AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #21 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men til tross for at vi kvinner har det så forferdelig er det menn som tar livet av seg. Det er rart... Anonymkode: c786b...fd4 Både menn og kvinner er suicidale. Men man kan reddes av forgiftning. Ikke av hagle. Anonymkode: c24b1...2b6 5
Gjest theTitanic Skrevet 13. februar 2021 #22 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, selvsagt ikke. Men de som lever nå må jobbe med bærekraften til det offentlige velferdstilbudet slik at det er noe igjen til våre barn og barnebarn. Jeg ønsker ikke at de unge i min familie skal måtte tegne helseforsikring selv, at de må betale for sin egen høyere utdanning osv. slik det er i veldig mange andre land. Anonymkode: 9a57b...f95 Slik tittelen din ser ut så virker den bare som en pisk, men du har ingen forslag. Du vet også at menn stiller lite opp hjemme, så totalt sett jobber kvinner mer men menn får all kred for den. Det blir litt som å si : kvinner som har au pair takler å jobbe høyere stillingsprosent.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #23 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jobber mange damer i oljeindustrien. Anonymkode: c24b1...2b6 Joda, men den jeg siterte lurte på om disse yrkene var viktige for at samfunnet går rundt, og det var kun det jeg svarte på. Ikke kjønnsfordeling. Når det er sagt, så er det ikke så mange kvinner innen de utførende delene av norsk oljevirksomhet eller på fiskebåter. Anonymkode: 9a57b...f95
Gjest Acer Skrevet 13. februar 2021 #24 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ofte hørt dette argumentet, men skjønner ikke helt relevansen. Det er få menn i dag som har risikofylte yrker ettersom mange av de gamle jobbene gjøres av maskiner. Anonymkode: c24b1...2b6 Du høres uttil å vera ekstremt lite oppdatert på arbeidsmarkedet innenfor en rekke yrkesgrener.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #25 Skrevet 13. februar 2021 Skybe skrev (Akkurat nå): Du høres uttil å vera ekstremt lite oppdatert på arbeidsmarkedet innenfor en rekke yrkesgrener. For som kjent er dette noe man som regel holder seg oppdatert på. Anonymkode: c1247...813
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #26 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ofte hørt dette argumentet, men skjønner ikke helt relevansen. Det er få menn i dag som har risikofylte yrker ettersom mange av de gamle jobbene gjøres av maskiner. Anonymkode: c24b1...2b6 Det er fortsatt mer risikofylt å jobbe på en fiskebåt eller f. eks. et offshoreskip enn i en kontorjobb eller i helsevesenet generelt. Kanskje med unntak nå i koronasituasjonen med tanke på smittefare. Anonymkode: 9a57b...f95 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #27 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men til tross for at vi kvinner har det så forferdelig er det menn som tar livet av seg. Det er rart... Anonymkode: c786b...fd4 Nei, det er ikke rart. Og forresten, har jeg sagt at kvinner har det forferdelig? Det skrev jeg ingen sted! Jeg tror tvert imot, at mange kvinner er svært lykkelige med familien og livet og karrieren og alt som er, selv om at det er ekstremt mye å gjøre. At noe er stressende, utmattende og slitsomt betyr IKKE det samme som at man er ulykkelig, deprimert og vil ta livet av seg selv. Det fins absolutt ingen link mellom de to. Kvinner ER ofte flinkere til å snakke ut om følelsene sine, oppsøke hjelp når tunge tider kommer, søke råd og lege, og det er langt større åpenhet omkring kvinners mentale helse. DET er grunnen til at menn oftere enn kvinner ikke finner veien ut av depresjonen og velger å ta livet sitt. Det er ingen direkte LINK mellom det jeg skrev og det du skriver ? Anonymkode: d147f...77b 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #28 Skrevet 13. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Både menn og kvinner er suicidale. Men man kan reddes av forgiftning. Ikke av hagle. Anonymkode: c24b1...2b6 Ja, det er sant, men menn velger kanskje da måter som de vet vil føre til et dødelig utfall hvor de ikke kan reddes. Anonymkode: c786b...fd4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #29 Skrevet 13. februar 2021 theTitanic skrev (2 minutter siden): Slik tittelen din ser ut så virker den bare som en pisk, men du har ingen forslag. Du vet også at menn stiller lite opp hjemme, så totalt sett jobber kvinner mer men menn får all kred for den. Det blir litt som å si : kvinner som har au pair takler å jobbe høyere stillingsprosent. Tittel? Det er ikke meg som er trådstarter, så usaklighetene dine kan du heller rette til vedkommende. Nei, undersøkelser viser faktisk at menn jobber litt mer når man legger sammen alt arbeid på hjemmebane og som yrkesutøvende. Anonymkode: 9a57b...f95
Gjest Acer Skrevet 13. februar 2021 #30 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jobber mange damer i oljeindustrien. Anonymkode: c24b1...2b6 Ja, det har du helt rett i. Men, de fleste kvinner som jobber innenfor oljeindustrien finner du innenfor forpleining, kantine, kontor.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #31 Skrevet 13. februar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ofte hørt dette argumentet, men skjønner ikke helt relevansen. Det er få menn i dag som har risikofylte yrker ettersom mange av de gamle jobbene gjøres av maskiner. Anonymkode: c24b1...2b6 Arbeid med maskiner innebærer stor risiko og arbeid på byggeplasser er farlig arbeid. Anonymkode: c786b...fd4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #32 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Blandt annet svarte penger? Anonymkode: aeb9a...394 Nei, det er ikke ulønnet Anonymkode: 4112f...08a
Gjest Acer Skrevet 13. februar 2021 #33 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Dette viser at Kvinnene i de fleste nordiske land jobber mer en de norske . Endret 13. februar 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #34 Skrevet 13. februar 2021 Skybe skrev (17 minutter siden): Vi kan snu det på hode : Kvinner kan avlaste menn, og påtar seg mer mannsdominerte /risikofylte jobber. Menn får dermed mer tid til å vera hjemme med barna. ( Skal bli intrs. å sjå en reketråler, fiskebåter, offshorebåter m.m med kvinner i storm, og ruskever i Barentshavet.) Kanskje er det mange av den kvinnlige besettning som hadde begynt å lengte hjem til igjennsynet til barna etter 4-5 uker på sjøen , og fast grunn under føttene Problemet er at de legger seg på sofaen mens de er hjemme, ikke at de ikke er hjemme. Anonymkode: 4112f...08a 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #35 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Joda, men den jeg siterte lurte på om disse yrkene var viktige for at samfunnet går rundt, og det var kun det jeg svarte på. Ikke kjønnsfordeling. Når det er sagt, så er det ikke så mange kvinner innen de utførende delene av norsk oljevirksomhet eller på fiskebåter. Anonymkode: 9a57b...f95 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her jeg bor er det ca like mange kvinner med egen fiskebåt og som er fiskere av yrke, som det er menn. Jeg tenker at mange tror det jobber kun menn i slike yrker, men det er gammeldags å tenke slik. Ang fiskeryrket hat det de siste 20 årene blitt flere og flere kvinner. Anonymkode: d4350...24f 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #36 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tittel? Det er ikke meg som er trådstarter, så usaklighetene dine kan du heller rette til vedkommende. Nei, undersøkelser viser faktisk at menn jobber litt mer når man legger sammen alt arbeid på hjemmebane og som yrkesutøvende. Anonymkode: 9a57b...f95 Kilde? Anonymkode: d4350...24f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #37 Skrevet 13. februar 2021 Skybe skrev (10 minutter siden): Du høres uttil å vera ekstremt lite oppdatert på arbeidsmarkedet innenfor en rekke yrkesgrener. Enig i det. Mange som ser ut til å tro at arbeidslivet har blitt bortimot helt risikofritt. Ja, det er noe mindre risiko enn før grunnet nyere maskiner og mer moderne regler rundt HMS arbeide, men fortsatt representerer arbeid med store maskiner enn viss risiko, samme med jobb på skip. Især noen typer offshoreskip og fiskebåter. På byggeplasser er det heller ikke helt risikofritt og ulykker skjer fra tid til annet. Anonymkode: 9a57b...f95
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #38 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er allerede laget en tråd om dette allerede. Men en ting er jo at vi kvinner ofte blir dem som går hjemme med barna da gud forby at far skal være «husfar» og mor gå på jobb og være forsørger. Anonymkode: 500cc...eac Hvorfor blir det sånn, tror du? Jeg er helt sikker på at om kvinner gjorde det klart for mannen at de vil jobbe fullt og være økonomisk selvstendig, så ville de aller fleste menn juble. Hva slags mann ønsker å forsørge et voksent menneske resten av livet? Anonymkode: c98ea...17e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #39 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her jeg bor er det ca like mange kvinner med egen fiskebåt og som er fiskere av yrke, som det er menn. Jeg tenker at mange tror det jobber kun menn i slike yrker, men det er gammeldags å tenke slik. Ang fiskeryrket hat det de siste 20 årene blitt flere og flere kvinner. Anonymkode: d4350...24f Selvfølgelig er det noen kvinner også, men 50/50 fordeling er ikke representativt for hele fiskeriyrket. Uansett var hovedpoenget i svaret mitt til den andre debattanten å svare ja på at fiskeri er et viktig yrke fordi det bidrar til befolkningens matfat. Anonymkode: 9a57b...f95
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #40 Skrevet 13. februar 2021 Får høre fra alle at jeg jobber for mye. Flere menn sier også at dette ikke er attraktivt. K35 Anonymkode: c53f6...0cb 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå