Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk samboer for 1,5 år siden og alt burde vært fryd og gammen, sant? På alle andre områder er det det, bortsett fra det seksuelle.

Min kjæreste rører meg aldri på seksuelt vis. Jeg kan vandre rundt i huset både halv og helnaken uten at det vises spor av interesse for å røre meg. Om jeg tar initiativ til kyssing, tafsing og viser lyst, blir det bare avfeid og ledd bort. Eneste mulighet for initiativ andre veien er i senga når vi begge er dødstrøtte og «ikke har noe bedre å gjøre».

Jeg har vært klar fra dag en på at sex og nærhet er viktig for at jeg skal ha det bra i et forhold og dette gir kjæresten uttrykk for å forstå, men handlingene uteblir.

Noen som har vært i en slik situasjon hvor det har bedret seg på noe vis og hva var løsningen? Jeg har ikke lyst til å avslutte dette, men det går på selvtillit og psyke løs å føle seg som en overgriper hver gang man tar initiativ...

Anonymkode: ed540...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette bunner ut i stor egoisme og manglende skjelsevner fra partners side.

• Liker 1
Skrevet

Her må du være tydelig. Spør partneren din om hvorfor han ikke tar initiativ eller rører deg slik du ønsker. Tenner han ikke på deg? Er han aseksuell? Hvordan tilfredsstiller han seg seksuelt om han ikke gjør det med deg? 

Jeg har hatt noen av de samme utfordringene. Hos oss har problemet hovedsaklig vært depresjon, og deretter dårlige mønster som har etablert seg. Vi jobber med saken. Men før vi kom så langt måtte jeg være dønn ærlig. Beskrive hvordan jeg opplever det. Beskrive hvor sjeldent det skjer. Beskrive at han aldri tar insj. Grave om hvorfor. Sette krav til å endre det. Endre det gradvis og jobbe kontinuerlig med det. 

Om din partner for eksempel viser seg å være aseksuell kan dette være problematisk. Viser det seg at han sliter med å ha mistet gnisten eller at han sliter med eget selvbilde kan dette jobbes med. Men han må jo ville det selv. 

Vil forresten legge til at jeg ville nok ikke håpt på et dritbra sexliv de nærmeste årene. Selv om ting blir bedre, så føler jeg det med lyst og seksualitet er så utrolig sårbart, og derfor skal det litt til å glemme det som har vært. Jeg har likevel valgt å bli i forholdet, for andre ting er viktigere for meg enn sex.

Anonymkode: 4f984...1c3

• Liker 5
Skrevet

Jeg føler at jeg har vært klar på mine ønsker og behov, men jeg bør kanskje gjøre oppmerksom på at dette sliter såpass på meg at jeg faktisk vurderer å ende forholdet? Det er vanskelig å opprettholde et kjærlig forhold med konstant kos uten å føle at man er seksuelt attraktiv. Da føler man seg mer som en venn enn en elsker.

Det har vært en lengre periode med depresjon og mangel på livsgnist hos oss også pga en vanskelig jobbsituasjon og jeg har hatt forståelse for at det legger en demper på lysten. Situasjonen har nå løst seg, men kjæresten har åpenbart kjørt seg fast i det sporet seksuelt og ingenting bedrer seg på det området.

Aseksualitet er nok ikke problemet, for det hender jo en sjelden gang at det kommer et initiativ. Hver gang jeg tar det opp loves det at det skal bli bedre og at det skyldes usikkerhet og «glemte meg bort litt». Det er sårt og vondt å ikke føle seg ønsket i alle aspekter av forholdet, når alt annet fungerer så bra.

Anonymkode: ed540...cc7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...