021 Du kan bruke TWC på andre merker enn tesla, men det er ikke alle biler som kan lade på trefas, så da må du inn og endre innstilling på ladeboksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Del Skrevet 14. februar 2021 Er ladingen dårligere om man har audi men ladestasjon fra tesla? Anonymkode: 52c2f...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Del Skrevet 14. februar 2021 Nei, da må du kjøpe en annen type lader. Vi har Tesla og har installert en Eeasee, fordi vi planlegger elbil nr 2 i fremtiden (noe rimeligere). Anonymkode: 80608...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Del Skrevet 14. februar 2021 Hvorfor skal du kjøpe ladestasjon når du ikke har elbil? Anonymkode: 172a7...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal du kjøpe ladestasjon når du ikke har elbil? Anonymkode: 172a7...6e1 Sikkert ihvertfall ikke fordi TS er i tenkeboksen og lurer på hvilken bil og lader som er aktuelt å kjøpe. Anonymkode: 590a7...18e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Del Skrevet 14. februar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal du kjøpe ladestasjon når du ikke har elbil? Anonymkode: 172a7...6e1 Skal selvsagt bruke den til å lade plenklipperen min Anonymkode: 52c2f...4f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Del Skrevet 15. februar 2021 Kjøp en vanlig lader (easee / folkeladeren). Kan brukes på alt av elbiler uten problem. Om du en dag bytter til en elbil som ikke har type - 2 port, kan du bare bytte kabelen, ikke hele laderen som du må med tesla wall charger hvor kabelen er fastmontert. Men twc ser fin ut da, det skal den ha. Anonymkode: 5050e...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 17. februar 2021 #9 Del Skrevet 17. februar 2021 Trenger man egentlig en ladestasjon hjemme? Hvor mye må man kjøre? Jeg kjører normalt mindre enn 8 km daglig. Sjelden mer enn 50 km i uka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Del Skrevet 17. februar 2021 Det er mange som klarer seg uten ladestasjon hjemme, men livet med elbil blir jo 1000 ganger enklere om man har egen ladestasjon. Det er billigere og mer praktisk, og man slipper å vente på lading. For meg ville det vært uaktuelt med elbil uten tilgang til egen strøm. Mest sannsynlig er det (eller vil bli) langt mer klimavennlig å lade hjemme når smartteknologien kommer litt lengre. Da kan ladehastigheten reguleres etter hvor mye strøm det er tilgjengelig i nettet. Når man hurtiglader, bruker man masse strøm som må produseres "der og da", og ta av den kraften som er. Anonymkode: 590a7...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #11 Del Skrevet 17. februar 2021 Det viktigste er vel at det er en smart lader som automatisk kan lade når strømmen er billig? Anonymkode: 7b3fb...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 18. februar 2021 #12 Del Skrevet 18. februar 2021 stan skrev (På 17.2.2021 den 12.38): Trenger man egentlig en ladestasjon hjemme? Hvor mye må man kjøre? Jeg kjører normalt mindre enn 8 km daglig. Sjelden mer enn 50 km i uka. Har du elbil? I så fall, lader du da andre steder enn hjemme eller lader du fra vanlig stikkontakt hjemme? Jeg har en elbil og den har omtrent samme kjøremønster som du beskriver, jeg synes det er veldig fint å kunne lade den hjemme (har aldri ladet noe annet sted), jeg har installert lader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Del Skrevet 18. februar 2021 stan skrev (På 17.2.2021 den 12.38): Trenger man egentlig en ladestasjon hjemme? Hvor mye må man kjøre? Jeg kjører normalt mindre enn 8 km daglig. Sjelden mer enn 50 km i uka. Hvis man bor litt landlig til, så ja Jeg kjører ikke mye selv, men gidder ikke kjøre 40 min til hurtigladerne. Jeg har ikke jobb jeg kjører til og kan lade gratis på heller, slik jeg vet mange gjør, så her gir det mening å lade hjemme. Anonymkode: 80608...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 18. februar 2021 #14 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man bor litt landlig til, så ja Jeg kjører ikke mye selv, men gidder ikke kjøre 40 min til hurtigladerne. Jeg har ikke jobb jeg kjører til og kan lade gratis på heller, slik jeg vet mange gjør, så her gir det mening å lade hjemme. Anonymkode: 80608...aae Nei, det er et par tesla ladere innenfor fem minutter, og flere andre. Et par like ved hytta også. Pappi skrev (1 time siden): Har du elbil? I så fall, lader du da andre steder enn hjemme eller lader du fra vanlig stikkontakt hjemme? Jeg har en elbil og den har omtrent samme kjøremønster som du beskriver, jeg synes det er veldig fint å kunne lade den hjemme (har aldri ladet noe annet sted), jeg har installert lader. Har ikke enda. Har bestilt en Y. Jeg kommer nok til å installere en hurtig lader. Men kunne kanskje klare meg med å bare lade fra 220V? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Del Skrevet 18. februar 2021 On 2/17/2021 at 4:17 PM, AnonymBruker said: Mest sannsynlig er det (eller vil bli) langt mer klimavennlig å lade hjemme når smartteknologien kommer litt lengre. Da kan ladehastigheten reguleres etter hvor mye strøm det er tilgjengelig i nettet. Når man hurtiglader, bruker man masse strøm som må produseres "der og da", og ta av den kraften som er. Anonymkode: 590a7...18e Ladestasjonen jeg har bestilt regulerer lading etter hvor dyr strømmen er. Med en app som kan overstyre om jeg trenger lading før. Enkelte ladere er mer fremtidssikre, og kan lade alle elbiler. Anonymkode: 52c2f...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #16 Del Skrevet 19. februar 2021 stan skrev (17 timer siden): Nei, det er et par tesla ladere innenfor fem minutter, og flere andre. Et par like ved hytta også. Har ikke enda. Har bestilt en Y. Jeg kommer nok til å installere en hurtig lader. Men kunne kanskje klare meg med å bare lade fra 220V? Hadde en Tesla med lang rekkevidde uten lader i et års tid. Begrunnet det med at jeg ladet gratis på jobb og har en superlader rett borti veien, så jeg brukte den da jeg kom hjem etter lengre turer. Men etter å ha installert lader er det en annen verden. Vanvittig komfortabelt at man våkner hver dag til full tank. Bilen starter lading ca 0100 hver natt og lader til 80 - 90% avhengig av planene mine den dagen. Man kan kjøpe smartladere som starter lading når strømmen er billig, men ihvertfall tesla styrer dette selv. Ladehastigheten er også relativt lav, men jeg trenger ikke mer enn 16a /3kW siden jeg bare kjører 8-10 km hver dag. Anonymkode: 5050e...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå