Gå til innhold

Kvinner arbeider for lite !

Gjest Acer

Anbefalte innlegg

Skybe skrev (På 14.2.2021 den 10.24):

OK ! Så det du prøver  å fortelle er at kvinner jobber mye, men får ikkje betalt for arbeidet.   Kanskje kan du konkretisere nærmere hva du mener med det.?     Er det på arbeidsplassene rundt om de utfører mye arbeid som ikkje får betalt for ?   Eller er arbeide i hjemmet du regner som gratis arbeid.       

I hjemmet såklart. 

Anonymkode: 4c697...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner arbeider for lite.

Kvinner føder for få barn.

Kvinner som får barn og likevel jobber mye er dårlige mødre.

Kvinner kan ikke vinne her, du skjønner det? Får vi barn jobber vi mindre, og velger vi likevel å jobbe mye er vi dårlige mødre. Får vi ikke barn er det også galt, for da ødelegger vi velferdsstaten. Det som er litt artig er at det stort sett er kvinnene det går ut over uansett, mens mennene, som jo også får eller ikke får barn, slipper fullstendig unna kritikk.

En annen ting er at mange kvinner jobber i lavtlønnsyrker som sliter dem ut både fysisk og mentalt. Kvinner som tjener godt jobber vanligvis mye. Tett kjønnsgapet her så er sikkert mye gjort. Man orker en del mer når lønna er god.

Hilsen kvinne som jobber mye. Trolig langt mer enn deg, ts. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (10 minutter siden):

Kvinner arbeider for lite.

Kvinner føder for få barn.

Kvinner som får barn og likevel jobber mye er dårlige mødre.

Kvinner kan ikke vinne her, du skjønner det? Får vi barn jobber vi mindre, og velger vi likevel å jobbe mye er vi dårlige mødre. Får vi ikke barn er det også galt, for da ødelegger vi velferdsstaten. Det som er litt artig er at det stort sett er kvinnene det går ut over uansett, mens mennene, som jo også får eller ikke får barn, slipper fullstendig unna kritikk.

En annen ting er at mange kvinner jobber i lavtlønnsyrker som sliter dem ut både fysisk og mentalt. Kvinner som tjener godt jobber vanligvis mye. Tett kjønnsgapet her så er sikkert mye gjort. Man orker en del mer når lønna er god.

Hilsen kvinne som jobber mye. Trolig langt mer enn deg, ts. 

Jepp. Kravene til kvinner er så mye høyere enn for menn. Menn slipper ofte unna med å fokusere på én ting - som ofte er jobben, mens kvinner skal både være mamma, karrierekvinne, vaskehjelp og kokke. At kvinner prøver å oppnå disse fullstendig motstridende kravene sliter oss helt ut, fordi det rett og slett er fysisk umulig å passe inn i idealet. Men vi prøver. Og får sykdommer som fibromyalgi, ME og blir uføre. Og da er det krise, fordi kvinner koster velferdsstaten så mye mer. Forstå det den som kan.

Anonymkode: 4c697...90a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
Skybe skrev (På 13.2.2021 den 22.06):

https://www.nettavisen.no/nyheter/regjeringens-sjokkrapport-i-bilder-hver-kvinne-koster-staten-15-6-millioner-kroner/s/12-95-3424087904

Forskjellen i arbeidstid mellom kvinner og menn er betydelig i alle aldersgrupper.

I løpet av et liv koster en mann i snitt 3,1 millioner kroner, mens en kvinne i snitt koster 15,6 millioner kroner.

Det er to hovedgrunner til denne enorme forskjellen: Kvinner jobber mindre, og dermed betaler mindre i skatt. I tillegg lever kvinner lenger, som gjør at de benytter helsevesen og sykehjem i betydelig større grad. Dermed er inntektene mindre og utgiftene større.

Ja,Nettavisen 😆,var jo en god kilde til dette rælet!! Stakkars deg ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ikke samme ts som har en annen tråd om at kvinner får for få barn? Mener du virkelig at kvinner bør få tre eller flere barn uten så mye som en fødselspermisjon? Lange permisjoner er en del av grunnen til at kvinner jobber mindre, i tillegg jobber mange deltid i årevis for at barna skal slippe lange dager i barnehagen. 

Noe annet som ofte glemmes i slike debatter er de kvinnene som jobber ufrivillig deltid. Dette er ofte fordi arbeidsgiverne i typiske omsorgsyrker synes det er mer fleksibelt med to på 50% enn en på 100%. 

Anonymkode: 4339c...b3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 23.08):

Jeg er helt sikker på at om kvinner gjorde det klart for mannen at de vil jobbe fullt og være økonomisk selvstendig, så ville de aller fleste menn juble. 

Hva slags mann ønsker å forsørge et voksent menneske resten av livet? 

Anonymkode: c98ea...17e

En mann som ikke ønsker å trappe ned på jobbing etter barna kommer. 

Anonymkode: c24b1...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 13.57):

Jeg er kvinne selv, og mor til tre barn. Foruten en kort periode har jeg jobbet fulltid. Jeg har aldri vært langtidssykmeldt, og er generelt svært sjelden borte fra jobb. Av den grunn gremmes jeg litt av det statistikkene forteller om kjønnet jeg tilhører.

Anonymkode: ee649...129

Hvorfor skal du gremmes fordi andre damer rammes av sykdom? Hva er logikken? 

Gremmes menn når menn er syke eller dør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (På 13.2.2021 den 23.01):

Dette  viser at Kvinnene i de fleste nordiske land jobber mer en de norske . 

Du kan ikke for alvor mene at denne konklusjonen kan dras ut av dette diagrammet? Du kunne like gjerne dratt den ut av rumpa. Det eneste dette diagrammet forteller er at det er utstrakt bruk av deltidsstillinger i Norge. Dette er et strukturelt og politisk problem. Du aner ikke hva den resterende prosentandelen tar seg til, hvilken stillingsprosent disse har, og har ingen grunnlag for å synse om det. Hvis dette er typisk for deg vil jeg anbefale deg å la vær å henvise til statistikk når du ikke forstår det.

Forøvrig er denne tråden kun et uttrykk for kvinneforakt, rotet i en forferdelig unyansert og dårlig artikkel. 

Anonymkode: f1960...f10

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 22.50):

Jeg har ofte hørt dette argumentet, men skjønner ikke helt relevansen. Det er få menn i dag som har risikofylte yrker ettersom mange av de gamle jobbene gjøres av maskiner. 

De fleste menn sitter på kontor 😊

Anonymkode: 0ec5c...f1d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste menn sitter på kontor 😊

Anonymkode: 0ec5c...f1d

Du høres ut til å vera godt oppdatert stakker  !😰

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en som har drømmejobben og jobber mye, og de mennene jeg har datet i løpet av disse årene har gitt klart uttrykk for hvor usexy det er at jeg ser på jobben nesten som en hobby. Nå er ikke det noe problem for meg, jobber er både morsommere og mer interessant en de fleste menn og jeg har aldri ønsket meg barn, men sett at jeg hadde ønsket meg en familie så hadde jeg jo tydeligvis måttet ta et valg. Jobbe mindre og finne en mann som vil ha meg, eller eventuelt få barn alene, som også hadde påvirket hvor mye jeg kan jobbe. Det er jo rent anekdotisk, men om det gjelder flere der ute så er det også noe å tenke på.

Ellers er kvinner i større grad enn menn disponert for sykdommer de ikke dør av, men som man må kjenne på hele livet, for eksempel MS og migrene. Og selv om yrker som sykepleier og hjelpepleier ikke innebærer noen stor risiko for plutselig død i arbeidsulykke så er risikoen desto høyere for belastningsskader. Jeg vet ikke hvor mange kvinner med yrkesbakgrunn i helsevesenet jeg kjenner som har problemer med knær, rygg og skuldre. Skader som kommer av tunge løft og milevis meg gåing på betonggulv, og som i perioder gjør så vondt at de knapt kommer seg ut av sengen.

Og som andre allerede har påpekt, det ligger et enormt press på kvinner. Vi ser det jo bare på trådene her inne på KG, uansett hva kvinner gjør så kan det aldri bli bra nok. Vi skal ha høy utdannelse og den perfekte karrieren, men vi skal ikke jobbe for mye for det forventes at vi står klare til å ta hovedstøyten med hus og hjem. Vi skal være den perfekte mor som sender med morsomme matpakker i barnehagen og lage kule barneselskaper. Vi skal stresse hele livet med å være tynne, rynkefrie, velkledde, diskret sminket, nyfriserte, velmanikyrerte og hårfrie. Og om vi våger å senke skuldrene i 5 sekunder får vi høre om hvor visuelle menn er og viktigheten av å ikke forfalle. Samtidig skal vi være beleste, bereiste og ha morsomme historier å fortelle i lystig lag. Menn kan utdanne seg, få drømmejobben og ofre alt for den, finne en partner og få barn uten at han behøver å ofre nevneverdig mye på den fronten. Deretter kan han sende med helt vanlige matpakker og bli hyllet for det for da viser han kjærlighet til familien sin. Og på utseendefronten må han kjøpe nye boksere av og til og dra litt voks gjennom håret. Det sier seg selv hvem som slipper billigst unna her.

Anonymkode: 191ce...e61

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...