AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Jeg inngikk en kjøpsavtale om et produkt. Produktet var mer synlig brukt enn bildene viste, så jeg ombestemte meg. Selger ble ikke spesielt happy. Er det ikke innafor å ombestemme seg om produktet ikke tilsvarer forventningene? Anonymkode: f1bda...429
Gjest theTitanic Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg inngikk en kjøpsavtale om et produkt. Produktet var mer synlig brukt enn bildene viste, så jeg ombestemte meg. Selger ble ikke spesielt happy. Er det ikke innafor å ombestemme seg om produktet ikke tilsvarer forventningene? Anonymkode: f1bda...429 Om bildene og beskrivelsen avviker er det helt greit å ombestemme seg. Det er netopp derfor man drar å henter varen samtidig som man betaler for den. Jeg pleier å skrive at om varen er slik som på bildene og den er i orden så vil jeg kjøpe den.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Kanskje du skal legge inn forbehold neste gang om at du vil se varen før du bestemmer deg for kjøp? Alt handler om forventninger - "jeg tar den" skaper en forventning om at varen er solgt. Helt sånn kontraktsmessig har du da egentlig inngått en forpliktende avtale om kjøp.
Capybara Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Kanskje du skal legge inn forbehold neste gang om at du vil se varen før du bestemmer deg for kjøp? Alt handler om forventninger - "jeg tar den" skaper en forventning om at varen er solgt. Helt sånn kontraktsmessig har du da egentlig inngått en forpliktende avtale om kjøp. Men det er ikke forpliktende når varen er annerledes enn beskrevet. Den ble kjøpt på et falskt grunnlag.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 Capybara skrev (Akkurat nå): Men det er ikke forpliktende når varen er annerledes enn beskrevet. Den ble kjøpt på et falskt grunnlag. Tja ... Her kan man diskutere jussen til man blir grønn i trynet. Men jeg tenker at hvis man legger inn et forbehold om at en ønsker å se varen før en bestemmer seg så slipper selger å bli sur fordi en ikke kjøper den røde vesken som var lilla i dagslys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå