Gå til innhold

Gå tur med noen som alltid skal ha med hunden

Nesly

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde droppet deg som venn om jeg ikke kunne hatt med bikkja på tur. Den er ikke i veien, den er ikke som et barn som krever all oppmerksomhet, man kan fortsatt prate med hverandre. Jeg er glad i å gå turer, men hadde aldri giddi å gått tur med deg og så en ny tur med hunden etterpå. 
Helt greit å ikke være glad i hunder, men skjønner ikke at dette er et problem ass

Anonymkode: 35d86...075

Litt voldsomt å droppe noen som venn, bare fordi de ikke vil ha med hunden din på tur. Da tåler du lite. Hunder krever mye oppmerksomhet, gjerne mer enn et barn i vogn. Det er snusing her og der, mange stopp, tissing, bæsjing osv. Men jeg skjønner jo at hundeeiere vil ha med seg hunden på tur, så de slipper to turer. Så et bedre alternativ er vel å ikke gå tur sammen, men fortsatt være venner? 

Anonymkode: 6ce18...07a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg har hund selv og noen ganger er det deilig å bare gå alene eller med venner uten å ha det ekstra ansvaret. Jeg går ofte ekstra turer alene eller med venner etter jeg har gått med hunden (og mannen tar selvfølgelig noen av turene med hunden også). 

Anonymkode: f06c5...1d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Irriterer meg over det samme. Har en veninne jeg aldri har vært på tur med uten hund. Og vi har kjendt hverandre siden vi var barn (de hadde hund da også). Og da har hun gjerne luftet hunden tidligere på dag også, eller går en tur senere på dag i tillegg. Så det er ikke det at hunden ikke får luftet seg 🤪 

Anonymkode: 1e329...dcf

Hunder skal jo gjerne ha 3 turer hver dag, ikke bare én. 

Anonymkode: c0f9c...21a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Irriterer meg over det samme. Har en veninne jeg aldri har vært på tur med uten hund. Og vi har kjendt hverandre siden vi var barn (de hadde hund da også). Og da har hun gjerne luftet hunden tidligere på dag også, eller går en tur senere på dag i tillegg. Så det er ikke det at hunden ikke får luftet seg 🤪 

Anonymkode: 1e329...dcf

Mhm. Akkurat som man må kunne forvente at du pisser deg ferdig tidlig på dagen og holder deg til dagen etter.

Anonymkode: 5eb95...b6e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt når jeg leser at de ville droppe noen som venn fordi de ikke liker hunder😂 Hunden kommer før venner forstår jeg, for noen... noen hundefolk er så sære!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (15 minutter siden):

Må le litt når jeg leser at de ville droppe noen som venn fordi de ikke liker hunder😂 Hunden kommer før venner forstår jeg, for noen... noen hundefolk er så sære!

Husk at hunder ofte blir et familiemedlem/flokkmedlem, og ikke bare er et leketøy eller underholdning for hundeeiere - i hvert fall dersom de er gode hundeeiere. For dem blir det litt som om du hadde blitt grinete av at de hadde med barnet sitt på tur. 

For øvrig, jeg har hund, og har sjelden opplevd å måtte vente på hunden eller gå saktere pga den på tur, heller tvert om - i hvert fall når vi er på ordentlige turer i marka. Det er store individuelle forskjeller på hunder, og jeg synes heller ikke noe om hunder som stopper og snuser for annenhver meter - i hvert fall på lenger turer, kan forstå det når det bare er korte turer i nærområdet og i byen, der er det gjerne litt mer å snuse på. 
Jeg forsøker ikke å overtale deg til å plutselig begynne å like hunder, jeg bare forteller at det er mulig å f.eks ta opp med venner som har hund at du av og til vil snakke om andre ting enn nettopp hund. Hvis de nylig har fått seg hund, spesielt hvis det er førstegangshundeiere, og spesielt hvis det er valp/unghund, så er gjerne perioden der de bare tenker på hund noe som går over når hunden blir litt eldre. Kan sammenlignes med førstegangsforeldre, de snakker bare om babyen sin i et par år (neida, men joda), før det dabber litt av. Selvsagt er de like glad i barnet sitt fremdeles, forhåpentligvis, men det er også andre ting som opptar tankekapasiteten.

Anonymkode: 9048a...a01

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som tar med hunden når jeg bare skal gå tur med en venn. Men nå har jeg ikke så sære venner at noen reagerer på det. Får heller litt sånne rare blikk om jeg plutselig skulle komme uten hunden. Det har skjedd et par ganger pga. at hunden har vært et annet sted, eller vært på langtur tidligere på dagen.

Nå er det frivillig da, hvem man vil gå tur med... så løsningen din er ganske enkel. Gå tur med noen andre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nesly said:

Selvfølgelig kommer familie før venner. Det sier seg selv.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forstått deg om det var ungen som alltid ble med, men hunder er jo enkle å forholde seg til da 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hater hunder? Og hundeeiere gidder å ha noe med deg  gjøre?

Jeg hadde droppet deg uten å nøle.

Javel, du hadde ikke vært noe tap :) 

Anonymkode: 506ae...247

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KillerKitty skrev (1 time siden):

Hadde forstått deg om det var ungen som alltid ble med, men hunder er jo enkle å forholde seg til da 

Vel, ikke alle liker hunder. 
Jeg hater når hunder kommer og skal «hilse» og hopper på meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre med hunden.

syns hundedrit er kvalmt, og brekker meg når jeg må se at de tar den i en pose. 

Er ikke interessert i å snakke om hund.

Stopping, bjeffing, hilse og og prating med andre hundeeiere....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kommer familie før venner. Det sier seg selv.

LOL.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (4 timer siden):

Ser den, jeg er bare så drittlei av tidligere dype samtaler som har blitt byttet ut med hundesamtaler...😷

Men det er ikke normalt selv om man har med hund på tur...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt voldsomt å droppe noen som venn, bare fordi de ikke vil ha med hunden din på tur. Da tåler du lite. Hunder krever mye oppmerksomhet, gjerne mer enn et barn i vogn. Det er snusing her og der, mange stopp, tissing, bæsjing osv. Men jeg skjønner jo at hundeeiere vil ha med seg hunden på tur, så de slipper to turer. Så et bedre alternativ er vel å ikke gå tur sammen, men fortsatt være venner? 

Altså, hæææ? En hund trenger da virkelig ikke å inkluderes i samtalen, hvorfor skulle den kreve oppmerksomhet mens man går tur? 

Nesly skrev (12 minutter siden):

Vel, ikke alle liker hunder. 
Jeg hater når hunder kommer og skal «hilse» og hopper på meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre med hunden.

syns hundedrit er kvalmt, og brekker meg når jeg må se at de tar den i en pose. 

Er ikke interessert i å snakke om hund.

Stopping, bjeffing, hilse og og prating med andre hundeeiere....

At hunden hopper på deg er jo helt uakseptabelt, og ikke normalt av en eier å tillate. Vet man at hunden kan hoppe, holder man båndet kortere så det ikke er fysisk mulig. 

Du trenger vel ikke å stå og glo mens de plukker opp den bæsjen? Bare snu deg vekk så lenge.

Hvorfor må du snakke om hund? Jeg tar alltid med hunden om vi skal gå tur, men jeg snakker da ikke om hunden for det, den går nå bare og traver ved siden av meg, og på en to tiners tur må vi stoppe 2-4 ganger så den får gjort fra seg. Vi snakker om nøyaktig det samme som når vi møtes i andre settinger.

Bjeffing er heller ikke ansett som akseptabel adferd, venninnene dine trenger tydeligvis å oppdra hundene sine. Og å stoppe og hilse og prate med andre når man går tur med en annen er jo råfrekt.

Du beskriver ikke problemer med å gå tur med noen som jar hund, men problemer med å gå tur med frekke selvsentrerte venninnen uten hverken folkeskikk selv eller oppdragelse på hundene sine. Det er jo noe helt annet! Jeg har hund selv, men hadde heller ikke giddet å gå tur med noen som hadde hund som bjeffet og hoppet på folk, og enda mindre giddet å gå tur med noen som stadig stoppet for å heller prate med andre enn meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro det eller ei, men for en hundeeier kan det føles ganske meningsløst å gå tur uten hunden.
Om venninnene mine ikke liker at hundene er med trenger de ikke gå tur med meg. Jeg går på tur uansett...

Anonymkode: 4bc5b...171

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (9 timer siden):

Men det er ikke normalt selv om man har med hund på tur...

Altså, hæææ? En hund trenger da virkelig ikke å inkluderes i samtalen, hvorfor skulle den kreve oppmerksomhet mens man går tur? 

Har du gått tur med hund før? Eller legger du bare ikke merke til hvor mye oppmerksomhet en hund krever i løpet av en tur?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du gått tur med hund før? Eller legger du bare ikke merke til hvor mye oppmerksomhet en hund krever i løpet av en tur?

Jeg har hund, og går ofte turer med andre venner med hund ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle de såkalt "empatiske" hunde-eierne viser sitt sanne jeg i denne tråden. 

Det er uansett helt sikkert en trolle-tråd - dere hundeeiere blir så utrolig fort trigga!

Anonymkode: eb2ac...8ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (17 timer siden):

Lurer på om det er andre som irriterer seg over å gå tur med hundeeiere?

Jeg elsker å gå tur, men liker ikke hunder. Liker ikke å snakke om dem, snufle i båndet eller vente fordi den skal drite, plukke opp drit eller hilse på en annen hund. Er jeg alene? 

Har 3 forskjellige Venninner Som har fått seg hunder og kjenner at det at de alltid skal ha med hundene har gjort at jeg mister litt turgleden. Sorry at jeg høres veldig negativ Ut! Andre som meg?

Jeg har hund. Den er min/familiens beste venn og den er med overalt, alltid. Det kunne aldri falle meg inn å gå tur uten å ta med hunden. Det er den som gir MEG turglede og motivasjon til å gå ut. Om noen vil gå tur sammen med meg/oss må de godta at hunden blir med og godta dens premisser mtp eliminasjon, lukting og evt hilse på andre hunder. Kan de ikke godta det får de enten gå alene eller finne noen andre å gå tur med. Hunden blir ikke ditcha pga hundehatere. 

Hadde du godtatt at en partner ikke hadde tatt barna dine med på kjøpet om du kom i den situasjonen? 

Anonymkode: 6d5b5...e26

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (14 timer siden):

Det er helt greit for meg at folk ikke liker hunder altså, men da har de ikke noe i mitt liv å gjøre. 

Anonymkode: 07e85...2ee

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt venner som ikke aksepterte at jeg har med hunden min på tur så hadde jeg rett og slett funnet noe annet å gjøre med de vennene enn akkurat å gå tur, for da hadde vi vært en dårlig match på turfronten. Jeg har ikke kapasitet til eller ønske om å gå dobbelt opp med turer. 

Anonymkode: 53f12...afb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...