tanteFiolett Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Ble faktisk såpass skuffet at jeg ikke klarer å holde tårene tilbake. Skal legge til historien at jeg tar lettere til tårene om dagen, og pga pågående kritikkverdige arbeidsforhold er jeg i en gradert sykemelding pga hyppige angstanfall og er generelt overfølsom på både godt og vondt. Det er tradisjon her i hus at vi lager til en god frokost og vekker den andre part med frokost og kaffe på sengen om det er mors/farsdag.. Slik ble det ikke i dag og jeg ble vekket med at nå måtte han sove da han sto opp med barna 6:30. Det er greit det, var avtalt at vi skulle sove på skift. Men ikke så mye som et gratulerer med morsdag. Kaffetrakteren måtte jeg grave fram blant rot på kjøkkenet etter han laget frokost til guttene... er bare så skuffet fordi forventningen var der jo, da det er dette vi vanligvis gjør. Og jeg har jo godt av en oppmuntring og tre om dagen og det er godt å vite at man blir satt pris på Vi er også vanligvis veldig gode på å gi hverandre små gleder i hverdagen. Gratulerer med dagen til alle mødre der ute 🥳 Håper dere får den dagen og oppmerksomheten dere fortjener, og en fin dag sammen med deres fine 9
visp Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 tanteFiolett skrev (5 minutter siden): Ble faktisk såpass skuffet at jeg ikke klarer å holde tårene tilbake. Skal legge til historien at jeg tar lettere til tårene om dagen, og pga pågående kritikkverdige arbeidsforhold er jeg i en gradert sykemelding pga hyppige angstanfall og er generelt overfølsom på både godt og vondt. Det er tradisjon her i hus at vi lager til en god frokost og vekker den andre part med frokost og kaffe på sengen om det er mors/farsdag.. Slik ble det ikke i dag og jeg ble vekket med at nå måtte han sove da han sto opp med barna 6:30. Det er greit det, var avtalt at vi skulle sove på skift. Men ikke så mye som et gratulerer med morsdag. Kaffetrakteren måtte jeg grave fram blant rot på kjøkkenet etter han laget frokost til guttene... er bare så skuffet fordi forventningen var der jo, da det er dette vi vanligvis gjør. Og jeg har jo godt av en oppmuntring og tre om dagen og det er godt å vite at man blir satt pris på Vi er også vanligvis veldig gode på å gi hverandre små gleder i hverdagen. Gratulerer med dagen til alle mødre der ute 🥳 Håper dere får den dagen og oppmerksomheten dere fortjener, og en fin dag sammen med deres fine Det der hadde vært feiring på alle morsdager og julaftener og bursdager resten av livet for meg:) Det har jeg aldri opplevd. Pris deg lykkelig:) 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Mange kvinner hadde vært fra seg av misunnelse. Sett pris på det du har før du mister det. Anonymkode: 4cd81...792 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Synes du har lov til å være skuffet, men i ørska så blir man litt merkelig. Vent heller til han har stått opp og se an om han ordner noe da. Samboeren min ramla ut av soveromsdøra klokka 07.30 med en gave (jeg valgte å sove ut i går) , tror ikke øynene var åpne i det hele tatt 😂 Her blir det jeg som lager frokost til oss, har til og med kjøpt egen kake fordi jeg er den eneste som liker romkake (men han spanderer middag i kveld). Senk skuldrene og se an litt, det kan være det blir en veldig fin dag til tross for litt ruskete start 😊 Anonymkode: a5dbc...820 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange kvinner hadde vært fra seg av misunnelse. Sett pris på det du har før du mister det. Anonymkode: 4cd81...792 Hva i alle dager mener du vi andre har å være misunnelige for her? At han stod opp 6:30 og ikke engang klarte å rydde kjøkkenet? Jeg skjønner ikke hva du mener. Anonymkode: c6c9c...530 30
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Mange kvinner hadde vært fra seg av misunnelse. Sett pris på det du har før du mister det. Anonymkode: 4cd81...792 Hvorfor skal de være misunnelig? Er mannen fantastisk bare fordi han står opp tidligere enn konen en dag i året? Hvorfor skal det være så fantastisk hvis mannen hjelper til litt hjemme innimellom. Hører ofte dette jeg også, hvis noen ser min mann støvsuge en gang begynner de å snakke om hvor fantastisk mannen min er selvom han bare gjør dette en gang i året og vi er begge i 100% jobb. Skjønner godt at du er skuffet TS Anonymkode: 6295a...3ba 20
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #7 Skrevet 14. februar 2021 Han tenkte vel ikke over det da, mens han var trøtt sto opp og tok seg av ungene så du fikk sove. Han kommer sikkert på det senere. Anonymkode: de97b...e39 3
tanteFiolett Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2021 visp skrev (21 minutter siden): Det der hadde vært feiring på alle morsdager og julaftener og bursdager resten av livet for meg:) Det har jeg aldri opplevd. Pris deg lykkelig:) Jeg vet at min mann er unik. Og det ligger nok akkurat der. Han deltar og vi deler alt av jobb i huset, han tar like mange våkenetter og sykt barn dager osv. og han er romantisk, omtenksom og setter alltid oss i flokken foran seg selv. så når jeg fra før av er en tanke bortskjemt og han midt i en av de verste periodene jeg har opplevd psykisk, ble jeg nok litt satt ut 😅 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva i alle dager mener du vi andre har å være misunnelige for her? At han stod opp 6:30 og ikke engang klarte å rydde kjøkkenet? Jeg skjønner ikke hva du mener. Anonymkode: c6c9c...530 Hehe ja 😅 akkurat å stable inn i oppvaskmaskina og slenge kaffen over før han vekte meg mener jeg jo vi kan gjøre for hverandre uansett om dagen hetet søndag eller morsdag 😅 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Synes du har lov til å være skuffet, men i ørska så blir man litt merkelig. Vent heller til han har stått opp og se an om han ordner noe da. Samboeren min ramla ut av soveromsdøra klokka 07.30 med en gave (jeg valgte å sove ut i går) , tror ikke øynene var åpne i det hele tatt 😂 Her blir det jeg som lager frokost til oss, har til og med kjøpt egen kake fordi jeg er den eneste som liker romkake (men han spanderer middag i kveld). Senk skuldrene og se an litt, det kan være det blir en veldig fin dag til tross for litt ruskete start 😊 Anonymkode: a5dbc...820 Kos dere med middag, og du får nyte romkaken helt i fred da skuldrene skal senkes ja, nå har jeg akkurat stekt pannekaker til guttene så de har spist og nå skal vi ut å lage snømann før snøen smelter. Så skal jeg heller nyte dagen med alt det fine jeg har, og plutselig har han noe på lur etter han har våknet og fått en kopp kaffe. Skal hvertfall ha kaffe og pannekaker klar til han når han våkner da, og har roet meg nå 😂🥳 Hjalp nok med en kopp kaffe ☕️😅 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mange kvinner hadde vært fra seg av misunnelse. Sett pris på det du har før du mister det. Anonymkode: 4cd81...792 Det skal du vite at jeg gjør ❤️ Er bare litt småtullete i topplokket fra før om dagen så da er det godt å skrive fra seg, det hjelper! Lager heller kaffe og frokost på sengen til han også skal vi spise en god middag hos mine foreldre senere i dag. 3
Pia Sofia Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 Kanskje HAN trenger at DU tar ansvaret i dag. Det er ikke sikkert han er helt i toppform selv om han ikke viser det til deg mens du er sliten selv. Jeg synes du skal overøse han med kjærlighet i dag, tipper dagen kan bli fantastisk! 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 tanteFiolett skrev (3 minutter siden): Jeg vet at min mann er unik. Og det ligger nok akkurat der. Han deltar og vi deler alt av jobb i huset, han tar like mange våkenetter og sykt barn dager osv. og han er romantisk, omtenksom og setter alltid oss i flokken foran seg selv. så når jeg fra før av er en tanke bortskjemt og han midt i en av de verste periodene jeg har opplevd psykisk, ble jeg nok litt satt ut 😅 Hehe ja 😅 akkurat å stable inn i oppvaskmaskina og slenge kaffen over før han vekte meg mener jeg jo vi kan gjøre for hverandre uansett om dagen hetet søndag eller morsdag 😅 Kos dere med middag, og du får nyte romkaken helt i fred da skuldrene skal senkes ja, nå har jeg akkurat stekt pannekaker til guttene så de har spist og nå skal vi ut å lage snømann før snøen smelter. Så skal jeg heller nyte dagen med alt det fine jeg har, og plutselig har han noe på lur etter han har våknet og fått en kopp kaffe. Skal hvertfall ha kaffe og pannekaker klar til han når han våkner da, og har roet meg nå 😂🥳 Hjalp nok med en kopp kaffe ☕️😅 Det skal du vite at jeg gjør ❤️ Er bare litt småtullete i topplokket fra før om dagen så da er det godt å skrive fra seg, det hjelper! Lager heller kaffe og frokost på sengen til han også skal vi spise en god middag hos mine foreldre senere i dag. Jeg har også en superduper bra mann som gjør mer enn meg av husarbeid, lager sunne middager og er generelt kjærlig og flink med komplementer. Han er dog ikke flink på merkedager. Jeg har bare valgt å tenke på det som hans lille «mangel». Jeg minner han på hva jeg forventer eller ønsker meg slik at han lettere kan fikse noe på disse dagene. Jeg trøster meg med at jeg har to døtre som en dag vil hjelpe han med dette😂 Anonymkode: c6872...1c3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 Føler med deg. Jeg har høye standarder selv, og har til slutt lært at jeg må kommunisere forventingene mine. Snakka dere om dette i går? Anonymkode: 2926b...3b5
visp Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler med deg. Jeg har høye standarder selv, og har til slutt lært at jeg må kommunisere forventingene mine. Snakka dere om dette i går? Anonymkode: 2926b...3b5 Men gir det deg noe i det hele tatt om du vet at han gjør ting fordi han føler at han må? 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Avklar forventninger med han, sett ord på hva du vil ha på morsdag. Jeg ordner med blomster og kake selv jeg, og jeg gjør det for MEG✌🏻 Koser meg like mye på morsdagen selv om jeg ordner ting selv💖 Anonymkode: f2d0f...6f8 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 49 minutter siden, tanteFiolett said: Men ikke så mye som et gratulerer med morsdag. Sorry, men du er da ikke moren hans? Anonymkode: 2d422...534 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 Huff. Menn... Anonymkode: 00875...08b 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Avklar forventninger med han, sett ord på hva du vil ha på morsdag. Jeg ordner med blomster og kake selv jeg, og jeg gjør det for MEG✌🏻 Koser meg like mye på morsdagen selv om jeg ordner ting selv💖 Anonymkode: f2d0f...6f8 Men hadde det ikke vært koseligere om han gjorde dette for deg? Anonymkode: 6295a...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 tanteFiolett skrev (54 minutter siden): Ble faktisk såpass skuffet at jeg ikke klarer å holde tårene tilbake. Skal legge til historien at jeg tar lettere til tårene om dagen, og pga pågående kritikkverdige arbeidsforhold er jeg i en gradert sykemelding pga hyppige angstanfall og er generelt overfølsom på både godt og vondt. Det er tradisjon her i hus at vi lager til en god frokost og vekker den andre part med frokost og kaffe på sengen om det er mors/farsdag.. Slik ble det ikke i dag og jeg ble vekket med at nå måtte han sove da han sto opp med barna 6:30. Det er greit det, var avtalt at vi skulle sove på skift. Men ikke så mye som et gratulerer med morsdag. Kaffetrakteren måtte jeg grave fram blant rot på kjøkkenet etter han laget frokost til guttene... er bare så skuffet fordi forventningen var der jo, da det er dette vi vanligvis gjør. Og jeg har jo godt av en oppmuntring og tre om dagen og det er godt å vite at man blir satt pris på Vi er også vanligvis veldig gode på å gi hverandre små gleder i hverdagen. Gratulerer med dagen til alle mødre der ute 🥳 Håper dere får den dagen og oppmerksomheten dere fortjener, og en fin dag sammen med deres fine Han har stått opp 06:30 og laget frokost til barna? DET syntes jeg er en gave. Og at du overreagerer og har høye forventninger. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har også en superduper bra mann som gjør mer enn meg av husarbeid, lager sunne middager og er generelt kjærlig og flink med komplementer. Han er dog ikke flink på merkedager. Jeg har bare valgt å tenke på det som hans lille «mangel». Jeg minner han på hva jeg forventer eller ønsker meg slik at han lettere kan fikse noe på disse dagene. Jeg trøster meg med at jeg har to døtre som en dag vil hjelpe han med dette😂 Anonymkode: c6872...1c3 Hans lille mangel ? Merkedager er jo bare fjas, og du ER faktisk ikke hans mor. Anonymkode: f64dd...88d 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har stått opp 06:30 og laget frokost til barna? DET syntes jeg er en gave. Og at du overreagerer og har høye forventninger. Hans lille mangel ? Merkedager er jo bare fjas, og du ER faktisk ikke hans mor. Anonymkode: f64dd...88d Det er ikke en gave, det er det minste man skal forvente av en voksen forelder. Anonymkode: c6c9c...530 24
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hadde det ikke vært koseligere om han gjorde dette for deg? Anonymkode: 6295a...3ba Han er ikke typen som kjøper blomster, vasker huset eller baker kake - men han gjør mye annet for meg😄 Anonymkode: f2d0f...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 Jeg syns det blir så feil å si at du ikke kan klage fordi andre har det verre. Klart du kan forvente at mannen din gjør stas på deg, og det burde alle mødre forvente. Vi er da verdt såpass? Du er ikke surrete eller emosjonell fordi du ønsker at mannen din gjør stas på deg, altså. Jeg hadde blitt skuffet, og blir skuffet de gangene min mann driter seg ut på morsdagen. Fordi såpass fortjener vi. Jeg syns heller ikke du skal overøse han med kaffe og luksusfrokost på senga når han ikke gjorde noe for deg på morsdagen. Og det er heller ikke din jobb å minne han på at det er morsdag på forhånd. Du skal ikke måtte passe at han er snill med deg. Det kan du faktisk forvente. Jeg blir så matt når folk sier at man kan skylde seg selv hvis man blir skuffet på morsdag/farsdag/bursdag/jul fordi man ikke har sagt fra på forhånd at man ønsker at den andre husker på deg. Det er lov å ha litt høyere tanker om hva man fortjener vel? Anonymkode: 8969d...848 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå