Gå til innhold

Gå tur med noen som alltid skal ha med hunden

Nesly

Anbefalte innlegg

Jeg har hund, som jeg tar med på tur så ofte jeg kan. Jeg har også en veldig god venninne, som har støttet/hjulpet  meg i tykt og tynt siden vi var ungdom. Samme venninne har hundeskrekk. Hun blir helt stiv og begynner å grine hvis hun ser en løs hund. Og hun er selvsagt svært ukomfortabel med å gå tur sammen med min og andres hunder. Hun har klart å bli vant til min hund. Men det er gjerne slik at å gå tur med min hund også tiltrekker andre hunder og bjeffing, enten de er i bånd eller ei. Mitt vennskap med henne, trumfer å ha med hunden på tur, selvsagt. Vennskap betyr empati. At hun skal grue for å gå tur med meg og hunden, er ikke akseptabelt. Hva slags venn hadde jeg da vært? Når min venninne og jeg går tur , er hunden hjemme. Er hun på besøk hos meg, hilser hun på hunden, og han går og legger seg i kurven sin. Hunden har det helt fint, om han ikke får være med på alle turer. Jeg tar en tur med han senere. Såpass må jeg da virkelig kunne gjøre for et godt vennskap.

Anonymkode: 1c037...200

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har hund, som jeg tar med på tur så ofte jeg kan. Jeg har også en veldig god venninne, som har støttet/hjulpet  meg i tykt og tynt siden vi var ungdom. Samme venninne har hundeskrekk. Hun blir helt stiv og begynner å grine hvis hun ser en løs hund. Og hun er selvsagt svært ukomfortabel med å gå tur sammen med min og andres hunder. Hun har klart å bli vant til min hund. Men det er gjerne slik at å gå tur med min hund også tiltrekker andre hunder og bjeffing, enten de er i bånd eller ei. Mitt vennskap med henne, trumfer å ha med hunden på tur, selvsagt. Vennskap betyr empati. At hun skal grue for å gå tur med meg og hunden, er ikke akseptabelt. Hva slags venn hadde jeg da vært? Når min venninne og jeg går tur , er hunden hjemme. Er hun på besøk hos meg, hilser hun på hunden, og han går og legger seg i kurven sin. Hunden har det helt fint, om han ikke får være med på alle turer. Jeg tar en tur med han senere. Såpass må jeg da virkelig kunne gjøre for et godt vennskap.

Høres ut som din venninne burde oppsøke terapi slik at hun kanskje kan overvinne skrekken og få et bedre liv.

Anonymkode: 6d5b5...e26

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er da virkelig stor forskjell på å være livredd hunder og å hate dem.

Jeg ville droppet en hundehater uten å nøle, for slike folk vil jeg ikke ha i livet mitt. Men allergiske eller redde venner eller familiemedlemmer blir noe helt annet.

Anonymkode: 5eb95...b6e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre dine venninner om dere noen ganger kan gå tur uten hund? I stedet for bare å droppe turene. Jeg har hund, noen ganger går jeg tur med den pluss venninne/venn, andre ganger går samboeren tur med hunden, og jeg med venninne/venn uten å ha med hunden. 

Endret av MyMichelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine går laangt uten å stoppe mer en kanskje 2-3 ganger, max. De går ikke engang uten de løper😄 så alle hunder er forskjellige, akkurat som vi mennesker😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (14 timer siden):

Vel, ikke alle liker hunder. 
Jeg hater når hunder kommer og skal «hilse» og hopper på meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre med hunden.

syns hundedrit er kvalmt, og brekker meg når jeg må se at de tar den i en pose. 

Er ikke interessert i å snakke om hund.

Stopping, bjeffing, hilse og og prating med andre hundeeiere....

Vil de hilse eller hoppe på deg sier du  bestemt «Nei» til hunden. Snu deg bort når de plukker opp hundedritten. Før samtalen inn på noe annet, eller spør om dere kan prate om noe annet. Jeg prater ikke hund med andre som ikke har hund, men mindre de tar initiativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ts godt. Har selv hund og tar den ikke med når jeg skal gå turer med venninner.. for da får jeg ikke vært der 100% for venninnen min. Hunden stopper, driter, må ta opp, går i beina hennes, stopper og skal bort til andre hunder osv. her er det JEG som ikke orker å drasse han med meg når jeg skal møte venner å gå tur. 
men går turer med han ellers 

Anonymkode: 84e27...3b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund, og går ikke turer uten hunden. Enkelt og greit. Om noen av mine venninner hadde laget problem av det, så hadde vi ikke gått tur mer med henne igjen.

Anonymkode: ace2e...792

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Enig med den over her. Hundeeiere kommer alltid til å ta med hunden. Finn noen andre å gå med eller gå alene 

Anonymkode: 008fa...123

Jeg tar aldri med hunden når jeg går med andre. Lufteturer med hund er snuseturer, forventer ikke at folk gidder å rette seg etter alt min hund vil sniffe på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres ut som din venninne burde oppsøke terapi slik at hun kanskje kan overvinne skrekken og få et bedre liv.

Anonymkode: 6d5b5...e26

Det har hun gjort. Men med kortvarig virkning. Grunnen til hennes hundefobi, eller hva man skal kalle det, er at hun ble bitt av hund som  ungdom . Det ble jeg og, av samme hund. Men jeg ble altså ikke redd hunder etterpå. Vi er forskjellige og reagerer forskjellig. Hun er rett og slett livredd, og hater hunder . Og jeg forstår det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2021 at 8:30 PM, Nesly said:

Lurer på om det er andre som irriterer seg over å gå tur med hundeeiere?

Jeg elsker å gå tur, men liker ikke hunder. Liker ikke å snakke om dem, snufle i båndet eller vente fordi den skal drite, plukke opp drit eller hilse på en annen hund. Er jeg alene? 

Har 3 forskjellige Venninner Som har fått seg hunder og kjenner at det at de alltid skal ha med hundene har gjort at jeg mister litt turgleden. Sorry at jeg høres veldig negativ Ut! Andre som meg?

Skulle ønske jeg turte å be dem sende de min vei, for jeg er i mangel på venninner og jeg liker hunder. Sett pris på det du har.

Anonymkode: 0c6a5...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 20.41):

Det kommer helt an på eieren av hunden! Egentlig liker jeg å gå med hund, men ikke når de stopper hele tiden.

Jeg har en veninne med en hund som surrer fra side til side i ett sett, og hun styrer ikke båndet for FEM flate øre. Den krysser foran meg og stanser, og jeg holder på å tråkke på hunden, snuble i båndet, jeg får tauet rundt beina, det er til å bli helt gæærn av! Bytter jeg side går det maks ti sekunder før den er foran meg igjen. Jeg sier rett ut at jeg er redd for å snuble og drepe bikkja, men hun bare ler det bort. Så det orker jeg ikke lenger. 

Anonymkode: 653f2...5ab

Spør om du kan leie den.

Anonymkode: cd9b6...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at noen tror det er en trolletråd. Det er det ikke! Hilsen TS.

Også interessant at en som ikke liker hunder er en hundehater.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at vedkommende skal gå tur med hunden, så tur med deg og så tur med hunden igjen? For det er sånn det er - en hund må ut før og etter at den har vært alene hjemme.

Anonymkode: baeb1...b02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å gå tur med en venninnen en gang som hadde med seg barn. På en time kom vi oss bare noen hundre meter. Det var inn og ut av vognen, spise bolle, kaste bolle, finne ny bolle, ta på klær, ta av klær, miste sko, hente sko, bytte sko, bære barnet så jeg måtte trille vognen og det værste av alt var at barnet snakket i ett sett, så det avbrøt alle forsøk på samtaler. Jeg følte virkelig at jeg kastet bort dagen min for jeg hadde reist en time hver vei for å gå denne turen.

Jeg på min side - hadde med meg hunden min som gikk stille og rolig ved siden av oss uten å verken avbryte eller oppholde turen på andre måter. 

Anonymkode: baeb1...b02

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne deg en turvenn som ikke har hund da, vet du. Det er ikke du som skal bestemme om en hundeier skal ha med seg turkameraten eller ikke.

Du tenker kun på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 For en problemstilling 😂 Du har åpenbart feil venner og det er nok du som er problemet. Finn en løsning, men forvent ikke at hundeeiere går to turer for din skyld! Du ligger nok ikke over bikkja en gang i prioritering 😂

Anonymkode: 3a8a6...f2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (På 13.2.2021 den 20.30):

Lurer på om det er andre som irriterer seg over å gå tur med hundeeiere?

Jeg elsker å gå tur, men liker ikke hunder. Liker ikke å snakke om dem, snufle i båndet eller vente fordi den skal drite, plukke opp drit eller hilse på en annen hund. Er jeg alene? 

Har 3 forskjellige Venninner Som har fått seg hunder og kjenner at det at de alltid skal ha med hundene har gjort at jeg mister litt turgleden. Sorry at jeg høres veldig negativ Ut! Andre som meg?

Hjelpes, for en god venninne du er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...