AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Er det noe vits i å kjøpe bitcoin i dag for første gang? Eller er det på vei ned? Hvis den er antatt å øke og øke, er det vel bare å kjøpe selv om man bare bruker 10-20 000? Eller? Anonymkode: df24b...c3b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 BTC er veldig høy nå. Men er spådd til å stige til rundt 500.000,- innen kort tid. Om spådommene får rett eller ikke er en annen sak. Jeg tenker at BTC må snart begynne å nærme seg et slags "maks" på en stund. Ville kanskje investert i en annen kryptovaluta. En ferskere en. Anonymkode: e500d...94d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): BTC er veldig høy nå. Men er spådd til å stige til rundt 500.000,- innen kort tid. Om spådommene får rett eller ikke er en annen sak. Jeg tenker at BTC må snart begynne å nærme seg et slags "maks" på en stund. Ville kanskje investert i en annen kryptovaluta. En ferskere en. Anonymkode: e500d...94d Hvilken da? Ethereum? Anonymkode: df24b...c3b
Hr Solbakken Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Jeg støtter meg på en teori som går under "bitcoin stock to flow ratio" fremsatt av noen som kaller seg PlanB. Den påstår at Bitcoin nå er verdt 100.000 US dollar. På veien opp dit vil prisen gå opp mot 150.000 - 200.000. Kanskje høyere, eller lavere. Dette skal angivelig skje i løpet av 2021 eller neste år. Etter toppen vil prisen gå ned og stabilisere seg rundt 100.000. På enda lengre sikt, altså 4-5 år kan Bitcoin gå enda høyere. Og enda høyere enda lenger i fremtiden. Men det kan jo vere at teorien er feil. Søk også og les opp på ting som "bitcoin halving" som er noe av grunnen til at vi får disse hoppene. https://medium.com/@100trillionUSD/modeling-bitcoins-value-with-scarcity-91fa0fc03e25
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Hr Solbakken skrev (1 minutt siden): Jeg støtter meg på en teori som går under "bitcoin stock to flow ratio" fremsatt av noen som kaller seg PlanB. Den påstår at Bitcoin nå er verdt 100.000 US dollar. På veien opp dit vil prisen gå opp mot 150.000 - 200.000. Kanskje høyere, eller lavere. Dette skal angivelig skje i løpet av 2021 eller neste år. Etter toppen vil prisen gå ned og stabilisere seg rundt 100.000. På enda lengre sikt, altså 4-5 år kan Bitcoin gå enda høyere. Og enda høyere enda lenger i fremtiden. Men det kan jo vere at teorien er feil. Søk også og les opp på ting som "bitcoin halving" som er noe av grunnen til at vi får disse hoppene. Hr Solbakken skrev (3 minutter siden): Jeg støtter meg på en teori som går under "bitcoin stock to flow ratio" fremsatt av noen som kaller seg PlanB. Den påstår at Bitcoin nå er verdt 100.000 US dollar. På veien opp dit vil prisen gå opp mot 150.000 - 200.000. Kanskje høyere, eller lavere. Dette skal angivelig skje i løpet av 2021 eller neste år. Etter toppen vil prisen gå ned og stabilisere seg rundt 100.000. På enda lengre sikt, altså 4-5 år kan Bitcoin gå enda høyere. Og enda høyere enda lenger i fremtiden. Men det kan jo vere at teorien er feil. Søk også og les opp på ting som "bitcoin halving" som er noe av grunnen til at vi får disse hoppene. https://medium.com/@100trillionUSD/modeling-bitcoins-value-with-scarcity-91fa0fc03e25 Da er det jo bare å kjøpe tenker jeg. Den er jo spådd å gå opp selv om 400 000 nkr virker mye nå. Føles som det er for sent men greit å kaste seg på nå kanskje. Anonymkode: df24b...c3b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Den kommer nok til å fortsette oppover ja. men har lagt merke til at søndager har litt nedgang, så eventuelt kan du vente å sjekke om priser er bedre da. Skal prøve å kjøpe mer Ethereum morra (selv om prisen det også har vært på topp, er det spådd at den bare skal fortsette) Men Bitcoin er et tryggere valg enn Ethereum om du bare skal investere i en ting. Anonymkode: fb877...256 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Litt sent å kaste seg på nå syntes jeg. Men potensielt høy vinn. Eller høyt tap. Anonymkode: 68053...0ef
Hr Solbakken Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er det jo bare å kjøpe tenker jeg. Den er jo spådd å gå opp selv om 400 000 nkr virker mye nå. Føles som det er for sent men greit å kaste seg på nå kanskje. Anonymkode: df24b...c3b Jeg tror vi fremdeles er langt unna toppen. Når mange folk rundt deg, som har lite greie på økonomi, begynner å snakke om Bitcoin, og dette er nyhetssak på dagsrevyen, da er toppen nær.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Er ikke dette bare et pyramidespill nå..? Anonymkode: 40b74...276
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Litt sent å kaste seg på nå syntes jeg. Men potensielt høy vinn. Eller høyt tap. Anonymkode: 68053...0ef Det er fortsatt tidlig, tro det eller ei. Det er først nå Bitcoin har blitt ordentlig anerkjent, og fler og fler aksepterer det som en valuta for å betale ting i. Anonymkode: fb877...256
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fortsatt tidlig, tro det eller ei. Det er først nå Bitcoin har blitt ordentlig anerkjent, og fler og fler aksepterer det som en valuta for å betale ting i. Anonymkode: fb877...256 Er det jeg håper på da. Føles jo litt som gammalt nytt, men akkurat det jeg har tenkt i årevis. Tenk om man hadde kjøpt den gangen det kom... Men "de" (...🤷🏼♀️) sier jo den kan nå en mill nå da. Ser crypto siden tilbyr ganske bra visa kort også(?!). Anonymkode: df24b...c3b
The_Stig Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 (endret) Bitcoin er av mange ventet å stabilisere seg først den dagen den runder 4 millioner norske kroner, så om den hypotesen stemmer vil det være lurt å være investert over tid siden det isåfall fortsatt er potensial for kanskje 1000% videre avkastning. Men vi kan snakke om veldig lang horisont her før man når slike nivåer (om det noen gang skjer) Når det er sagt er dette noe som bare er spekulasjoner, minner om at du kunne kjøpe en bitcoin for under 40000 kroner for bare 10 måneder siden - noe som har gitt over 1000% avkastning frem til i dag. Du kunne også kjøpe en bitcoin for 170 000kr for 4 år siden, og over disse årene «kun» hatt noe over 100% avkastning. Andre små krypto har gått langt mer bare siste måneden, og egentlig bare siste uka. Rådet et å ikke investere penger du ikke har råd å tape, og kanskje tørre å selge på vei opp for å utnytte den voldsomme volaiteten som er i krypto - hvor både dobling og halvering mens du sover på ingen måte er helt uvanlig for de små krypto-valutaene - og om en valuta halveres er det på ingen måte gitt den noen gang kommer opp igjen. Endret 14. februar 2021 av The_Stig
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Jeg hører mange sier den bare kommer til å stige, men jeg føler også at jeg har hørt det de siste ~seks årene. Det er ingen tvil om at den er høy nå, men jeg ville også kikket på rådene som ble gitt for et-to-tre år tilbake, og sammenlignet med dagens råd og begrunnelsene. Kjøpte du bitcoin vinteren 2017/2018, var det først på senhøsten 2020 at du hadde fikk det samme du ga da. Det er jo selvsagt ytterpunktene, men likevel, verdt å tenke seg om to ganger nå som vi er på en oppsving i verdien. En oppsving som er relativt fersk. Hadde jeg hatt penger jeg ikke brydde meg om å tape, så hadde jeg nok kjøpt noe, for å se, men for egen del sitter jeg litt på gjerdet nå og venter. Velger heller å mine med utstyr jeg har hatt en liten stund. Anonymkode: fdd9e...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå