Gå til innhold

Til dere som ikke har eggløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har fått påvist at dere ikke har eggløsning: har dere hatt symptomer på eggløsning? Isåfall hvilke?

Jeg har ganske tydelige symptomer på eggløsning: regelmessig mens, smerter på ene siden, økt mengde utflod (men ikke EL-slim), økt sexlyst og blir ganske oppblåst i mage/ underliv. Har også hatt positive EL tester. Har derfor ikke vært i tvil om at jeg har EL.  Men sist uke var jeg hos gynekolog samme dag som jeg kjente EL-smerter, men han kunne ikke se at det var EL på gang. Så lurer derfor på om det går an å ha symptomer uten at eggløsning faktisk skjer. 

Anonymkode: 2821f...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke eggløsning, men vet helt ærlig ikke om jeg har symptomer eller ikke heller. Jeg har aldri «kjent etter», ettersom

jeg aldri har bevisst forsøkt å få barn. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke har EL og slo leg til ro med det, men ble likevel uplanlagt gravid. Jeg kjente ikke noe spesielt i forkant da heller. 

Anonymkode: 90776...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke eggløsning av meg selv og opplevde aldri symptomer på å ha det. Da jeg tok hormonstinulerende medisiner og fikk eggløsning var ikke symptomene til å ta feil av, slik det du beskriver i innledende innlegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive EL-tester er ingen bekreftelse på at kroppen lykkes med eggløsning dessverre, bare at den prøver. 

Selv har jeg så og si aldri eggløsning, måtte ta medisiner for å løsne egg og bli gravid. 

Anonymkode: 60ae5...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året jeg var uten eggløsning hadde jeg ingen symptomer på det nei. Skjønte det var noe rart da jeg hadde å uregelmessig "mens". Rare blødninger som enten kom sjeldent, og når det først kom kunne det vare leenge. Derfor dro jeg til gynekolog etter 4 måneders prøving. Ble satt på en del runder med enkel og dobbel pergotime. Fungerte ikke. Etter 1 års prøving ble jeg henvist til Medicus, og der ble jeg straks satt på metformin. Kom i syklus og fikk EL med det samme. Ble gravid på den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...