Gå til innhold

Mannen vet når han vil ha barn, men det er ikke sikkert det kan skje akkurat da

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

vet ikke om dette er rett kanal - så flytt den hvis ikke.

Mannen har bestemt seg for at han er klar for barn når han er 30. Vi er nå 27 og 28 (han). Jeg er egentlig klar for det nå. Jeg kan være helt enig om at vi kan vente til da hvis det var mulig å bestemme når man fikk barn. 
Vi vil da begge være førstegangsprøvere, men jeg er redd for at jeg vil ha vanskeligheter som mange har og at det kan ta flere år derifra. Vet selv mine egne foreldre brukte 2 år bare for å få meg. Man kan selvfølgelig aldri vite når man får det til og derfor synes jeg det er dumt å sette en alder på det, for man vet jo ikke når det eventuelt skjer. 

jeg ønsker ikke å blir en «eldre» mor (vet de som får barn i 30 åra ikke er eldre, men jeg husker vi gikk på barneskolen og mente det og at å få barn i denne alderen er helt normalt.) Vil ikke fornærme noen, men dette er bare det jeg føler og jeg vet jeg nå uansett vil ha prøvet for sent, så vil bli det uansett ift noen andre som fikk barn tidligere. Har selv unge foreldre og ønsker selv at jeg skal ha muligheten som eldre at vi er ferdige med barn i 50 årene. Helst før. 

Nå kom jeg litt av banen her, men hvordan startet dere å planleggingen av familie? Var det etter en eksakt alder eller kan jeg overtale til å starte prøvingen før? Jeg er redd for å ha vanskeligheter siden jeg ikke har prøvd eller sjekket om jeg kan få barn tidligere. Er fruktbarhet noe jeg bør undersøke nå bare for å vite om jeg har muligheten eller om det skal være «enkelt»? Er dette noe man kan gjøre? Vet jo at noen har større vanskeligheter enn andre og vil ikke da vente 2-3 år med å finne det ut for å så få hjelp.

innlegget er kanskje litt rotete, men sånn er det når en er klar før den andre...

Anonymkode: 05f35...d44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bekymrer deg så er jo en sjekk en god måte å få litt ro på. Ellersså ville jeg planlagt å slutte på prevensjon i god tid før dere vil begynne prøving og så bruke alternative metoder frem til da. Noen opplever at det tar lang tid før kroppen er i gjenge etter mange år på prevensjon (og noen blir fertile igjen fort, såklart).

Hvordan bestemte vi oss? Vel, jeg har kjente fertilitetsutfordringer så vi begynte litt før vi hadde tenkt. Det tok over 2 år + medisiner før vi lykkes. Har termin snart og er 30 år. 

Anonymkode: 634f9...b0e

• Liker 1
Skrevet

Vi begynte når jeg var ferdig med utdannelsen og hadde fått meg fast jobb. Var da 27 år. Satt på 2 pp og jeg var 28 når hun kom til. Min første er født 2 dager etter jeg fyllte 21, den gang ble jeg gravid når jeg gikk på p-piller. 
Jeg vet ikke om man kan sjekke seg uten å ha prøvd å bli gravid først? Det er da 2 år til mannen din er 30, og han vil ha barn da så da må dere altså begynne å prøve om 1 år. 1 år er jo ikke så lenge :)

Anonymkode: 9e616...5dd

Skrevet

Vi møtte hverandre først da jeg var 30, han et par år yngre. Begge ferdig utdannede og i gang med karriere.

Var sammen noen år før vi bestemte oss at nå var det på tide.

Jeg tenkte også at jeg ikke skulle ha barn seint, men livet blir som det blir! 

Snakk med mannen. 

Anonymkode: 039ec...685

Skrevet

Gå og sjekk hvordan det står til med dere begge! Også tenker jeg at dere kan begynne å prøve om et års tid, ettersom det ofte tar litt tid.

Anonymkode: b95ec...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...