Gå til innhold

Hva er greia med middelaldrende damer og isbading?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i vinter fikk jeg med meg at en del kjendisdamer begynte å isbade, og trodde det var en greie de holdt på med fordi de er kjendiser.

Nå fylles Facebooken min opp av bekjente og venninner, som legger ut bilder av isbading i -10.

Dette er damer som tidligere har rynket på nesen av å bade, hvis det bare er 20 grader i luften en sommerdag.

Er det fordi de har kommet i 40-50 årene, og skal legge om livet sitt/ realisere sine drømmer?

Dette er de samme damene som har begynt med voldsom skigåing i fjellheimer rundt omkring, og som tidligere ofte var fyllesyk i helgene.

Jeg synes det er litt påtatt...🤔

Anonymkode: 6a9f6...416

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke bry meg med det men har merket det samme som deg. Tror bare det er en greie som trender

Anonymkode: 49f8e...6e3

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg orker ikke bry meg med det men har merket det samme som deg. Tror bare det er en greie som trender

Anonymkode: 49f8e...6e3

Så teit 🙄Skulle jeg isbadet hadde det vært fordi jeg ønsket å gjøre det, ikke fordi Sigrid Bonde Tusvik gjør det.

• Liker 7
Skrevet

Jeg er en av de middelaldrende som isbader😊 Har drevet på i mange år. Vi er en stoooor gjeng som bader. Sosialt og veldig moro. 

• Liker 19
Skrevet

Kunne gjerne isbadet, men har ikke gjort det denne vinteren.

Bader alltid om sommeren.

Elsker følelsen i huden og kroppen etter isbad. Er 42- og midt i den målgruppen du beskriver.

Går ikke på ski da. 

Anonymkode: 4cdef...4b2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kunne gjerne isbadet, men har ikke gjort det denne vinteren.

Bader alltid om sommeren.

Elsker følelsen i huden og kroppen etter isbad. Er 42- og midt i den målgruppen du beskriver.

Går ikke på ski da. 

Anonymkode: 4cdef...4b2

Har du nettopp begynt eller holdt på i flere år?

Ts

Skrevet

Hadde det vært menn, hadde det kun stått menn og ikke middelaldrende.

• Liker 21
Skrevet
visp skrev (5 minutter siden):

Hadde det vært menn, hadde det kun stått menn og ikke middelaldrende.

Jeg hadde selvfølgelig skrevet middelaldrende menn også.

Ts

• Liker 3
Skrevet

De gjør det vel fordi de har lyst til det, hvorfor bryr du deg med hva andre gjør, er vel ikke din sak. Ville aldri isbadet selv, men om andre vil, så værsågod, de kan kose seg med det. 

Anonymkode: 8fa16...65e

• Liker 13
Skrevet

Har merket dette jeg også. Tror nok det er en trend som folk henger seg på. Du vet, mennesker er ofte sauer, og følger flokken. 

Anonymkode: 22bb6...16e

• Liker 4
Skrevet

Kanskje hetetoktene av overgangsalderen gjør det behagelig å kjøle seg litt ned. La nå damene få kose seg med isbadingen sin 

Anonymkode: 7c81f...de1

• Liker 14
Skrevet

Jeg har ikke merket noe av det du forteller om, men mange mener at isbading har helsemessige fordeler. Uansett er det vel bra for dem at de har funnet en interesse. Det skader jo ingen.  Mamma har badet i sjøen, uansett årstid, i mange år. Jeg har gjort det innimellom selv også, og det gjør faktisk ganske godt. 

De aller fleste trender starter jo en plass, enten det dreier seg om aktivitet, klær eller noe med utseendet. Du har vel sikkert kastet deg på noen trender igjennom livet du også, ts? Det er vel ingenting å lage sak ut av. Og isbading er vel like mye påtatt som alle andre trender folk kaster seg på.

Anonymkode: aa1d7...a96

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, jeg har fått med meg at VG nå skriver at dette er en trend blant kjendisdamer.

Jeg har venner og bekjente - av begge kjønn og i flere aldersgrupper - som har gjort dette i årevis. Jeg vet at de har holdt på med det fordi de har prøvd seg på å lokke meg med. Riktignok snakker vi ikke her om isbading - vi er i Bergen og har sjelden vær som kvalifiserer for isbad - men vinterbad. Den ene gruppen har som mål å bade minst en gang pr måned gjennom hele året.

Så dette "nå har VG bestemt at dette er en trend" synes jeg er sprøyt. Dette er en hobby som noen driver med fordi de mener det er sunt. Og så har noen kjendiser nå valgt å henge seg på.

Skrevet

Min mor har blitt veldig glad i isbading enda hun hater kulde generelt 😅 Hun startet for noen år siden. Hun sier det ikke er det samme som kulde og å fryse i den forstand. Visstnok er det visst veldig friskt og det kjennes godt ut i kroppen lenge etterpå å idbade i følge henne. Så i tillegg er det sosialt, da de er en fast gjeng som bader.

Anonymkode: 473c1...c4c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tidligere i vinter fikk jeg med meg at en del kjendisdamer begynte å isbade, og trodde det var en greie de holdt på med fordi de er kjendiser.

Nå fylles Facebooken min opp av bekjente og venninner, som legger ut bilder av isbading i -10.

Dette er damer som tidligere har rynket på nesen av å bade, hvis det bare er 20 grader i luften en sommerdag.

Er det fordi de har kommet i 40-50 årene, og skal legge om livet sitt/ realisere sine drømmer?

Dette er de samme damene som har begynt med voldsom skigåing i fjellheimer rundt omkring, og som tidligere ofte var fyllesyk i helgene.

Jeg synes det er litt påtatt...🤔

Er det "påtatt" at de isbader å går i fjellet? Har du aldri endret på noe av det du driver med. Synes du leter med lupe etter noe å kritisere folk for.  Din kritikk er mer "påtatt" enn deres aktiviteter.

Anonymkode: 951fa...9a3

• Liker 14
Skrevet

Er ikke isbading noe 68-erne driver med? 

Anonymkode: 46125...2d0

• Liker 2
Skrevet

La meg gjette: 

Disse damene er også blant dem som gikk til innkjøp av Kähler-vasene da de var på det mest populære?

De damene er sannsynligvis mer opptatt av å være A4 enn å tørre å gå mot strømmen.

Sannsynligvis er de vel også blant disse super"hyggelige" og sosiale menneskene og som har en god vennegjeng. Eventuelt bare en gjeng de sterkt prøver å få innpass i.

Min mann og jeg går heller mot strømmen.

Anonymkode: 80160...8c2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La meg gjette: 

Disse damene er også blant dem som gikk til innkjøp av Kähler-vasene da de var på det mest populære?

De damene er sannsynligvis mer opptatt av å være A4 enn å tørre å gå mot strømmen.

Sannsynligvis er de vel også blant disse super"hyggelige" og sosiale menneskene og som har en god vennegjeng. Eventuelt bare en gjeng de sterkt prøver å få innpass i.

Min mann og jeg går heller mot strømmen.

Anonymkode: 80160...8c2

Er i en gjeng som isbader og det er topp!  Høres slitsomt ut å gå mot strømmen hele tiden. De som er opptatt av det er jo de mest kjedelige menneskene etter min mening.

Anonymkode: 256e0...d0f

• Liker 4
Skrevet

Vi har isbadet, og det er ingen prestasjon. Vi gjorde det for å teste det ut, det var ikke så kaldt vi hadde trodd og det var forfriskende.  Vi gjorde det helt alene i mørket, og det var veldig koselig med bål etterpå. Det ble med noen få ganger, ville aldri gjort det fordi det er blitt en trend. 

Anonymkode: cac36...fa5

• Liker 2
Skrevet

Dét er kjærring det 😅

Anonymkode: a26e4...223

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...