Gå til innhold

Gå tur med noen som alltid skal ha med hunden

Nesly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er det med meg å. Har venninner som har hund. Å skal alltid ha med hund på tur. Da blir det tusling i stedet for trim tur. Til slutt gadd jeg ikke bli med på tusleturene med hund.

Anonymkode: f2e94...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor hund og går derfor 4 turer til dagen med henne. Helt uaktuelt å gå enda en så dersom ei venninne vil gå tur kombineres det med en av hundeturene. Har heldigvis venninner som alle synes det går greit. 

Anonymkode: 5d47e...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjør de dette så ofte og lenge at det er et problem? Og hvordan er det egentlig hunden går i bånd hvis det er et problem at du snubler i båndet? Går ut fra at du går rett fram ... ;) 

Men det kan virke som at det er eierne som er problemet, det eneste de ikke kan styre i det hele tatt, er jo hvis hunden må på do, og det er jo fort gjort. Og jeg tenker at hvis eierne somler når de går med hund, så somler de vel ellers også? 

Eller er det snakk om valper som ikke kan gå i bånd og er nysgjerrige og snuser overalt? Da er det jo mer snakk om å lufte hunden, valper skal ikke gå så lenge i bånd om gangen, og da blir det jo ikke noen ordentlig tur uansett ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg var en rar ting å irritere seg over. Jeg liker heller ikke hunder så godt, men å gå ved siden av noen som har med hund er da ikke noe problem.

Jeg vil bare ikke ha de opp i ansiktet og føle et press om å klappe dem og sånt, men ute tåler jeg da godt å vente mens en hund snuser, og man snubler da ikke i båndet om man følger normalt med. Å snakke om hund er kanskje litt kjedelig, men det er neimen ikke alle mine samtaleemner som interesserer alle heller🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 2d306...7a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker litt sær, for å være ærlig. Min hund kan være slitsom å ha med på tur om dagen, men det er fordi vi jobber med en del ting som hun trenger trening på. Da skjønner jeg godt at folk ikke gidder, for hunden ønsker å hilse på alle, hoppe på folk, drar når hun ser andre hunder osv. Det gjør at jeg må være veldig påkoblet hele turen, og må ha mye fokus på hunden for å kunne korrigere atferd og belønne riktig atferd. Det gjør at hun ikke er hyggelig å gå med om jeg skal prate med andre, for da blir det verken fugl eller fisk, jeg klarer ikke å holde optimalt fokus på begge. Jeg foretrekker derfor å gå på tur alene eller med samboer. Men dette er en overgangsperiode for oss - det går framover for hver tur, og på sikt skal hun jo bare tusle rundt og minde sin egen business, og da kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor hun ikke kan være med på tur. Kanskje vennene dine bare må trene hundene sine mer? Har de trent mye med dem for å få dem til å oppføre seg på tur? 

Anonymkode: 70f9f...b0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...