Gå til innhold

Er du for eller i mot baby piercing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange som tar hull i ørene til barna sine når de er under 3. Er du for eller i mot dette?

Personlig er jeg ikke for dette i det hele tatt, og synes barna burde være gamle nok til å passe på ørene selv før de får ta hull.

Anonymkode: e982e...7a6

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synes jeg ingenting om. Er ikke noe positivt for barnet, tvert imot er det ubehagelig og kan føre til infeksjoner. Så nei. 

• Liker 38
Skrevet

For.

Anonymkode: 1c1c4...212

• Liker 2
Skrevet

Kommer jo an på hvor. Synes ikke det skal være for nærme ansiktet for da blir jo baby skremt. Navle og slike ting synes jeg er helt innafor. 

Anonymkode: 8a995...291

• Liker 6
Skrevet

Vår eldste fikk når hun ble 4. Da hadde hun spurt i et halvt år, og vi forberedte henne så godt vi kunne med videoer og klyper på øra 😅 Det gikk veldig fint, men hulla har nå grodd fordi hun støtt og stadig mister øredobbene. Nå er mellomste 4 år og har veldig lyst på, men tør ikke. Sakt hun kan få når hun er klar for det.

Kan man ikke spørre om å få det, er de ikke gamle nok!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer jo an på hvor. Synes ikke det skal være for nærme ansiktet for da blir jo baby skremt. Navle og slike ting synes jeg er helt innafor. 

Anonymkode: 8a995...291

Troll. 

Anonymkode: 10452...5e9

• Liker 17
Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 4, da ba jeg om det selv.

Anonymkode: a8aa7...6cb

• Liker 1
Skrevet

«Babypiercing» 🤣🤣🤣🤣🤣 dette kan vel virkelig ikke være en greie?!

Anonymkode: c0715...6b1

• Liker 11
Skrevet

Syns det er idiotisk

Anonymkode: 489e8...99b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Babypiercing» 🤣🤣🤣🤣🤣 dette kan vel virkelig ikke være en greie?!

Anonymkode: c0715...6b1

Er mange det, som piercer ørene på babyer.

Anonymkode: 0608d...432

• Liker 9
Skrevet

Jeg er imot kosmetiske inngrep på mennesker som ikke selv kan forstå rekkevidden av inngrepet, eller som ikke selv er i stand til å ytre sin mening om inngrepet. 

Ørepiercing er et inngrep barn ned i ti års alder kan ytre ønske om og forstå rekkevidden av, noe særlig yngre enn det burde vært ulovlig. 

Og jo, ørepiercing er etter definisjonen et kosmetisk inngrep - man endrer kroppen (lager hull) av estetiske årsaker fremfor medisinske. 

Anonymkode: 960cd...7f6

• Liker 31
Skrevet

Ha ha, jeg fikk det når jeg var 3 mnd gammel. Har hatt hull i ørene siden😃

Anonymkode: d2ac8...5df

Skrevet

Syns det er helt forferdelig. Det vil aldri være aktuelt på mine barn før de eventuelt ber om det selv.

• Liker 10
Skrevet

Jeg fikk hull i ørene som 2-åring. 

Bruker ikke noe i ørene nå. Og hullene er skjeve så det ser dumt ut med små ørepynt. Må ha store om det skal være noe. 

• Liker 5
Skrevet

Synes det er stygt med ørepynt på babyer.

Barna bør være store nok til å bestemme selv før dette gjøres. 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser mange som tar hull i ørene til barna sine når de er under 3. Er du for eller i mot dette?

Personlig er jeg ikke for dette i det hele tatt, og synes barna burde være gamle nok til å passe på ørene selv før de får ta hull.

Anonymkode: e982e...7a6

Ihvertfall gamle nok til å ønske seg hull. Gjør vel ikke noe om foreldrene må hjelpe litt med stek og rens?

• Liker 1
Skrevet

Det er jeg helt i mot. Et lite barn har ikke noe behov for å bli stukket hull i for forfengelighetens skyld. Det er utelukkende et behov hos foreldre. De som utsetter småbarn for dette skulle skamme seg. 

Anonymkode: f355b...4b4

• Liker 17
Skrevet

Helt i mot at voksne skal bestemme når barn skal ta hull

Anonymkode: 21d53...b3b

• Liker 6
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Mot. Det er som omskjæring. Barna skal bestemme selv. De skal ikke bli påtvunget hverken piercing eller omskjæring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...