AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Har en datter på snart 10 år, som jeg lurer på om er på vei inn i tidlig pubertet. For en stund siden, begynte hun for første gang å svette, sånn svette som lukter. Og de siste ukene har hun vært veldig nærtagen, blir fort sint, gråter for ingenting og har veldig kort lunte. Hun har blitt veldig høylytt, og hisser seg fort opp over de minste ting. Er dette tegn på pubertet? Eller bare nok en "trass"-fase? Er deres 9-10-åringer sånn? Anonymkode: 2bfe0...94c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Det er ikke tidlig pubertet. Dette er helt normalt for en jente i denne alderen. Anonymkode: 32cde...156 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Menstruasjon som starter fra alder 9 år gammel regnes som normalt. Å begynne å bli litt hormonell i 10-årsalderen er ikke spesielt tidlig. Anonymkode: bc8c8...002 1
GammelKaktus Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Ut fra hva mine venninner som har jenter i den alderen så høres dette helt normalt ut, mye drama om bagateller 😄 To av jentene fra 2011 har fått mensen og det er innenfor normalen, de fikk den når de var 9.
spludre Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Jeg fikk mensen som 9-åring. Det var tidlig da, men har skjønt at det er blitt ganske vanlig nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå