AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Tror dere det blir helt normalt igjen? Jeg må innrømme at jeg begynner å bli alvorlig bekymret. Det er veldig mange som tar til orde for å stenge grensene og leve normalt kun i vårt eget land. Jeg håper jo den holdningen vil forandre seg når de fleste blir vaksinert, men det virker som om mange ikke vil til utlandet mer i det hele tatt. Er det kanskje sånn at de som lengter etter å reise tier mer stille, av frykt for reaksjoner? Dagen må vel komme da det ikke lenger er frarådet å reise til alle land? Når den dagen kommer, hvordan tror dere det blir å reise? Kan man risikere at det blir plutselige nedstengninger hver gang det kommer noe ala sars, mers, svineinfluensa osv, bare for å være på den sikre siden? Vil det bli sånn permanent at man ikke kan reise noe sted med forkjølelsessymptomer? Og vil reiseforsikringene måtte dekke sånt i fremtiden? Vil påbud om munnbind på fly bli varig, sånn som sikkerhetstiltakene som kom etter 9/11? Vil flyprisene gå opp eller ned? Jeg tipper i hvert fall at det vil bli større etterspørsel etter fleksible billetter, om det er sånn at du må bli hjemme ved det minste host. Her i huset reiste vi flere ganger pr år, både på ferie og for å besøke familie i utlandet. Og håper ting kommer tilbake til normalen, men tror nok det blir med munnbind for alltid i beste fall. Men det blir uhåndterbart hvis man må gjøre vendereis hvis en i en familie på fire hoster litt ved gaten. Anonymkode: 24268...3c2 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Det blir aldri helt normalt. Folk har blitt «traumatisert» og kommer alltid til være «på vakt» etter korona: unngå folk, være stresset hvis noen ønsker å sitte ved siden av deg på flyet.... Anonymkode: 66825...71f 2
Actionjunkie Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Jeg tror det vil bli lov å reise, ettersom veldig mange land er avhengig av turisme, men tipper det blir ganske dyrt i starten😬 Handler sikkert om tilbud/etterspørsel, men jeg vil anta at mange er interessert i å reise når det blir lov og «trygt», og at aktørene dermed vil sette prisene høyt. Rett og slett fordi de kan, og jeg tror mange vil reise uansett😅 Endret 13. februar 2021 av Actionjunkie 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Jeg tror det kommer til å bli helt bananas. Anonymkode: 37552...c0a 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Det er frarådet, men 168000 nordmenn planlegger å reise til utlandet i vinterferien. Det er så provoserende. Bot til alle! Anonymkode: 66825...71f 9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Blir nok krav om vaksinepass. Anonymkode: 66825...71f 3
Hannah80 Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir nok krav om vaksinepass. Anonymkode: 66825...71f Jo, men gud vet hvor mange andre de kan smitte på sin vei..
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Blir nok krav om vaksinepass. Anonymkode: 66825...71f Det tror jeg også, frykter noe sånt som at du skanner vaksinepasset, og så lyser det plutselig rødt fordi det landet har bestemt at det må være Pfizer og ikke Moderna, eller fordi det har kommet en tredje boosterdose på markedet av AstraZeneca. Er likevel mer for vaksinepass enn denne febermålingen de driver med enkelte steder, du kan jo ha feber av mange andre grunner enn korona. Eller ha hetetokter. Ser for meg halvparten av passasjerene bli bortvist under neste hetebølge. Anonymkode: 24268...3c2 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Jo, men gud vet hvor mange andre de kan smitte på sin vei.. Hva er vitsen med vaksinepass da? Anonymkode: 66825...71f 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 Tro meg, det er mange nok som er avhengig av reise til at det øker bratt igjen. Mange reiser med jobb, og opplever at ikke alt kan gjøres på teams og Skype. Mange har familie utenlands, og mange reiser utenlands flere ganger i året. Dette er veldig miljøavhengig. Både jeg og mannen har studert og jobbet utenlands, har store nettverk i Europa og USA og reiser som regel 4-5 ganger i året. I vår krets er det flere som er bosatt rundt om i verden. Min svigerinne er amerikansk og har også familien sin der. De fleste har reist i 2020 - litt mindre enn vanlig, men de har fortsatt reist. De tar alle tester og full karantene begge steder. Sånn sett er de nok tryggere enn nordmenn flest (hvorav mange ikke har giddet å teste seg når de ikke har symptomer). De deler riktignok ikke dette med andre enn "oss", dvs. den litt mer internasjonale sirkelen. De skjuler det på Instagram og Facebook, i frykt for "mobben". Men realiteten er at det reises mye. Når det gjelder flypriser, så tror jeg disse skal opp. Det handler om mange ting, ogs miljø. Er det riktig at man skal kunne fly til London for 399,-? Jeg mener nei. De billigste flyselskapene har operert med helt uforsvarlige priser og det er også derfor de ikke går rundt. Hvilket er den egentlige årsaken til at Norwegian går konkurs, ikke korona. Anonymkode: 89037...c27 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tror jeg også, frykter noe sånt som at du skanner vaksinepasset, og så lyser det plutselig rødt fordi det landet har bestemt at det må være Pfizer og ikke Moderna, eller fordi det har kommet en tredje boosterdose på markedet av AstraZeneca. Er likevel mer for vaksinepass enn denne febermålingen de driver med enkelte steder, du kan jo ha feber av mange andre grunner enn korona. Eller ha hetetokter. Ser for meg halvparten av passasjerene bli bortvist under neste hetebølge. Anonymkode: 24268...3c2 Men da mister flyselskap / land mange potensielle turister. Er det lurt? Anonymkode: 66825...71f 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tro meg, det er mange nok som er avhengig av reise til at det øker bratt igjen. Mange reiser med jobb, og opplever at ikke alt kan gjøres på teams og Skype. Mange har familie utenlands, og mange reiser utenlands flere ganger i året. Dette er veldig miljøavhengig. Både jeg og mannen har studert og jobbet utenlands, har store nettverk i Europa og USA og reiser som regel 4-5 ganger i året. I vår krets er det flere som er bosatt rundt om i verden. Min svigerinne er amerikansk og har også familien sin der. De fleste har reist i 2020 - litt mindre enn vanlig, men de har fortsatt reist. De tar alle tester og full karantene begge steder. Sånn sett er de nok tryggere enn nordmenn flest (hvorav mange ikke har giddet å teste seg når de ikke har symptomer). De deler riktignok ikke dette med andre enn "oss", dvs. den litt mer internasjonale sirkelen. De skjuler det på Instagram og Facebook, i frykt for "mobben". Men realiteten er at det reises mye. Når det gjelder flypriser, så tror jeg disse skal opp. Det handler om mange ting, ogs miljø. Er det riktig at man skal kunne fly til London for 399,-? Jeg mener nei. De billigste flyselskapene har operert med helt uforsvarlige priser og det er også derfor de ikke går rundt. Hvilket er den egentlige årsaken til at Norwegian går konkurs, ikke korona. Anonymkode: 89037...c27 De må fortsette med lave priser for å ikke miste kunder Anonymkode: 66825...71f 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #13 Skrevet 13. februar 2021 2 minutter siden, Hannah80 said: Jo, men gud vet hvor mange andre de kan smitte på sin vei.. Nå tyder heldigvis mye på at vaksinen hjelper mot spredning også, men om det ikke skjer så er det jo ikke så farlig med smitte om vaksinen hindrer alvorlig sykdom og død. Men jeg er redd de kommer til å bruke smittetallene for å avgjøre når det blir lov å reise igjen uansett, og det kan ta veldig lang tid å få tallene lave nok i forhold til det som opprinnelig var "grønt" nivå. Den grensen ble jo dessuten satt i en tid da det ble testet mindre, og med den massetestingen som bedrives i dag blir det nesten umulig å komme dit. Anonymkode: 24268...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå tyder heldigvis mye på at vaksinen hjelper mot spredning også, men om det ikke skjer så er det jo ikke så farlig med smitte om vaksinen hindrer alvorlig sykdom og død. Men jeg er redd de kommer til å bruke smittetallene for å avgjøre når det blir lov å reise igjen uansett, og det kan ta veldig lang tid å få tallene lave nok i forhold til det som opprinnelig var "grønt" nivå. Den grensen ble jo dessuten satt i en tid da det ble testet mindre, og med den massetestingen som bedrives i dag blir det nesten umulig å komme dit. Anonymkode: 24268...3c2 Så lenge folk aksepterer alt, hvorfor ikke fortsette med tiltak... Anonymkode: 66825...71f 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #15 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det blir aldri helt normalt. Folk har blitt «traumatisert» og kommer alltid til være «på vakt» etter korona: unngå folk, være stresset hvis noen ønsker å sitte ved siden av deg på flyet.... Anonymkode: 66825...71f Når folk på 20 tallet greide seg fint etter 1 verdenskrig og spanskesyken, så burde man i dag greie seg etter at denne pandemien er over. Eller kanskje folk på 20 tallet ikke var så svakelige som folk virker i dag. Anonymkode: c4424...0fd 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #16 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De må fortsette med lave priser for å ikke miste kunder Anonymkode: 66825...71f Før lavprisselskapene kom, var det høye priser. Og hvis det ikke er mange nok flyselskaper til å skape konkurranse, så blir prisene høyere. SAS vil sette prisene de kan uten Norwegian. Det vil nok komme mer press på flyselskaper mtp. miljøavgifter, og etter et visst punkt må dette videreføres til kundene. Anonymkode: 89037...c27 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #17 Skrevet 13. februar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Når det gjelder flypriser, så tror jeg disse skal opp. Det handler om mange ting, ogs miljø. Er det riktig at man skal kunne fly til London for 399,-? Jeg mener nei. De billigste flyselskapene har operert med helt uforsvarlige priser og det er også derfor de ikke går rundt. Hvilket er den egentlige årsaken til at Norwegian går konkurs, ikke korona. Anonymkode: 89037...c27 Jeg tror like mange kommer til å reise selv hvis prisene blir doblet. Mange av oss kommer til å reise like mye som før, kanskje mer. Den største forskjellen blir kanskje at de som har dårligst råd reiser mindre eller ingenting. Men det hjelper ikke miljøet så mye om bare vi med best råd får reise. Det hadde derimot vært fint om flyselskapene fikk råd til å investere i mer miljøvennlig teknologi. Anonymkode: 24268...3c2 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tror like mange kommer til å reise selv hvis prisene blir doblet. Mange av oss kommer til å reise like mye som før, kanskje mer. Den største forskjellen blir kanskje at de som har dårligst råd reiser mindre eller ingenting. Men det hjelper ikke miljøet så mye om bare vi med best råd får reise. Det hadde derimot vært fint om flyselskapene fikk råd til å investere i mer miljøvennlig teknologi. Anonymkode: 24268...3c2 Også fordi folk er «sultne» etter reise Anonymkode: 66825...71f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 Folk i Europa reiste jo hele sommer og høst, i vinter var det mange turister på Kanariøyene. Verden overlever uten nordmenn som turister. Jeg besøkte 5 land i høst ettersom jeg ikke bor i Norge, det var masse turister fra England, Tyskland, Nederland osv. Blir nok ganske normalt igjen til vår og sommer. Anonymkode: 6d0a6...550 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk i Europa reiste jo hele sommer og høst, i vinter var det mange turister på Kanariøyene. Verden overlever uten nordmenn som turister. Jeg besøkte 5 land i høst ettersom jeg ikke bor i Norge, det var masse turister fra England, Tyskland, Nederland osv. Blir nok ganske normalt igjen til vår og sommer. Anonymkode: 6d0a6...550 Nei. I høst kunne folk reise fordi det fortsatt var ingen krav om vaksinepass. Anonymkode: 66825...71f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå