Gå til innhold

Pusse og male eller legge ny parkett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi bodd i huset her siden 2007 og det vises jo etterhvert + med små barn og hund som også har tært på parketten så tenker vi jo å få fikset opp i huset.

Noen som har erfaring med å male parkett? Hva er deres erfaringer og hva anbefaler dere?

Skrevet

Vi slipte og lakket parkett fra 60-tallet, og det ble kjempefint 😊Anbefaler nok det framfor maling.

• Liker 2
Skrevet
Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Vi slipte og lakket parkett fra 60-tallet, og det ble kjempefint 😊Anbefaler nok det framfor maling.

Tusen takk. Kan jeg spørre hvilen type lakk dere gikk for? #harikkepeiing ;)

Skrevet
MiominMio skrev (1 time siden):

Tusen takk. Kan jeg spørre hvilen type lakk dere gikk for? #harikkepeiing ;)

Vi satte det bort 🙈 Foreldrene mine gjorde det selv i sin bolig og det er ikke umulig, men det er en helvetes jobb. Han som lakket det kalte det bare «gymsal-lakk», aner ikke hva det var. Han oljet det også litt lysere først, da den var ganske gulnet. 

Skrevet

Jeg har gjort begge deler. Altså leide inn profesjonell til å slipe olje og lakke gammel gul parkett, det er fremdeles kjempefint 5 år etter. Jeg har også malt parkett på et rom, opp til flere ganger, fordi det ble så fort stygt. Ville absolutt ikke gått for malt gulv med barn. 

Anonymkode: aaa0a...16d

Skrevet

Lakk kan gi gulskjær gå heller for hardvoks eller olje med pigment

Anonymkode: 1877f...f42

Skrevet

Ikke mal parketten. Puss og olje den i steden. Evt. bytt til laminat, som er mer slitesterkt. 

Anonymkode: f300c...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...