AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har lenge slitt med en overveldende redsel for å bli gravid, litt urasjonell angst på en måte. Noen som har noen gode råd for å handskes med det? Anonymkode: 5bf5e...6d9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Vet du hvorfor du er redd? Er det det at det er ingen vei tilbake, er du redd for fødselen, redd for kroppslige endringer? Det kommer ikke tydelig frem om du egentlig ønsker barn eller om det er uaktuelt. Hvis du ikke ønsker deg barn kan du jo søke om sterilisering? Anonymkode: 277c3...03b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har hatt det i flere år, før jeg hoppet i det som 33-åring og ble gravid ganske raskt. Hvis du ønsker å bli gravid kan du allerede nå oppsøke hjelp slik at du er bedre rustet til graviditeten. Jeg fikk selv panikkangst av og på fra og med uke 5, allerede. Har gått til samtaler hos jordmor med spesialkompetanse og startet på et fødselsforberedende kurs som er tilpasset de med angst/frykt. Det har hjulpet veldig å ha noen å prate med. Uke 22 ca gikk angsten over, og jeg er nå i uke 29. Ikke kjent på den siden, og har fått troa på at dette kan gå bra. Tror også det handler om hormoner. At kroppen hjelper deg med å hanskes med det, på en måte. For min del har jeg vendt meg til hele prosessen. Utrolig nok så ble det bedre når magen begynte å vokse. Dog spent på den siste tiden, samt fødsel. En av mine frykter går nemlig ut på det å ikke skulle få puste. Anonymkode: 66884...60f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 På hvilken måte? Er det sånn at du ønsker å bli gravid, men frykten hemmer deg? Jeg går nemlig nesten med panikkangst hver måned fordi jeg er så innmari redd for å bli gravid igjen. Mest fordi jeg vet at jeg hadde kommet til å streve fælt med å ta abort, og fordi jeg ikke tror jeg hadde overlevd en ny fødsel (har to barn). Vurderer sterilisering. Anonymkode: 65fe4...6b9
Kjetil E Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har lenge slitt med en overveldende redsel for å bli gravid, litt urasjonell angst på en måte. Noen som har noen gode råd for å handskes med det? Anonymkode: 5bf5e...6d9 Unngå sex eller bruk p-piller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå