Gå til innhold

Burde jeg ta lappen på automat eller manuell gir?

AnonymBruker

Burde jeg ta lappen på automat eller manuell gir?  

118 stemmer

1. 1. Burde jeg ta lappen på automat eller manuell gir?

• Manuell
      71
    • Automat
      47

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er du jente bør du ta lappen på automatgir. Damer skjønner seg ikke på manuell giring. Hva tror du vil skje når du skal lukeparkere  i en bakke og du må bruke manuelt gir? De fleste kvinner sliter der. 

Anonymkode: 72e61...bd6

Tipper du skrev det der for å provosere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du tar lappen på manuell har du ikke lov å kjøre automatgir.  Om tar lappen på manuellgir har du lov å kjøre manuellt gir og. Greit å kunne manuell, tenk feks om du skal leie bil i utlandet,  der er det ofte manuelt gir, eller trenger å kjøre noen andres bil.. feks :)

Anonymkode: b092d...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nye biler er stort sett automat ja, men de bilene som er mer enn 5 år og eldre har oftere manuelt gir.

Anonymkode: d7a5f...1d7

Vi har hatt automatgir siden 1998...

Anonymkode: a22a6...082

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er et argument for at det er helt uproblematisk å finne en billig bruktbil med automat, som var det jeg svarte på.

Anonymkode: 842d0...7b7

Ditt første innspill var at automat passet for alle, uansett, for "automat er fremtiden".

Jeg sier at dette ikke stemmer for alle.
Noen kan ha behov for manuell av ulike grunner (jobb og økonomi er de to grunnene jeg har nevnt, men det finnes sikkert flere).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen på automat i 2003, har enda ikke hatt behov for manuell. Men det er jo bare å kjøre automat selv om man har lappen på manuell, det går jo ikke andre veien. Så hvis du har mulighet til å øvekjøre med manuell ville jeg kanskje valgt manuell, dersom ikke, ville jeg valgt automat. Girbil vil snart bli helt borte.. 

Anonymkode: e2bdd...5e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er regelendring på vei om at man slipper ny oppkjøring for manuell gir, må kun ha noen timer hos kjørelærer.

Kjør automat. 

Anonymkode: 5b2f0...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ditt første innspill var at automat passet for alle, uansett, for "automat er fremtiden".

Det har jeg aldri sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Burde jeg ta lappen på automat eller manuell gir? Og hvorfor?

Faren min mener at jeg burde ta lappen på automatgir fordi det er lettere, mens selv er jeg veldig usikker på 
hva som er det beste. Håper på deres meninger.

Anonymkode: 6f3d8...818

Automat, billigere, enklere og raskere...ikke nok med det men automat er jo det som er tingen fremover og skal du ha elbil så er det iallefall automat. Ser du behov for manuell kan du ta dette i ettertid 

Anonymkode: 1a95c...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte lang tid på å knote med manuell, hadde bare automat å øvelseskjøre med hjemme. Til slutt kjørte jeg bare opp med automat, orket ikke bruke mer penger på kjøretimer. 
Har ikke hatt behov for å kunne kjøre manuell hittil, så angrer ikke. Kommer heller ikke til å eie en bil med manuell uansett. 

Anonymkode: d0779...6cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du tar lappen på manuell har du ikke lov å kjøre automatgir.  Om tar lappen på manuellgir har du lov å kjøre manuellt gir og. Greit å kunne manuell, tenk feks om du skal leie bil i utlandet,  der er det ofte manuelt gir, eller trenger å kjøre noen andres bil.. feks :)

Litt motsatt ja.. automat gir ikke mulighet for manuell, men andre veien er ok! ( Du skrev vel bare feil ) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jeg aldri sagt.

Beklager, jeg trodde du var en annen bruker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aldri hatt problemer med å låne automat i utlandet, 

Anonymkode: 04216...9f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg sier at dette ikke stemmer for alle.
Noen kan ha behov for manuell av ulike grunner (jobb og økonomi er de to grunnene jeg har nevnt, men det finnes sikkert flere).

Men det blir ferre av disse også. Mannen min er anleggsarbeider og av 12 maskiner har kun en manuell gir. Dette er en gammel reserve maskin som aldri er i bruk uansett. 

Anonymkode: 42cbf...5b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om familien din har Manuel bil, velg det. Det kan komme en dag du må låne den, eller bare kjekt at du kan. Kjekt når man er ung og har dårlig råd at man ikke være bundet til en type bil. 

Automat er fremtiden, helt sikkert, men jeg er glad jeg har Manuel-lappen. 

Anonymkode: a046f...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Automat, det er fremtiden. Svært få biler i dag som lages med manuell, ofte må de bestilles, det blir også flere og flere el-biler. Ikke hør på de som sier du må ha manuell, manuell blir borte etterhvert, 

Anonymkode: 04216...9f3

Etter hvert ja.

Vi er ikke i fremtiden enda, og unge mennesker vil normalt sett ikke ha mye penger å rutte med. Dermed må de kjøpe biler fra fortiden.

Da er muligheten for å kjøpe manuell veldig kjekt.

Anonymkode: 9dd20...9b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat. Jeg tok manuell for fem år siden. Den eneste bilen jeg har kjørt som ikke har vært automat var familiebilen. Nå er den byttet ut med en automat den også. Hadde spart masse penger hvis jeg gikk rett på automat

Anonymkode: 00073...f8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, AnonymBruker said:

Automat. Jeg tok manuell for fem år siden. Den eneste bilen jeg har kjørt som ikke har vært automat var familiebilen. Nå er den byttet ut med en automat den også. Hadde spart masse penger hvis jeg gikk rett på automat

Anonymkode: 00073...f8c

Spart masse penger? Hvorfor det?

Anonymkode: 9dd20...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt motsatt ja.. automat gir ikke mulighet for manuell, men andre veien er ok! ( Du skrev vel bare feil ) 😂

Ja, kjekt å ta lappen på manuelt gir, da kan du velge siden. Mener.. det er litt enklere å kjøre automatgir for første gang enn å plutselig skulle prøve seg på manuelt når du er vant med automat. (Ble det riktig nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det går på hva slags biler du har tilgang til. Vi kjøpte bil nå, med automat, jeg liker den ikke, samboeren elsker den så som oftest blir det til at han kjører når vi skal rundt. Til gjengjeld kjørte jeg alle 410 mila med manuellbilen når vi var på Norgesferie.

Personlig ville jeg valgt å lære meg å kjøre bil med automat, for så og ta noen få runder med å lære giring så det sitter inne.

Anonymkode: 59947...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger heldigvis ikke bestemme deg med en gang, hvis du begynner med automatgir kan du skifte underveis i opplæringen. 

Det er en stor fordel å ha tilgang på en bil med manuell giring til øvelseskjøring privat hvis du ønsker førerkort for det, da det kan ta litt tid å lære seg teknikken hvis du ikke er vandt med det fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...